Motor Forum Limburg

Algemeen => Ledengalerij => Topic gestart door: Busaberke op 06 september, 2005, 23:04:18

Titel: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 06 september, 2005, 23:04:18
Mijn fietske:
(http://home.hetnet.nl/~eijsden2/IMG00171-30.JPG)

De modificaties:
- alarm (door motorzaak)
- carbon-look plaatje op kroonplaat
- tankpad
- stalen remleidingen
- gesinterde remblokken
- spiegelverbreders (25mm - CNC laten frezen naar eigen ontwerp)
- bagagedrager, maar die zet ik 'r alleen op als het echt niet anders kan
- BOS dempers
- kleine knippers achter
- snelsluiters in kontje, zodat die bult een kofferbak wordt
- permanente aansluiting voor druppellader
- double bouble ruitje
- BSM luchtfilter
- Bosch Bleu Vision lamp
- TRE-modificatie (=verwijderen van de begrenzing in versnelling 1-2 en 3)
- mapping laten aanpassen dmv TEKA-box


en heb ik nog een wensenlijstje:
- verhogers onder de stuurhelften (moet ik weer laten frezen)
- olietemp. meter
- andere, zwaardere veren vóór
- verstelbare voetsteunen

Een stukje geschiedenis:
Tsja, als ik het goed beschouw is het de schuld van één of andere %$#@&*^! motordief dat ik momenteel Hayabusa rijdt.

Jaren geleden was ik de trotse bezitter van een rood/zwarte Suzuki GSXR1100. Precies dezelfde zoals Samurai nu heeft.
Ik had destijds totaal geen intentie om er afscheid van te gaan nemen.
Het was echt een motor naar mijn hart: karaktervol, rauw en krachtig.
Ik gebruikte hem nooit voor woon-werk verkeer, maar werd hiertoe gedwongen toen mijn toenmalig VW Golf weer eens stuk ging.

Dus: ik lekker met de motor werken, hetgeen in mijn baan als project-engineer niet praktisch is, maar het moest nu eenmaal.
Dat is precies 2 dagen goed gegaan.
De derde dag was de motor gestolen. Hij stond nota bene nog onder het raam van mijn kantoor en op een zeer overzichtelijke hoek voor voorbijgangers!

Toen de centen van da verzekering binnen waren had ik de volgende motor al gekozen: een CBR900RR Fireblade, hetgeen achteraf een zeer slechte keuze bleek (voor mij dan........  )
Mijn keuze was op de F.B.  gevallen omdat de GSXR1100 destijds al niet meer nieuw verkocht werd, waarbij de laatste watergekoelde modellen alleen maar steeds zwaarder en lomper werden.
Néén ditmaal moest het een lichtvoetige motor worden. Suzuki had in het zwaarder segment alleen de RF 900 in de aanbieding, maar die heeft mij nooit helemaal kunnen bekoren.
De F.B. is mij op den duur steeds slechter gaan bevallen.
Ik kon niet wennen aan het hoogtoerige karakter van de motor. Om bij het betere bochtenwerk met de R1's enz. mee te kunnen moest ik het ding vanwege gebrek aan koppel, bij uitaccelereren werkelijk helemaal uitknijpen, en dat is gewoon niet mijn rijstijl.
In die tijd reed ik nog regelmatig naar buitenlandse GP en SBK wedstrijden toe, en  bleek de sportieve zithouding tijdens lange ritten (300+ km) toch net iets te veel van het goede.
Nee, die F.B. was geen motor naar mijn hart.  :
Destijds zat ik net in de situatie dat we ons eerste huis kochten, constant verbouwden en vervolgens ons eerste kind zich aanmeldde. Weinig financiele ruimte voor een andere motor dus ......

Toen het financieel wel weer kon, kwam er meteen een andere machine. Ik heb destijds zwaar staan te twijfelen tussen en Hayabusa of een Blackbird.
De Hayabusa was lelijker en duurder dan een Blackbird, waardoor mijn keuze op de laatse viel.
Die B.B dat was tenminste weer eens andere koek. De zithouding, het koppel en vermogen en het complete pakket was gewoon dik in orde!!
Ik heb met de B.B. een prachtige rit door de Vogezen, Alpen en Dolemieten gemaakt, echt een super-reismachine!
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. De Hayabusa bleef aan mij trekken. Als echte Suzukifiel heb je dan niet veel meer nodig om de overstap te maken.

