Auteur Topic: klauw modificatie  (gelezen 2479 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matti

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
klauw modificatie
« Gepost op: 29 mei, 2008, 21:04:47 »
Wie is er bekend met remklauwen van zxr750? Ben opzoek naar meer remkracht; vraag mij af of het mogelijk is om zeszuigerklauwen van zx7r of gsx750-r om te zetten. Ik heb zo'n gerucht es gehoord, maar kan hier niet echt bewijs van vinden. :dunno:
zxr of watte?

Motzippaldy

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2549
Re: klauw modificatie
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei, 2008, 21:07:31 »
Je moet kijken naar afstand tussen  gaten op vorkpoten/klauwen, als die hetzelfde zijn dan kan je genoemde klauwen monteren  ;)
Proud on the South  

Steefke™

  • Global Moderator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 5767
Re: klauw modificatie
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei, 2008, 21:42:00 »
Wie is er bekend met remklauwen van zxr750? Ben opzoek naar meer remkracht; vraag mij af of het mogelijk is om zeszuigerklauwen van zx7r of gsx750-r om te zetten. Ik heb zo'n gerucht es gehoord, maar kan hier niet echt bewijs van vinden. :dunno:

Vraag het Schepers Motoren Design die zal het vast al een keer hebben geprobeerd.
Smells like rubber

Herr Tod

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2553
Re: klauw modificatie
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei, 2008, 22:37:37 »
Als je de gaten op 90 mm hart afstand hebt dan passen die. De nieuwere modellen, bijvoorbeeld GSXR1000 K1 enzo hebben ook die 6 zuiger remklauwen maar met een afstand van rond de 50 mm. Maar als eerste zou ik een goede voorband nemen en goede remblokken, dat scheelt al een hele hoop :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Matti

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: klauw modificatie
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei, 2008, 12:21:20 »
Als je de gaten op 90 mm hart afstand hebt dan passen die. De nieuwere modellen, bijvoorbeeld GSXR1000 K1 enzo hebben ook die 6 zuiger remklauwen maar met een afstand van rond de 50 mm. Maar als eerste zou ik een goede voorband nemen en goede remblokken, dat scheelt al een hele hoop :yes6rs:

ik ga de gaten eens opmeten en dan ebayen. De rest is al gebeurd. brembo gesinterd, stalen remleiding en michelin pilotpower 2ct.
zxr of watte?

Herr Tod

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2553
Re: klauw modificatie
« Reactie #5 Gepost op: 31 mei, 2008, 13:35:22 »
Zijn die remmen dan zo slecht? Als het goed is moet die met 100 toch makkelijk op het voorwiel komen? Ik bedoel... mijn Bandit 400 met GSXR 750 W voorvork en remmerij doet dat al en dat is nou niet bepaald een racer kwa geometrie :lol: is wannabe racer :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2549
Re: klauw modificatie
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei, 2008, 14:13:02 »
Zijn die remmen dan zo slecht? Als het goed is moet die met 100 toch makkelijk op het voorwiel komen? Ik bedoel... mijn Bandit 400 met GSXR 750 W voorvork en remmerij doet dat al en dat is nou niet bepaald een racer kwa geometrie :lol: is wannabe racer :mrgreen:

Kilo's maken verschil tussen remmerij van Bandit en ZXR
Proud on the South