Schwarzwald 2008

Gestart door Herr Tod, 11 augustus, 2008, 22:01:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Nog 1 nachtje slapen en dan stuur ik de Gixxer richting het paradijs :mrgreen:

Eerst richting Ruhestein / Baiersbronn. Paar dagen daarna richting het midden van het woud, ergens bij Simonswald of zo. Dan misschien nog een stukje naar het oosten of anders meteen door naar het zuiden. Todtnau / Schönau en dergelijke, daar zijn de echte ruige weggetjes :yeah:

Tot eind volgende week!
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


HD4ever

Inderdaad schitterende wegen daar ! :worship-cool:

Veel plezier en een goede trip gewenst  :yes6rs:

grtz HD4ever  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

B-Witch

Eey Q,
Fijne vakantie, veel plezier daar  :yes6rs:

You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Fijne vakans en bis veurzichtig ;)
Smells like rubber

Joep

Veel plezeer in 't Swarzwald.
In 't veurjaor nog in Präg gewaes vlak bie Todtnau en netuurlik efkes toeristisch nao Titisee :-X  :lol:
Mèr idd heel sjoon rieje dao en veer zeen vervolges euver Frankriek trök gegaon sjtökske langs de Rien aaf en zo ouch leuk  :yes6rs:

alex

Fijn vakansie Q en bis veurziechtig........

Groetjes....Alex en Anita.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Zo... dat was weer genieten :yes6rs: Geen brokken, geen pech, geen bekeuring... alles volgens plan :)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

#9
De eerste dag was het droog... totdat ik vlakbij de Schwarzwaldhochstrasse was :roll: Daar via een natte 'baan Ruhestein' richting Baiersbronn gereden en een stukje verder naar Huzenbach / Schwarzenberg. Daar bovenop de berg een leuk hotel gevonden. De eigenaars bleken nederlanders te zijn. Was allemaal mooi in orde daar en niet ver van een van de mooiste wegen van het Schwarzwald, de B500 en alle zijwegen daarvan :worship-cool:





Daar beneden woont de buurman, die moet met zijn auto in de achteruit omhoog anders komt die niet boven :lol:



De volgende dag kwam de zon weer uit, die dag wilde ik een paar keer de Hochstrasse rijden, de zijweg Allerheiligen en Ruhestein.

Het paard op zijn plekje.



Een oase van rust :mrgreen:





Een stukje van de weg 'Allerheiligen'.



En zo gaat dat de dag een beetje door...






Vorig jaar reed ik hier nog met de Bandit die niet vooruit te branden was vanwege de Db-killer :? Veel harder dan 160... 170 ging het dan niet. Dit jaar de Gixxer met een blerende Yoshi. De vraag van vorig jaar was of 200 te halen viel in de lange bochten bovenop de Hochstrasse, bij 'Kniebis' en het Lotharpad. Daar kun je de hele bocht zien en nog een bocht of 2 vooruit kijken.









Bij 220 vond ik het wel goed zo, dat was tijdens poging 2... poging 1 was in de 3 en dan gaat die niet harder dan 200 :-X

De bomen breken spontaan af :shock:



Weer zo'n zijweg, kijk die fietser eens zwoegen :D



Een andere dag ben ik de 'Deutsche Uhrenstrasse' gaan rijden, eerst linksom en daarna rechtsom. Kwam me wel bekend voor allemaal van vorig jaar. Hele mooie wegen :yes6rs:

In de buurt van Simonswald, ruig weggetje vanuit het dal de berg op.



Daar beneden begint de pret.



Toen ik het in het noorden wel gezien had ging ik op de zeiknatte zondag naar het zuiden richting Todtmoos / Präg / Todtnau. In het zuiden is bijna geen politie, alleen in het weekend rond de populaire motorgebieden zoals de Schluchsee. Zoiets als de Ruhrsee inclusief Bikertreff.... Currywursssssst :twisted: Maar goed... op naar het zuiden... daar ergens in de mist.



Voor het weekend in Todtmoos een hotel gevonden en zondagmorgen naar Schönau... is maar een paar dorpjes verderop, naar het hotel waar ik vorig jaar ook zat. Net op tijd daar om de MotoGP te kijken :lol: 's avonds richting Präg gereden om een van mijn favoriete weggetjes van vorig jaar een paar keer op en af te rijden.

Back home :mrgreen: De Hochkopfstrasse, vorig jaar min of meer de 'Heimatstrecke' :worship-cool:





De volgende dag heen en weer gereden door het hele gebied naast het Münstertal. Ook weer het smalle bergweggetje gevonden, is weer eens wat anders voor het racerke :roll:



Gemiddelde weg door het dal, daar komt geen eind aan.



Dan een van de gevaarlijkste weggetjes... maar oh zo leuk! Een stuk van de St. Blasienstrasse





Niet de bocht missen...



Op de berg bij Badenweiler



Maandag tegen de avond richting Münstertal gereden... en opeens zat er wat in mijn spiegel. Der Lokale Held :mrgreen: Op een BMW nog wel :shock: Ikke opzij, BMW langs... trekt spontaan een streep door de volgende bocht... heb er maar eentje naast gezet en daarna richting het bochtencomplex rondom Neuenweg. Proberen bij te houden... leuke poging maar dat ging nergens meer over :rofl: Hij stak net zijn sigaret op toen ik op de volgende kruising aan kwam... hoe typisch :mrgreen: Als mede lid van het rokersgilde natuurlijk gestopt en even auwehoeren. We waren het al snel eens over de zuiderburen... dat vuile alpenvolkje. Hij reed daar ook nooit meer, hij had ook eens moeten betalen. Beter in het zuiden van het Schwarzwald blijven, daar zijn geen controles buiten de dorpen. Daarna nog een stuk achter hem aan gereden, onder andere over zijn 'Heimat' in de driehoek Badenweiler-Steinen-Kandern. Heftig :lol:

Dat doen die...



Zo nu en dan toch een paar plekken gezien waar iemand gecrashed is. Ook kruisjes bij bochten... bochten die dan weer vol staan met zwarte strepen. Daar moet je je toch een beetje beheersen. Het wegdek helpt wel mee, geen zoab troep zoals hier maar echt grof bandenvretend asfalt. De voorband is nu niks meer waard na al die afdalingen.


43782 km bij vertrek, 46998 km bij thuiskomst.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Yvil

Ziet er erg goed uit allemaal  :worship-cool: :yes6rs:
Ben verdomme jaloers :mrgreen:, ik hier maar werken en jij daar rubber verbranden :evil:

Binnenkort nog eens een stukje samen koetsje?

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

ik begrijp dus uit je foto verslag je hebt veel gereden en weinig sex  :mrgreen:

Joep

Gein sjtraof om de pics nog eine keer te bekieke  ;)