Ca. 1,5 jaar na aanschaf van de B.B. stond er plotseling een Hayabusa te koop bij Rosa motoren.
Holy Shit!!!!!!!!
Een prachtige rood /zwarte...........
Omdat 'ie van een monteur was, kon mijn B.B. niet ingeruild worden, maar het was inmiddels te laat.  
Er moest een Busa komen!
Vervolgens heb ik maanden lang dealers in zuid Nederland bezocht en internet afgestruind.
Het leek niet te gaan lukken. De aangeboden rood/zwarte exemplaren waren niet naar mijn zin, afgeragd enz.
Op een bepaald moment zie ik op internet een advertentie staan van een '99 er Busa die net 7000km gelopen zou hebben - in Zeeland.
Het bouwjaar was hetzelfde als mijn B.B. dat was jammer, maar dat kilometrage was ongekend laag en interessant.
De kleurstelling was óók niet zwart rood, maar bronskleurig.
Maar de kleur had al geen prioriteit meer, een Busa was mijn prioriteit!!



Meteen gebeld, en het verhaal klonk goed.
Er was alleen één ding.............. men was exclusief-Suzuki dealer en de verkoper wilde bedenktijd om te zien of hij wel een Honda ipv een Suzuki in de showroom wilde hebben................ een man naar mijn hart!

Na diverse telefoongesprekken waarin we elkaar over en weer de motoren exact beschreven werd de deal beklonken, en toog ik met een B.B. en een pak geld naar Zeeland.
De motor die ik daar aantrof verkeerde werkelijk nog in showroomconditie, gewoon super!
De testrit was overweldigend. Op papier verschillen de B.B. en de Busa niet zoveel, maar op de weg dus wél.
Héérlijk, eindelijk weer een echte Suzuki met een surplus aan koppel en vormogen. Tel daarbij op dat de Busa lekker rauw is, zoals een echte Suzuki betaamt en dat 'ie net iets sportiever stuurt dan de B.B. dan weet je dat dit de motor naar mijn hart is.

Na 2 jaar Hayabusa ben ik nog steeds verknocht aan dat ding.
Een motor blijft gemiddeld 2,5 jaar in mijn eigendom, maar deze blijft voorlopig nog.
Het feit dat 'ie onbegrensd is en in de redelijk exclusieve koperkleur is, maakt hem voor mij nog specialer. Het wordt een collectors-item, neem dat van mij aan!
Maar de Busa heeft ook een ongekende uitstraling. Iedereen kent het model en vinden hem prachtig óf juist nog te lelijk om tegen aan te pissen.
Maakt niks uit, dit is geen motor van 13 in een dozijn.
Het model wordt al 6 jaar in ongewijzigde vorm verkocht, dat is redelijk uniek in dit segment.

Jong en oud is geïmponeerd door de snelheidsmeter die tot 340 reikt. Iedereen wil weten hoe hard ik er al mee gereden heb, en is vervolgens teleurgesteld als ik vertel dat ik nog nooit voluit gegaan ben.
Hoeft ook niet, ik prefereer koppel boven topsnelheid.
Suzuki zal toch met iets heel speciaals op de markt moeten komen om mijn Busa en ik te laten scheiden!

(een tip voor Mr. Suzuki-San: misschien ooit nog een 2.0 liter V6 busa met 200 Nm koppel en droog max 190kg -please-please ?!?!?!?!)

onze kids op m'n Busa, deze foto heeft destijds  nog eens in de Moto73 gestaan 8)
(http://home.hetnet.nl/~eijsden2/IMG00118-35KiRo.JPG)

(http://home.hetnet.nl/~eijsden2/Busa-Nordschleife.jpg)
Titel: Busaberke
Bericht door: Gehaktbal op 11 september, 2005, 11:37:39
Leuk geschreven stukkie.
Titel: desmo-devil
Bericht door: Desmo-devil op 21 september, 2005, 21:04:22
Mooi verhaal.
Ik persoonlijk ben niet kapot van de lijnen van de Hayabusa maar ik zou er absoluut een keer op willen rijden.
Titel: Busaberke
Bericht door: karz op 22 september, 2005, 09:35:23
CiteerHet feit dat 'ie onbegrensd is en in de redelijk exclusieve koperkleur is, maakt hem voor mij nog specialer. Het wordt een collectors-item, neem dat van mij aan!


