bron motorfreaks.nl
(http://www.motorfreaks.nl/images/stories/nieuws/algemeen%20nieuws/2008/09/2008-09-22_ApriliaRSV4/thumbnails/thumb_RSV4.jpg)
link naar artikel motorfreaks.nl (http://www.motorfreaks.nl/nieuws/hij-is-er-de-aprilia-rsv4-superbike.html)
kon me wel bevallen.. :yes6rs:
mij niet, frikandel :? ik had er meer van verwacht :yes6rs:
Yes, had het gisteren op MCN gezien. Dat was echt 'als ik het geld had.... dan had ik die motor!'. Damn wat een machine :worship-cool: 210 pk, 190 kg volgetankt, daarmee trek je een hele lange neus naar.... uhhhh iedereen :lol:
ja de wedstrijdversie wa?
Citeer
Aprilia have revealed that the new RSV4 weighs in at 190kg fully fueled, which incidentally is 9kg less than a Honda CBR1000RR Fireblade weighs with an empty tank.
The RSV4 will be available in 2 versions- the higher spec Factory version will feature better suspension and brakes, but both have adjustable engine mounts allowing the engine to be moved 10mm up or down, as well as a movable swingarm pivot and a changeable head stock angle.
Ik denk dat dat gaat over de straatversies?
Citaat van: Herr Tod op 22 september, 2008, 17:57:55
Citeer
Aprilia have revealed that the new RSV4 weighs in at 190kg fully fueled, which incidentally is 9kg less than a Honda CBR1000RR Fireblade weighs with an empty tank.
The RSV4 will be available in 2 versions- the higher spec Factory version will feature better suspension and brakes, but both have adjustable engine mounts allowing the engine to be moved 10mm up or down, as well as a movable swingarm pivot and a changeable head stock angle.
Ik denk dat dat gaat over de straatversies?
Ja... 'will be available' dus die kun je kopen. Volgens mij is dit wel de meest extreme productie straatfiets die tot op heden verkrijgbaar is (wordt). Mooi om te zien dat het een europees product is :cool:
sjiek machientje ..kijken wat het volgend jaar wordt in de superbikes,en madmax gaat er mee rondt knallen dacht ik gelezen te hebben :?
Citaat van: limbofighter op 26 september, 2008, 20:19:07
sjiek machientje ..kijken wat het volgend jaar wordt in de superbikes,en madmax gaat er mee rondt knallen dacht ik gelezen te hebben :?
:yes6rs: :yes6rs:
the commercial
http://www.youtube.com/watch?v=V75sSCO1eB8
Citaat van: Dwars® op 14 oktober, 2008, 06:50:38
the commercial
http://www.youtube.com/watch?v=V75sSCO1eB8
Vette sound heeft dat machien :worship-cool: :worship-cool:
MCN filmke vd RSV4
http://www.youtube.com/watch?v=Csrq0KU6BNc&eurl=http://www.motornieuws.nl/2008/11/video_aprilia_rsv4_straat_vers.php&feature=player_embedded
Richtprijs € 23000-24000 :( :(
Groeten V-Twin
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(
Groeten V-Twin
niet :( maar :shock: :guns:
Citaat van: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:45:03
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(
Groeten V-Twin
niet :( maar :shock: :guns:
tuurlijk niet
Doen ze goed daar..
als ze 'm te goedkoop maken en op prijsniveau "riesbrenner" inzetten..koopt iedereen zo'n ding en dan heb je nog niks aparts.
Nu houden ze 'm duur, verkopen er minder maar maken er goede marges op. Fietske blijft exclusief. Fabrikant blij / klant blij.
;)
Citaat van: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:23:03
Citaat van: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:45:03
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(
Groeten V-Twin
niet :( maar :shock: :guns:
tuurlijk niet
Doen ze goed daar..
als ze 'm te goedkoop maken en op prijsniveau "riesbrenner" inzetten..koopt iedereen zo'n ding en dan heb je nog niks aparts.
Nu houden ze 'm duur, verkopen er minder maar maken er goede marges op. Fietske blijft exclusief. Fabrikant blij / klant blij.
;)
Daar zit wat in :yes6rs:
Citaat van: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:23:03
Citaat van: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:45:03
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(
Groeten V-Twin
niet :( maar :shock: :guns:
tuurlijk niet
Doen ze goed daar..
als ze 'm te goedkoop maken en op prijsniveau "riesbrenner" inzetten..koopt iedereen zo'n ding en dan heb je nog niks aparts.
