Hoi, ik merk dat wanneer ik flink aan het gas ruk , de fiets accelereert , even aarzelt en dan flink doorschiet.
Dit ligt niet aan de motor of koppeling.
Hangt de ketting te slap of zijn die gummie blokken die in je achterwiel zitten misschien versleten ?
Citaat van: "karz"Hoi, ik merk dat wanneer ik flink aan het gas ruk , de fiets accelereert , even aarzelt en dan flink doorschiet.
Dit ligt niet aan de motor of koppeling.
Hangt de ketting te slap of zijn die gummie blokken die in je achterwiel zitten misschien versleten ?
de transmissiedemper bedoel je
nope, ligt het niet aan want dan zou ie niet eerst accelereren en dan aarzelen.
Een versleten tranmissie demper merk je vooral "aan het rukje in de ketting" als je opschakelt en het gas er weer opzet.
als het "accelereren - aarzelen en dan "doorschieten" is zou ik het "zoeken" in het injectiesysteem.
Of de "sissy-clutch" is de weg kwijt :+ :wink:
Citaat van: "Hakinnen"
als het "accelereren - aarzelen en dan "doorschieten" is zou ik het "zoeken" in het injectiesysteem.
I'm With Hakki!!
Jamaaaaar de motor aarzelt niet, as forementioned.
Maar dat ligt misschien aan mijn omschrijving
CiteerEen versleten tranmissie demper merk je vooral "aan het rukje in de ketting" als je opschakelt en het gas er weer opzet.
Dit lijkt er eigenlijk mee op.
Het is meer zovanne , de motor bouwd zijn toeren op en dan pas komt het vermogen op het achterwiel.
Of stel je voor je hebt een auto, een stuk touw van 10 meter, dat opgerold is. En jij hangt aan dat touw vast. De auto scheurt volle poelle weg, dat touw unraveled zich en jij wordt dan met een ruk meegesleept. Zoiets is het.
Koppeling versleten :?
Karz,
Het lijkt er dus op dat de TLR niet goed "oppakt" ?
Weet je zeker dat de gaskleppen heel goed synchroon staan?
De Busa is b.v. qua "oppakken" heel gevoelig voor niet goed afgestelde gaskleppen.
Citaat van: "Motzippaldy"Koppeling versleten :?
nee
Citaat van: "Busaberke"Karz,
Het lijkt er dus op dat de TLR niet goed "oppakt" ?
Weet je zeker dat de gaskleppen heel goed synchroon staan?
De Busa is b.v. qua "oppakken" heel gevoelig voor niet goed afgestelde gaskleppen.
De kleppen hebben nog nooit zo synchroon gestaan.
Ik ga ervan uit dat het of de transmissiedemper , of de toch misschien wat te slappe ketting is.
Iets vergelijkbaars heb ik gehad met de ZX 7.
Men heeft mij toen geadviseerd een flesje in de tank te gooien ,met weet ik hoe het ook alweer heet , omdat er waarschijnlijk water inzat.
Ik weet niet hoe of waarom maar het heeft gewerkt.
Citaat van: "Desmo-devil"Iets vergelijkbaars heb ik gehad met de ZX 7.
Men heeft mij toen geadviseerd een flesje in de tank te gooien ,met weet ik hoe het ook alweer heet , omdat er waarschijnlijk water inzat.
Ik weet niet hoe of waarom maar het heeft gewerkt.
hahaha........... duidelijk verhaal! :wink:
sorry, ik kan het niet laten
Citaat van: "Desmo-devil"Iets vergelijkbaars heb ik gehad met de ZX 7.
Men heeft mij toen geadviseerd een flesje in de tank te gooien ,met weet ik hoe het ook alweer heet , omdat er waarschijnlijk water inzat.
Ik weet niet hoe of waarom maar het heeft gewerkt.
het enige "in de tank gooi"spul dat imo een beetje werkt bij een "verstopt" injectiesysteem is van het merk "Forte".
Type is "motopower 1".
dealers zullen het wel hebben denk ik.
Na ?? :? Loopt die TiLLer inmiddels weer zoals het hoort? :wink:
Citaat van: "karz"
Het is meer zovanne , de motor bouwd zijn toeren op en dan pas komt het vermogen op het achterwiel.
alsof je koppeling slipt zeg maar? :wink:
Citaat van: "Hakinnen"het enige "in de tank gooi"spul dat imo een beetje werkt bij een "verstopt" injectiesysteem is van het merk "Forte".
Type is "motopower 1".
dealers zullen het wel hebben denk ik.
Motorhuis Geleen heeft het in ieder geval op de plank staan.
Onlangs nog gekocht, maar weet helaas de prijs niet meer.
Heb hier nog niets mee gedaan, heb er eigenlijk ook geen last meer van gehad. Ik ga wel nog even na of hier al iets aan de veren in de koppeling gedaan is, zoniet, dan zet ik me een setje barnet springs erin, schijnen veel TL-ers al gedaan te hebben.
Citaat van: "karz"Heb hier nog niets mee gedaan, heb er eigenlijk ook geen last meer van gehad. Ik ga wel nog even na of hier al iets aan de veren in de koppeling gedaan is, zoniet, dan zet ik me een setje barnet springs erin, schijnen veel TL-ers al gedaan te hebben.
Nu zit ik net te denken aan iets waar ik een tijd geleden tegenaan liep toen ik het met een paar gasten had over twins, koppel en koppelingen....
Ik hoorde dat ze bij de TLR 'de koppelingsslip door het hoge koppel' zouden hebben opgelost door een soort wormwielsysteem erop te bouwen zodat de koppelingsplaten harder op elkaar worden gedrukt indien er koppel gevraagd wordt. Maw, koppeling los wil nog niet zeggen dat de platen hard genoeg op elkaar gedrukt worden, hier is een bepaalde belasting van de motor voor nodig.
Iemand bekend met dit systeem en zou dit, indien de koppeling al iets versleten is, deze klacht kunnen veroorzaken?
:?:
Citaat van: "Gieskes"Citaat van: "karz"Heb hier nog niets mee gedaan, heb er eigenlijk ook geen last meer van gehad. Ik ga wel nog even na of hier al iets aan de veren in de koppeling gedaan is, zoniet, dan zet ik me een setje barnet springs erin, schijnen veel TL-ers al gedaan te hebben.
Nu zit ik net te denken aan iets waar ik een tijd geleden tegenaan liep toen ik het met een paar gasten had over twins, koppel en koppelingen....
Ik hoorde dat ze bij de TLR 'de koppelingsslip door het hoge koppel' zouden hebben opgelost door een soort wormwielsysteem erop te bouwen zodat de koppelingsplaten harder op elkaar worden gedrukt indien er koppel gevraagd wordt. Maw, koppeling los wil nog niet zeggen dat de platen hard genoeg op elkaar gedrukt worden, hier is een bepaalde belasting van de motor voor nodig.
Iemand bekend met dit systeem en zou dit, indien de koppeling al iets versleten is, deze klacht kunnen veroorzaken?
:?:
Zou kunnen, de meest door mij gehoorde oplossing is vooralsnog dit :
(http://www.wotid.com/tls/images/clutch/barnett_vs_stock_01_300.jpg)
De koperkleurig is de barnett's, de overige de originele.