Niet om je te dissen ofzo , maareh weet je dit zeker ?
Ik zie hem vaker in die kleur dan een andere.  :?
Titel: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 22 september, 2005, 09:56:57
Citaat van: "karz"
CiteerHet feit dat 'ie onbegrensd is en in de redelijk exclusieve koperkleur is, maakt hem voor mij nog specialer. Het wordt een collectors-item, neem dat van mij aan!


Niet om je te dissen ofzo , maareh weet je dit zeker ?
Ik zie hem vaker in die kleur dan een andere.  :?

toch wel!
er zijn vanaf 1999 ca. 500 Busa's door Nimag naar Nederland gehaald, waarvan slechts 25 koperkleurige, en dan alleen nog in 1999.
Er zullen er best al enkele opgevouwen zijn, maar dan ook wel weer grijs geïmporteerd, waardoor het aantal niet drastisch zal wijzigen.

IK zie i.i.g. slechts hoogst zelden een andere koperkleurige Busa, vaak zijn het blauw/grijze of rood/zwarte.
Titel: Busaberke
Bericht door: Karin op 22 september, 2005, 10:58:27
Ik had deze kleur nog nooit gezien. Hele mooie Hayabusa.
Titel: Busaberke
Bericht door: The Dominator op 22 september, 2005, 11:12:36
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "karz"
CiteerHet feit dat 'ie onbegrensd is en in de redelijk exclusieve koperkleur is, maakt hem voor mij nog specialer. Het wordt een collectors-item, neem dat van mij aan!


Niet om je te dissen ofzo , maareh weet je dit zeker ?
Ik zie hem vaker in die kleur dan een andere.  :?

toch wel!
er zijn vanaf 1999 ca. 500 Busa's door Nimag naar Nederland gehaald, waarvan slechts 25 koperkleurige, en dan alleen nog in 1999.
Er zullen er best al enkele opgevouwen zijn, maar dan ook wel weer grijs geïmporteerd, waardoor het aantal niet drastisch zal wijzigen.

IK zie i.i.g. slechts hoogst zelden een andere koperkleurige Busa, vaak zijn het blauw/grijze of rood/zwarte.

ben ik blij dat de versie van mij NIET door NIMAG naar Nederland is gehaald  :mrgreen:  

maar idd is de koperkleurige wel de oerbusa, wil ik ook nog wel eens hebben al is het maar voor de tellerunit  :D
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 07 september, 2011, 08:45:45
Gisteravond de Busa weer 's vertroeteld ! :yes6rs:
Eerst een paar verse sloffen gemonteerd, ditmaal een setje Michelin Pilot Power , ben benieuwd of dit nu écht een betere band is dan de Pirelli Diablo's.  :dunno:

(http://img834.imageshack.us/img834/6129/1001183u.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/1001183u.jpg/)

Vervolgens nog ff een snelle vakantie-check uitgevoerd , en m'n eigen-brouwsel bagagerek gemonteerd.
Op naar de Moezel!  :cool:

(http://img841.imageshack.us/img841/9454/1001184ak.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/1001184ak.jpg/)

Titel: Re: Busaberke
Bericht door: SuzukiLimburg op 07 september, 2011, 17:13:19
Ziet er goed uit! Zowel de motor, als de brug waar deze op staat, als de Defender. Daar worden leuke projecten gemaakt in die garage.
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: QuattroFrits op 07 september, 2011, 17:21:39
Citaat van: SuzukiLimburg op 07 september, 2011, 17:13:19
Ziet er goed uit! Zowel de motor, als de brug waar deze op staat, als de Defender. Daar worden leuke projecten gemaakt in die garage.

:yes6rs: Helemaal mee eens, die landrover vind ik perfect.  :yes6rs:
Titel: Nieuwe fietske, nieuwe nickname ?
Bericht door: Busaberke op 06 december, 2012, 12:00:25
De kogel is door de kerk!
Over een week of zo ben ik eigenaar van de onderstaande motor.