Nu houden ze 'm duur, verkopen er minder maar maken er goede marges op. Fietske blijft exclusief. Fabrikant blij / klant blij.
;)
Daar moeten mensen dan wel in willen trappen..
:? dat lukt denk ik makkelijker als je Ducati of Benilli heet o.i.d. , beetje moeilijk te verkopen als de rest van je Gamma relatief cheapo is.
Voor dat geld kun je betere merken roepen aan de bar (want waarom wil je anders exclusief rijden ?) dan een merk waarmee allerlei snotneuzen ook op scootertjes rondrijden.
Citaat van: karz op 02 december, 2008, 10:41:12
Citaat van: Hakinnen op 01 december, 2008, 20:23:03
Citaat van: Steefke™ op 01 december, 2008, 18:45:03
Citaat van: V-Twin op 30 november, 2008, 14:10:52
Richtprijs € 23000-24000 :( :(
Groeten V-Twin
niet :( maar :shock: :guns:
tuurlijk niet
Doen ze goed daar..
als ze 'm te goedkoop maken en op prijsniveau "riesbrenner" inzetten..koopt iedereen zo'n ding en dan heb je nog niks aparts.
Nu houden ze 'm duur, verkopen er minder maar maken er goede marges op. Fietske blijft exclusief. Fabrikant blij / klant blij.
;)
Daar moeten mensen dan wel in willen trappen..
:? dat lukt denk ik makkelijker als je Ducati of Benilli heet o.i.d. , beetje moeilijk te verkopen als de rest van je Gamma relatief cheapo is.
Voor dat geld kun je betere merken roepen aan de bar (want waarom wil je anders exclusief rijden ?) dan een merk waarmee allerlei snotneuzen ook op scootertjes rondrijden.
ja..
zit wel wat in ja..
je hebt daarmee wel een punt..
tis niet bepaald een merk met "uitstraling" (ja..uitstraling is het verkeerde woord..maar je snapt wat ik bedoel he) ..
tsja..
een 1198 is ook niet goedkoop , een RC8 evenmin (alhoewel ik dat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel cooler vindt dan whatever welke aprilia dan ook / en ze kosten redelijk normale prijs) en die nieuwe BMW superbike zal ook gehomologeerd moeten worden en ook daar zullen dus straatfietsen van komen en die zullen zeker weten meer gaan kosten dan 20k
Ik weet het ook niet..
Waarom moet een BMW gs1200 duurder zijn dan een KTM990??? beats me..
Citaat van: Hakinnen op 02 december, 2008, 11:26:14
Ik weet het ook niet..
Waarom moet een BMW gs1200 duurder zijn dan een KTM990??? beats me..
Dat heeft volgens mij met publiek te maken.
Iemand die zich een follig ausgestattete GS 1200 adventure koopt om mee naar zijn werk te rijden kijkt niet op een paar euro, als het ding 2000 euro duurder of goedkoper is zal niet uitmaken, ze kopen 'm toch.
BMW heeft/had de naam oerbetrouwbaar te zijn dus dat is de fiets die ze moeten hebben en niets anders. Om de zoveel tijd een zak eurootjes naar de dealer brengen is ook geen probleem .'. 't zal wel nodig zijn zeker.'. .. BMW heeft gewoon een hele pleur klanten met die mindset.
KTM is een ander publiek, daar zit volgens mij meer volk tussen die het ding echt gebruiken waarvoor ie is. Maar er zijn wellicht ook andere motormerken waar ze dat mee kunnen, en dan is een KTM soms ook nog relatief duur. Ik denk dat KTM zich meer van de concurrentie moet aantrekken dan BMW , waar het de allroad adventures betreft.
Alez, denk ik dan he ;)
Eens, wat mij dan weer wel opvalt is dat de riesbrenners/tupperwarecrossers (XT-Tenere, Trans-alp, Viagradero of V-strom) wel waar (kwaliteit) voor stukken minder (kostprijs) centen leveren. je kan dus ook "last" hebben van een "goed" imago??? ??? soort negatieve discriminatie?
specs en slide show.
