Als het enigsinds mogelijk is monteer dan een ketting uit een stuk.
ligt welliswaar aan het vermogen van desbetreffende moto, maar in het verleden op al mijn XT's en XTz's, F650 (vd vrouw) een doodgewoon zgn. Kettingslot gebruikt: nog nooit ene verloren of met een gebroken ketting komen te staan (ondanks verwoede pogingen ) bij vele buitenlandse reizen en off-road gebruik Dus wat is de meerwaarde om je ketting te klinken??? alleen het vermogen? bedoel ne 1cilinder trekt ook behoorlijk aan je ketting soms;iemand??
brug eruit halen is wel heel omslachtig..moet je achterwiel los..een de shock eruit met een beetje pech..pfffaan de andere kant..als een as niet los wilt in je achterbrug..zou dat (voor mij persoonlijk dan he) een reden zijn om 'm net extra wel los te halen.. Het niet los willen is natuurlijk niet voor niks he...zou zo maar kunnen dat zo'n as volstrekt "droog" staat of dat er een lager om zeep is..eruit beuken dus( ik heb er es een met een lange stalen drift en een zware vuisthamer echt uit moeten beuken. t had echt niet veel gescheeld of ik had de vlam erbij gepakt..)...nakijken, gangbaar maken, invetten, en ff nieuw lagerkes erin..kosten ook geen drol he.
Reed vanmorgen naar mijn werk, begon mijn ketting te springen als ik flink doortrok in de twee.Rustig doorgereden naar mijn werk. Kijk ik naar mijn achtertandwiel , zitten er nog maar halve tanden op.De rest was gewoon weggevreten. Ik hoop dat ik vanmiddag nog thuiskom met die ketel.Je zou zeggen dat kan alleen als de ketting te strak was. Dit was echter absoluut niet zo eerder te los.Ik heb dit wel al eens meegemaakt met het voortandwiel maar achter nog nooit. Iemand van jullie ?