Auteur Topic: Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h  (gelezen 3736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobEngineer

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
  • Kawasaki ZX6R Ninja '05
    • ThemeGraphics
Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h
« Gepost op: 23 april, 2014, 09:36:58 »
Mijn motor slingerd als ik harder dan 100km/h rijd .. slingeren in die zin dat het onveilig aanvoelt wat volgens mij bij een racer juist niet hoort te zijn.
Nu heb ik diverse dingen gehoord waar het aan kan liggen:

-Verkeerd afgestelde vering (gewicht, type motor, combinatie afstelling voor & achter etc etc)
-Verschillende type banden (voor heb ik Dunlop en achter Bridgestone)-Balhoofd lager

Ik weet dus niet precies waar het aan ligt. Als ik met handen los rijd gaat die keurig rechtdoor dus de motor is recht.
Ik heb sterk het idee dat het aan de vering ligt daar die niet gelijk is afgesteld en de keerringen van de voorvork zijn vervangen waardoor dus de gehele voorkant uit elkaar geweest is.

Ik ben geen technische ster hierin maar heb er wel naar gekeken .. alleen weet ik dus niet hoe dit het beste af te stellen.
Zijn er misschien adresjes in de buurt van Nederweer die hierin gespecialiseerd zijn? Of handige mede forum gebruikers  :lol:

Ik rijd een Kawasaki ZX6R Ninja uit 2005.
Grafisch ontwerper - Technisch Teamleider & Levensgenieter

Sjef

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
  • Ben geen poetser
Re: Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h
« Reactie #1 Gepost op: 23 april, 2014, 10:24:41 »
klinkt heftig. Daar zou ik, ondanks alle adviezen die je hier zult krijgen, toch mee naar een motorzaak gaan.

veiligheid boven alles !
succes

http://www.motor-info.nl/leudal-nederweert-weert
« Laatst bewerkt op: 23 april, 2014, 10:26:29 door Sjef »

R-yen

  • Administrator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 829
Re: Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h
« Reactie #2 Gepost op: 23 april, 2014, 18:17:52 »
Vering terug naar basis instellingen (staat als het goed is in de handleiding?)
Wiel en balhoofd lagers controleren op speling
Banden controleren op cupping (onevenheden in de band)

Een motorzaak er even naar laten kijken is niet geheel onverstandig  :yes6rs:
"the KTM 990 Adv will feel like youíre riding a 470-pound lion with a case of blue balls and some serious anger management issues.  Hang on tight!" - rideadv.com

SuzukiLimburg

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2026
  • Dikke twin
Re: Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h
« Reactie #3 Gepost op: 24 april, 2014, 13:36:39 »
En hoe zit het met de schijven voor, zijn die nog recht? Trilt het stuur als je hard remt?
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

De Sjeng

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 1037
Re: Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h
« Reactie #4 Gepost op: 24 april, 2014, 15:15:23 »
Beetje lullig misschien  :oops: Bandenspanning controleren?

Tijdje terug, rij eigenschappen van mijn Alp, verslechterd. Begin meteen te redeneren wat het allemaal kan zijn?(balhoofd, remschijven, Turbulentie, banden, voorvork enz enz) Bleek echter dat banden niet op spanning waren...  :oops: Opgepompt en probleem opgelost.
God Forgives, I Don't

pascalsc33

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
  • go fast
Re: Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h
« Reactie #5 Gepost op: 24 april, 2014, 16:13:51 »
Eens met R-yen en anders niet lang helle de motorzaak belle. ;)

Joker

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 1672
Re: Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h
« Reactie #6 Gepost op: 24 april, 2014, 17:16:16 »
Slingerde de motor ook al voordat de keerringen vervangen werden ?
Zo niet. dan zou ik het in die richting zoeken.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know itís time to shout.

karz

  • Administrator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 4065
  • besiege the masses..
Re: Slingerende motor bij snelheid harder dan 100km/h
« Reactie #7 Gepost op: 28 april, 2014, 20:21:36 »
Probeer het eens bij de boskabouter

http://brssuspensionworks.blogspot.nl/


sometimes the same is different, but mostly it's the same.