http://www.youtube.com/watch?v=v899g54jTb0&eurl=http://www.motornieuws.nl/2008/12/techniek_aprilia_rsv4_2009.php&feature=player_embedded
De vier cilinders in V-65° configuratie maakt een compacte bouw van het motorblok mogelijk. De nieuwe 999cc V4 bestaat, net als de V-twins , uit een carter met geïntegreerde cilinderbehuizingen. Ook maakt men gebruik van een Wire multimap, met verschillende selecteerbare mappings, wat garant staat voor een goede controle van het vermogen. Elke cilinder heeft een eigen inspuitkanaal met een aparte regelbare ride-by-wire gasklep. De injectie is voorzien van verschillende mappings, de voorste en achterste inlaatkelken kunnen variëren in lengte, afhankelijk van de input van de ECU. De reeds genoemde korte bouw van het motorblok maakt een korte wielbasis mogelijk en de mogelijkheid voor het toepassen van een langere swing arm en een betere massa centralisatie, wat ten goede komt van de wendbaarheid van de machine. De casetteversnellingsbak en antihop koppeling benadrukken het race karakter van de RSV4. Naast rijhoogte zijn ook de balhoofdshoek, swingarm hoogte en de positie van het motorblok instelbaar. Hierdoor kan altijd de meest gewenste chassisafstelling gevonden worden. Dit chassis en aluminium swingarm zijn samengesteld uit dikwandig giet aluminium wat in dikte varieert. Voorvork, schokbreker en stuurdemper komen van Öhlins en de hoogwaardige remmen van Brembo. De stroomlijn is ontworpen in de windtunnel. In combinatie met de smalle bouw van het motorblok resulteert dit in een erg klein frontaal oppervlak. De triple koplamp maken de motorfiets erg herkenbaar
Motor
-4 cilinders in V configuratie, 4 Takt, vloeistof koeling
-4 klepen per cilinder, DOHC
-Slagvolume 998,9 cc
-Max. vermogen: 180 PK (132 kW) @ 12.500 rpm
-Max koppel:. 115 Nm @ 10.000 rpm
Transmissie
-Natte platenkoppeling met anti hop inrichting
-6 Versnellingen
Chassis
T-win beam aluminium frame samengesteld uit dik-wandige giet en extrusie delen.
Vering
-Voorzijde: Öhlins multi instelbare 43 mm Ø veerpoten
-Achterzijde: Multi instelbare Öhlins monoshock met piggy-back cilinder
Remmen:
-Voorzijde: 320mm lichtgewicht roestvrijstalen zwevende schijven met radiale 4 zuiger Brembo monoblok remklauwen, radiale rempomp en staalommantelde remleidingen
-Achterzijde: 220 mm remschijf met 2 zuiger remklauw
Wielen:
-Lichtgewicht versterkt aluminium wielen
-Voor: 3,5"x17"
-Achter: 6"x17"
Banden
-Voorzijde:; 120/70 ZR 17
-Achterzijde; 190/55 ZR 17
Maten en gewichten
-Totale lengte: 2.050 mm
-Wielbasis: 1.424 mm
-Totale hoogte: 1,165 mm
-Totale breedte : 715 mm
-Droog gewicht 179 kg
-Tankinhoud: 17 liter
Citaat van: karz op 02 december, 2008, 12:16:33
Citaat van: Hakinnen op 02 december, 2008, 11:26:14
Ik weet het ook niet..
Waarom moet een BMW gs1200 duurder zijn dan een KTM990??? beats me..
Dat heeft volgens mij met publiek te maken.
Iemand die zich een follig ausgestattete GS 1200 adventure koopt om mee naar zijn werk te rijden kijkt niet op een paar euro, als het ding 2000 euro duurder of goedkoper is zal niet uitmaken, ze kopen 'm toch.
BMW heeft/had de naam oerbetrouwbaar te zijn dus dat is de fiets die ze moeten hebben en niets anders. Om de zoveel tijd een zak eurootjes naar de dealer brengen is ook geen probleem .'. 't zal wel nodig zijn zeker.'. .. BMW heeft gewoon een hele pleur klanten met die mindset.
KTM is een ander publiek, daar zit volgens mij meer volk tussen die het ding echt gebruiken waarvoor ie is. Maar er zijn wellicht ook andere motormerken waar ze dat mee kunnen, en dan is een KTM soms ook nog relatief duur. Ik denk dat KTM zich meer van de concurrentie moet aantrekken dan BMW , waar het de allroad adventures betreft.
Alez, denk ik dan he ;)
is 't "succes" van de 1200 niet te danken aan 't feit dat er veel 1150 'ers overstappen naar zo'n dikke berta
7 van de 10 1200'ers wordt gekocht voor de oprit :roll:
Wat hebben ze toch met die drie koplampen bij Aprilia ?
Eerste rsv smoel is voor mij nog altijd de mooiste. Deze vind ik niet geslaagd.
Voor de rest retecool.