Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mounty

met een knuppel ernaartoe gaan zal ik ook nooit doen..geweld komt tot geweld en lost niets aan het werkelijke probleem op.

zal iig hem dit eens laten lezen..

thanks, ook namens hem
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Varaderos

Citaat van: FZ_Ron op 12 december, 2008, 19:33:58
Wist ff niet waar neer te zetten...dus maar hier.

Mijn schoonbroer gaat met de motor naar het werk en terug natuurlijk. Eergisteren ook, rijd terug vanaf de zaak en komt in de gebruikelijke avondfile tussen kerkrade en de autoweg heerlen.. rijd tussen de file door (wat dus oogluikend word toegestaan) en kan op een gegeven ogenblik weer terug naar links na het passeren van een auto links in de rij. Die auto is niet van plan hem langs te laten en komt naar rechts om de ruimte op te vullen zodat niet gepasseerd kan worden. er ontstaat een gaat voor de auto en schoonbroer krijgt wat ruimte en geeft wat gas om langs te gaan en links aan te sluiten in de rij. De auto geeft gas en wil m niet laten invoegen. Toch gelukt maar schoonbroer moest wel wat extra gas geven. ....de weg naar huis normaal kunnen vervolgen en nergens meer druk om gemaakt.

De dag erna..telefoon..politie...of schoonbroer zich wil melden op het politieburo omdat hij is doorgereden na een aanrijding.

De auto heeft schade aan de spiegel omdat schoonbroer ertegenop gereden zou zijn o.d. ..

De politie adviseert hem om alles maar gewoon op te geven aan de verzekering, dan hoeft de politie er geen doorrijden na aanrijding van te maken wat op een boete komt en een boete voor het links inhalen hoeft dan ook niet...

Alles kan wel aangevochten worden maar je trekt als motorrijder aan het korste eind omdat je tussen de auto's doorgereden bent wat niet mag maar wel toegestaan word.... :shock: zijn de woorden van de politie...

Kan toch niet zo zijn wah..

ja, schoonbroer is tussen de autos doorgereden, mag niet maar word wel toegestaan (bij file)
Neen, is zich niet bewust van dat hij een spiegel od van de auto geraakt heeft..
Ja, heeft wat extra gas moeten geven..maar zijn motor versnelt echt niet zo snel..45pkaatje choppertje uit 81.

Wat zouden jullie doen??

Aanvechten, wat al eerder is aangegeven.
Tussen de file door mag gewoon..
http://www.blikopdeweg.nl/Nieuws_en_Info/info__motor_in_file.shtml
Motorcycling is not a crime

d'r Blieje

Citaat van: Suzuki-Girl© op 12 december, 2008, 20:56:40
Ik zou kontakt opnemen met mijn verzekering en dan vertellen wat er gebeurd is.
Heeft die meneer dan getuigen dat je schoonbroer die autospiegel heeft geraakt?
of zijn het gewoon zijn woorden tegen die van je schoonbroer?? :?
Meestal zet de verzekering bij dit soort zaken wel een advocaat in en zeker als je een rechtsbijstandverzekering hebt.
En ik zou aangifte  :yes6rs: bij de politie tegen die meneer Kloothannes gaan doen wegens het opzettelijk in gevaar brengen van een medeweggebruiker, en gevaarlijk rijgedrag.
Es kijken wie dan de langste adem had.

Weet niet hoe 't nu loopt... Maaruh er zal toch nog zoiets zijn als bewijslast van de eisende partij? Of kan ik opeens iedereen op de weg aansprakelijk gaan stellen van een paar misselijke krassen op m'n koekblik/motor?

Laat 's horen hoe 't loopt!

Ohw ja Blieve Lache!
Blieve lache...8)

DeWitte

Citaat van: FZ_Ron op 13 december, 2008, 12:47:09
geweld komt tot geweld en lost niets aan het werkelijke probleem op.

klopt, lucht wel op :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 15 december, 2008, 12:05:55
Citaat van: FZ_Ron op 13 december, 2008, 12:47:09
geweld komt tot geweld en lost niets aan het werkelijke probleem op.

klopt, lucht wel op :mrgreen:

idd..

bewijslast.... tja...de spiegel heeft een beschadiging maar is niet duidelijk van en hoe deze ontstaan is..
Voor de rest weinig.

Schoonbroer kiest ervoor om op te geven aan verzekering en wel met de opmerking dat hij van niks weet met het bijbehorende verhaal dan...

Ik zou verder gaan en niet opgeven aan verzekering, mja..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: FZ_Ron op 15 december, 2008, 22:18:13
Citaat van: Dwars® op 15 december, 2008, 12:05:55
Citaat van: FZ_Ron op 13 december, 2008, 12:47:09
geweld komt tot geweld en lost niets aan het werkelijke probleem op.

klopt, lucht wel op :mrgreen:

idd..

bewijslast.... tja...de spiegel heeft een beschadiging maar is niet duidelijk van en hoe deze ontstaan is..
Voor de rest weinig.