Ik was al enkele jaren aan het rondkijken naar een allroad met sportieve inslag en enige toerkwaliteiten, maar had er nooit veel prioriteit aan gegeven.
Na proefritten op respectievelijk de Yamaha TDM (te tam), Suzuki V-strom 1000 (ook tam maar tevens lelijk en ik heb al een lelijke Suzuki), Ryen''s KTM Adventure (rijdt fantastisch, maar spartaans) , BMW GS1200 (saai) ben ik gezwicht voor deze Brit.
Ik had jaren geleden al eens met een 955i Sprint ST gereden, waarvan ik 3-cil motorkarakter wel kon waarderen.
Na een testrit met een Tiger 1050 was ik verkocht. Het 3 cil blok biedt voor mijn wensen het beste uit 2 werelden: veel koppel, een machtig geluid en toch nog een relatief smalle bouw voor een goede handelbaarheid.
Fijne zithouding, relatief goede windbescherming (als je de badkuip van de Busa gewend bent)
De remmen zijn fenominaal, ongelofelijk wat een verschil met de 6-zuiger remmen van de Busa, maar dat is dan meteen ook het zwakke punt van de Busa.

Vervolgens heeft Rosa Motoren a.d.h.v. mijn budget een aantal motoren voorgesteld om te importeren en heb ik de onderstaande "" Belsj"" uitgekozen:

bouwjaar 2009
SE uitvoering, dus incl ABS en handvatverwarming.
Sterkere achtershock (het zwakke punt van de Tiger)
valbeugels
valblokken
kofferset in kleur
verhoogd scherm
handkappen
Arrow uitlaat en bijbehorende motortuning
dealeronderhouden incl ingevulde boekjes

Vandaag wordt 'ie gekeurd en ingevoerd, vervolgens komt er tot slot nog wat nieuw rubber en een nieuwe kettingset onder.

Dan nog ff wachten op redelijk weer en kan ik eindelijk eens door de Ardennen "" toeren"" zonder uit het zadel geworpen te worden.

Tot slot nog ff nadenken over een nieuwe nickname ...


(http://img18.imageshack.us/img18/3372/20121206084635.jpg)

(http://img163.imageshack.us/img163/243/20121206084502.jpg)
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: De Sjeng op 06 december, 2012, 12:03:21
Nice!!
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: karz op 06 december, 2012, 12:22:02
Veel plezier daarmee  :yes6rs:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Desmo-devil op 06 december, 2012, 12:25:33
Schitterende motor Robert, daar krijg je geen spijt van, dit wordt absoluut ook mijn volgende Tiger. En tja een nieuwe Nickname, ik ben er ook nog steeds niet uit  :mrgreen:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: DeWitte op 06 december, 2012, 13:05:03
heey, sjunne brommert  :cool: :yes6rs:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Gassie op 06 december, 2012, 16:17:23
sjiek ding busa
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: QuattroFrits op 06 december, 2012, 16:34:08
Die zou mij ook heel goed kunnen bevallen.  :yes6rs:
Alvast veel plezier ermee.  :worship-cool:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Road Racing Tonnie op 06 december, 2012, 17:40:14
Robert, veel plezier ermee, mooie fiets.
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Joepie1958 op 06 december, 2012, 20:23:06
Je wordt ouder papa, geef 't maar toe :worship-cool:
En zo zie je maar, het verstand komt met de jaren :yes6rs: (of nooit, zoals Tonnie ons doet geloven)
Veel plezier met je Aygo :-X
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Motzippaldy op 06 december, 2012, 20:32:52
Veel plezier  :cool:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Joker op 06 december, 2012, 22:25:55
Klasse Motor.  :yes6rs:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 07 december, 2012, 09:08:07
Citaat van: Joepie1958 op 06 december, 2012, 20:23:06
Veel plezier met je Aygo :-X

:confused:

verklaar je eens nader?
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Desmo-devil op 07 december, 2012, 09:10:51
begrijp ik ook niet ??????
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: m@rtijn op 07 december, 2012, 16:04:28
leuke motor!! veel plezier ermee.
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: R-yen op 07 december, 2012, 16:37:36
Mooi hoor :yes6rs:, de busa blijft?
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 08 december, 2012, 11:45:33
Citaat van: R-yen op 07 december, 2012, 16:37:36
Mooi hoor :yes6rs:, de busa blijft?

