Zolang het niet verplicht wordt
Citaat van: "Busaberke"Zolang het niet verplicht wordt Nou van mij mogen ze het gerust verplichten, net als Helmplicht, gordels in je auto etc. Als je nl. ziet wat er soms onderweg is met een motor, kunnen ze niet genoeg beschermd worden tegen zichzelf helaas (andere optie is rijbewijs A intrekken voor debielen die er niets van bakken en/of zichzelf niet beschermen, bijv. middels kleding en defensief rijden)
Maar wat als je dan een ongeluk krijgt waarbij je onderuitschuift? Hup de airbag komt deruit en je wordt ergens anders heen gelanceerd bv onder een andere auto/vrahctwagen/vangrails of noem maar eens wat...In de auto zit je vast in je stoel door de gordel.
Citaat van: "AngelInMe"Maar wat als je dan een ongeluk krijgt waarbij je onderuitschuift? Hup de airbag komt deruit en je wordt ergens anders heen gelanceerd bv onder een andere auto/vrahctwagen/vangrails of noem maar eens wat...In de auto zit je vast in je stoel door de gordel.Met moderne techniek kan tegenwoordig alles. Met behulp van een paar sensoren kan je makkelijk bepalen of je motor rechtstaat of niet, of je airbag er überhapt uit moet en hard ie er dan uit moet knallen. Bij moderne auto's bestaat dit al jaren.Ben alleen bang dit bij sportmotoren minder mooi uit gaat zien. Het zal de aanschaf prijs van een nieuwe motor helaas niet ten goede komen. Ook extra onderhoud op al deze snufjes zal niet goedkoop worden.Maar als het echt veilger is kan ik hier ook wel meeleven. Denk ik
Dan kunnen ze er beter meteen een dak op maken en wat deuren derin, wiel extra en wat blijft er dan over?Tuurlijk als het veilig is dan kan ik er ook misschien wel mee leven...
De airbag wordt gemonteerd op de Honda Goldwing, een bijzonder grote toermotor die er voorlopig als enige geschikt voor is.