Schoonbroer kiest ervoor om op te geven aan verzekering en wel met de opmerking dat hij van niks weet met het bijbehorende verhaal dan...

Ik zou verder gaan en niet opgeven aan verzekering, mja..

Een verzekering is ook niet achterlijk, zodra je schoonbroer de dubieuze omstandigheden maar vermeldt dan zal de verzekeraar er zeker achteraan gaan, die keren nl ook liever niks uit  ;)
Dat opgeven aan de verzekering heeft hij dus wel goed gedaan, hij heeft daarmee zijn goede wil getoont, laat het nu maar afhangen van wat die zeggen  :yes6rs:

en als ik hem was belde ik toch nog ff de verzekering op, om die opmerking nog ff extra duidelijk te maken, incl het verhaal van de politie  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Citaat van: FZ_Ron op 16 december, 2008, 20:15:22
:yes6rs: doet ie  :yes6rs:

Hou ons op de hoogte, ik wil wel weten wat de uitkomst hiervan is ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

je schoonbroer op een sjopperT? dan heb ik die ingehaald vanmorgen ff voor de mc-drek. 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 17 december, 2008, 07:17:49
je schoonbroer op een sjopperT? dan heb ik die ingehaald vanmorgen ff voor de mc-drek. 

zou goed kunnen..meestal na 8.00 uur dat ie daar rijdt en hij werkt naast/to de mc dreck..
rode honda cx500 of zoiets..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: FZ_Ron op 17 december, 2008, 17:25:33
Citaat van: Dwars® op 17 december, 2008, 07:17:49
je schoonbroer op een sjopperT? dan heb ik die ingehaald vanmorgen ff voor de mc-drek. 

zou goed kunnen..meestal na 8.00 uur dat ie daar rijdt en hij werkt naast/to de mc dreck..
rode honda cx500 of zoiets..

Lekker lopend V2tje, heb ik ook ooit gehad.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

"Motorrijder rijdt hond dood en verdwijnt"

,,Hij reed vol gas door, die motorrijder. Onze hond Zelda, zwaar bloedend en met een gebroken nek, bleef achter. Het is een gemis in huis,'' vertelt Coen Booster, bewoner van de Wollefoppenweg in Nesselande over het tragische einde van zijn sheltie.

De familie Booster mist Zelda. de hond werd doodgereden bij de verkeerssluis. Het huis van Booster staat precies bij de 'knip', de verkeerssluis op de weg die het sluipverkeer van en naar de Rotterdamse nieuwbouwwijk onmogelijk zou moeten maken. ,,Het was kwart over zeven 's morgens,'' vertelt de nog steeds treurende eigenaar van de kleine lassiehond. ,,Motorgeronk. Een aanstormende motorrijder. Een klap. De motorrijder die weer vol gas wegreed. Mijn vrouw, die de hond uitliet stond nog op ons erf. Ze dacht eerst dat de motor tegen het klappaaltje was gereden.

Toen ze ging kijken, zag ze mijn hond in een plas bloed. Zijn kop naar achteren. Het enige dat ze in de verte nog kon zien was dat het een grijze motor was.''

Booster heeft nog geprobeerd aangifte te doen van het ongeval, op die fatale woensdagochtend 1 april. ,,Je kunt geen aangifte doen, omdat we geen goede daderomschrijving hebben en geen getuigen,'' zegt hij. ,,Er is wel een melding van gemaakt, maar de motorrijder heeft zich nergens alsnog gemeld,'' zegt Booster. De buurt leeft met hem mee. Van de buurjongens kregen de Boosters zelfs nog vier kaartjes om hen met het verlies van Zelda te troosten

bron AD
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

motte die keuter maar aanlijnen  :roll:

Hakinnen

Citaat van: BoxerQ op 09 april, 2009, 18:37:58
motte die keuter maar aanlijnen  :roll:

mee eens (jawel..ik ben een hondeliefhebber)
al had de motorrijder best ff kunnen stoppen
en heeft hij (en zeker ook de eigenaar van de hond)geluk gehad die ie niet ten val is gekommen.

Motzippaldy

Citaat van: Hakinnen op 09 april, 2009, 19:09:27
Citaat van: BoxerQ op 09 april, 2009, 18:37:58
motte die keuter maar aanlijnen  :roll:

mee eens (jawel..ik ben een hondeliefhebber)
al had de motorrijder best ff kunnen stoppen
en heeft hij (en zeker ook de eigenaar van de hond)geluk gehad die ie niet ten val is gekommen.


:stupid:
Proud on the South