Ja , voorlopig blijft de Busa.
De inruilwaarde ligt momenteel dermate ver van mijn gevoelswaarde verwijderd, dat ik besloten heb 'm te houden.
Door niet in te ruilen, in combinatie met de keuze voor een import motor, kon ik de Triumph voor een erg aantrekkelijk bedrag kopen.
Overigens, naar mijn mening worden de "oer" Busa's in de nabije toekomst semi klassiekers, net zoals de Z1000 & CB 6 cilinders dat nu al zijn, en zal de waarde alleen nog gaan stijgen.
Ondertussen zal ik er zeker regelmatig mee blijven rijden, maar misschien verkoop ik de Triumph ooit nog eerder dan de Busa.  :yes6rs:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 08 december, 2012, 19:49:05


Ondertussen vermaak ik mij prima met de Triumph.
Rosa motoren heeft de motor inmiddels afleveringsgereed gemaakt en vandaag heb ik in afwachting van de kentekenpapieren een uitgebreide testrit met de groene plaat gemaakt.
Met de huidige temperaturen beneden het vriespunt bewijzen de handvatverwarming en de handkappen hun nut. In combinatie met de isolerende kleding is het momenteel prima uit te houden op deze Brit.
Tevens blijkt alweer dat de 115 pk van de Tiger onder de huidige omstandigheden veel bruikbaarder zijn dan de 175+ pk's van de Busa. Ondanks de lage temperatuur van het wegdek deed het achterwiel geen enkele keer een poging om het voorwiel in te halen, zoals de Busa dat nogal eens pleegt te doen in zo'n geval.
De zithouding, het motorkarakter, de remmen en de vering: het vormt samen een prima uitgepalanceerd geheel.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet veel meer Triumph Tigers rondrijden, dit is absoluut een een motor met onderschatte kwaliteiten.
Maar ach, zo blijft het wel een onderscheidende motorfiets.

(http://img689.imageshack.us/img689/9530/20121208155343.jpg)



Titel: Re: Busaberke
Bericht door: DeWitte op 09 december, 2012, 06:24:57
Citaat van: Busaberke op 08 december, 2012, 19:49:05
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet veel meer Triumph Tigers rondrijden, dit is absoluut een een motor met onderschatte kwaliteiten.


Niet om je te teleur te stellen, maar lees dit stuk maar eens en je hebt je antwoord
http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/allroad-test-ardennen-vs-mettet/triumph-tiger-1050.html (http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/allroad-test-ardennen-vs-mettet/triumph-tiger-1050.html)

Citeer+soepele krachtbron, goede windbescherming, prima rijwielgedeelte
-slappe voorvork, blinkt nergens écht in uit, geen eindschot



Citaat van: Busaberke op 08 december, 2012, 19:49:05
Maar ach, zo blijft het wel een onderscheidende motorfiets.

Dat laatste klopt uiteraard, duidelijk herkenbaar en persoonlijk vind ik het een mooie brommert gezien van voren. Zelfs ietwat te mooi (gelikt) voor een all-road. De oude 955i Tiger, zeker de zwarte van Desmo, een Gs en zeker een KTM Adventure vind ik persoonlijk stukken ruiger qua uitstraling. Van achter, vooral het hoogoplopende kontje kan mij niet bekoren van de 1050. Neemt niet weg dat je deze met wellicht enkele kleine aanpassingen (voorvork?) stukken strakker krijgt. En laten we wel wezen, elke brommert is net zo goed als zijn motard ;)
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: QuattroFrits op 09 december, 2012, 10:03:06
Prachtige motor op een prachtige foto.  :worship-cool:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: @Nippon op 09 december, 2012, 10:14:14
mooie brommer  :yes6rs:

ruilen tegen m'n boxer en 150 stoeptegels  :mrgreen:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: DeWitte op 09 december, 2012, 10:15:03
:schater:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 09 december, 2012, 15:46:53
Citaat van: DeWitte op 09 december, 2012, 06:24:57
Niet om je te teleur te stellen, maar lees dit stuk maar eens en je hebt je antwoord

Ach , ik raak niet zo snel teleurgesteld door een stukje misplaatste journalistiek.

Ik heb de "allroad test" op Freaks, net als als enkele andere testen, meermaals gelezen voordat ik deze motor kocht.
Aan de Freaks test hecht ik totaal geen waarde, het is naar mijn mening eerder een poging geweest om een aparte test te schrijven dan een goed stukje journalistiek af te leveren. (deze motoren zijn immers al ontelbare keren door diverse media getest en vergeleken, en hoe ga je dan je eigen test zich nog laten onderscheiden? )
Trouwens, waarom zou je anders met een aantal all roads over het circuit gaan knallen?  :dunno:
In de test wordt meermaals beschreven hoe ze de motoren tot het uiterste uitwringen, en b.v. krampachtig proberen om met de KTM de 200km/h te bereiken.
Dat zijn zaken waarvoor het overgrote deel van de all road rijder zich absoluut niet mee bezighoudt, net zo min als dat ze er op een winderige zondagmiddag hun surfplank op vastbinden om er mee naar het strand te gaan.

En ja, het klopt dat de veren aan de voorzijde aan de zwakke kant zijn, maar dat is mede afhankelijk van je lichaamsgewicht en eenvoudig te verhelpen, dat probleem heb ik bij de Busa ook opgelost met een setje progressieve veren.

Dan klagen de "testrijders" nog over een gebrek aan eindschot ... maar wat verwacht je bij een 115 pk 3 cilinder die helemaal getuned is op bruikbaar vermogen?
Wat nóg vreemder is , is het feit dat over het gebrek aan vermogen bij het KTM eindoordeel geen woord gerept wordt, terwijl in de test letterlijk geschreven staat: "Fijne fiets, niks mis mee, maar wil je knallen dan zit je 'm constant uit te melken,"  is dat nou willekeur of juist een verborgen voorkeur van de redactie?

Met zijn 17" voorwiel is het natuurlijk geen echte allroad, je zult mij er niet mee door de modder zien ploeteren (tenzij ik misschien eens een bochte gemist zou hebben  :shock: ), maar dat is b.v. een SMT ook allerminst.
En voor de rest blijft het een kwestie van smaak. De motor heeft wellicht een iets te sportieve snit voor een allroad, maar ach, zo vind ik persoonlijk de BMW GS dan weer te lelijk om tegen aan te pissen...
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Joepie1958 op 09 december, 2012, 16:58:41
Met die laatste zin ben ik dan weer blij :mrgreen:, jammer dat er nog figuren op deze wereld zijn die zo'n lelijke motor gelijk verwijderen uit het straatbeeld zonder de eigenaar op de hoogte te stellen, maar ik begin nu te begrijpen waarom dat is :-X
Ik hoop wel dat je er eens het dorp mee uit komt en éven richting de grote stad rijdt om te posen :worship-cool:
Och en wat je allemaal op de diverse fora leest over van alles en nog wat :shock: De pillen die ik van m'n internist moet slikken zouden zo'n rare dingen met je doen, maar ik merk er niks van (alhoewel mijn vrouw zegt dat ik wel allerlei rare dingen doe :schater:)
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: QuattroFrits op 09 december, 2012, 21:18:10
Citaat van: Joepie1958 op 09 december, 2012, 16:58:41
alhoewel mijn vrouw zegt dat ik wel allerlei rare dingen doe :schater:

Volgens mij doe jij helemaal niets anders dan rare dingen.  :mrgreen:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Desmo-devil op 10 december, 2012, 05:58:00
De 955 van mij heeft 107 pk en die gaat toch echt wel vooruit, aangezien het het Daytona blok is kan ik er moeiteloos 131 pk uitpersen met een andere mapping maar ik vind het niet eens nodig.
En ja de voor vering is ook bij mij wat slap en dat is het eerst volgende wat wordt aangepast, maar over het algemeen alleen maar lof over mijn Tiger en @Dwars, ik heb op jouw KTM gereden en in vergelijking met mijn Tiger vond ik de Adventure niet meer dan een opgevoerde crosser, als ik moest kiezen stond er bij mij ook een nieuwe Tiger in de garage. :mrgreen:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: DeWitte op 11 december, 2012, 19:28:22
Hoe beviel het ABS? Al uitgeprobeerd? Maar ook de wetenschap dat je het aan boord hebt? Is het trouwens uitschakelbaar?
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Mounty op 11 december, 2012, 22:34:40
Ik wens Busaberke veel plezier met zijn nieuwe motor...en ...ik denk dat over elke motor wel wat te zeggen is. Voor mij is de Honda X11 een lekkere en goede motor, al heeft ook deze wat naadeeltjes die andere motoren weer niet hebben, maar die hebben dan weer andere nadeeltjes. De perfecte motor..tja..voor mij een waar je makkelijk met twee op kunt, soepel door de bochten stuurt, niet te licht, ruim koppel en ook kwa snelheid mag het ook iets meer zijn. Dan de looks, spelen ook wel mee. een motor spreekt je aan of niet. Ieder zijn ding, ieder zijn visie op een leuke motor.

BusaB... leuke motor, rij er met plezier op en doe je ding.

Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 12 december, 2012, 09:22:34
Citaat van: DeWitte op 11 december, 2012, 19:28:22
Hoe beviel het ABS? Al uitgeprobeerd? Maar ook de wetenschap dat je het aan boord hebt? Is het trouwens uitschakelbaar?

Het ABS heb ik nog niet getest. Voor zover ik weet is het niet uitschakelbaar, maar het is dan ook geen echte allroad.
De wetenschap dat er ABS aan boord is, vind ik wel prettig, met name omdat de voorremmen écht enorm vertragen.
Tijdens de eerste testrit op een Tiger vloog ik al zowat over het stuur heen omdat ik met de voor mij gebruikelijke kracht op het hendel onbedoeld zeer hard remde.
Dat zal dus telkens even wennen zijn als ik van de Busa op de Triumph overstap en vice versa.
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 17 december, 2012, 16:25:24
Afgelopen zaterdag is de Tiger afgeleverd.
Dus eerst even naar huis om de koffers er af te gooien en vervolgens een tijdje door het heuvelland gaan rijden om dit beestje kennis te laten maken met z'n nieuw territorium.
Het is nog ff wennen aan de hoge zitpositie tijdens het snelle bochtenwerk, maar voor de rest bevalt de Tiger perfect!
Hopelijk wordt het een zachte en vooral korte winter, maar het levert in elk geval wél mooie sfeerplaatjes op:

(http://img94.imageshack.us/img94/5554/201212151557392.jpg)
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: @Nippon op 17 december, 2012, 18:00:57
m'n aanbod staat nog  :mrgreen:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: DeWitte op 17 december, 2012, 18:10:35
heb je al een systeem helm?

:mrgreen:
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 17 december, 2012, 19:07:55
Citaat van: DeWitte op 17 december, 2012, 18:10:35
heb je al een systeem helm?
:mrgreen:

neuh, wel een middenbok...  :?
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Gassie op 11 mei, 2013, 18:40:50
En hoe bevalt ie tot nu toe want ik heb er een paar op het oog in belgie 
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: Busaberke op 13 mei, 2013, 13:13:47
Citaat van: Gassie op 11 mei, 2013, 18:40:50
En hoe bevalt ie tot nu toe want ik heb er een paar op het oog in belgie

Helemaal goed!

Het blok, het sturen, de remmen, de zithouding: allemaal toppie!
Alleen de windbescherming bij autosnelweggebruik valt tegen.
Dat komt natuurlijk omdat ik de badkuip van de Busa gewend ben, en daar kan een all-road niet aan tippen.
Zolang je de toegestane snelheden niet overschrijdt zul je er overigens weinig last van hebben.  hypocrite
Ik heb de Busa niet meer gebruikt sinds ik de Tiger heb  :oops: , maar dat komt ook omdat ik momenteel voornamelijk de witte weggetjes op de kaarten van de Euregio aan het ontdekken ben.

Over 4 weken staat een vader/zoon kampeer tripje naar Bouillon op de agende (ja, met de tent  :cool:). dan kan ik mooi de bagage capaciteiten testen.
Titel: Re: Busaberke
Bericht door: De Sjeng op 13 mei, 2013, 13:23:07
Citaat van: Busaberke op 13 mei, 2013, 13:13:47
omdat ik momenteel voornamelijk de witte weggetjes op de kaarten van de Euregio aan het ontdekken ben.

Over 4 weken staat een vader/zoon kampeer tripje naar Bouillon op de agende (ja, met de tent  :cool:). dan kan ik mooi de bagage capaciteiten testen.

Wie heeft je op het idee gebracht van de witte weggetjes?  :mrgreen: doorgangswegen zijn alom bekend, op de "witte" wegen is nog veel te ontdekken.

Algelopen week in regio Bouillon gezeten. Leuke wegen maar soms erg slecht. Ook de grintwegen eens proberen. Levert soms schitterende vergezichten/dorpjes op.

bij mij staat binnenkort eifel/moezel/Rijn gebied weer op het programma  :mrgreen: