MARECHAUSSEE KIEST VOOR YAMAHA

Gestart door Busaberke, 19 december, 2005, 10:59:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

De ruim 350 BMW K1100 LT's van de Koninklijke Marechaussee hebben hun dienstjaren er opzitten en mogen met verlof. Voor de opvolger stelde het Ministerie van Defensie een uitgebreid eisenpakket samen, met als belangrijkste punten vloeistofkoeling, cardanaandrijving en een rechtop zithouding. Daar de machines 365 dagen per jaar ingezet moeten kunnen worden, was verder ook een goed bescherming biedende kuip een absolute voorwaarde. Drie merken schreven in op de Europese aanbesteding van het Ministerie. BMW met de K1200 GT, Honda met de ST1300A en Yamaha met de net vernieuwde FJR1300A.



Bij het testen van deze drie modellen is de KMAR niet over één nacht ijs gegaan. Van elk merk werden twee machines besteld en volledig in de gewenste Marechaussee uitvoering gebracht. De fabrikanten zijn de KMAR daarbij ver tegemoet gekomen, want de testmachines van Yamaha en de BMW werden speciaal voorzien van een andere bovenkuip en de BMW kreeg zelfs een aangepast uitlaatsysteem om plaats te maken voor grotere koffers. Verder werden de machines uitgerust met het modernste wat er momenteel te koop is op het gebied van signalisering, zoals blauwe lampen voor en achter met LED'jes en ook extra oranje alarmverlichting achter, eveneens met LED'jes. Andere aanpassingen zijn speciale valbeugels die de kuip bij een val vrijhouden van de grond, en een aparte beveiliging van de boordspanning. De zes motoren zijn drie maanden lang uitgebreid getest op hun rijeigenschappen en ingezet voor alle taken die het korps Marechaussee dagelijks met de motorfiets uitvoert. Na rijp beraad en een tijdsverslindende gunningsprocedure is de keuze uiteindelijk gevallen op de Yamaha FJR 1300A, waarvan de KMAR er 300 stuks zal bestellen.



bron: promotor.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

hehe ............. krijg ik eindelijk eens iets anders te zien voor m'n belastingcentjes.  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"hehe ............. krijg ik eindelijk eens iets anders te zien voor m'n belastingcentjes.  :?

jaja daar schiet je iets mee op als die Cowboy's van Defensie je aan de kant zetten voor een snelheidsovertreding (ja die mogen dat gerust) :?  met zo'n FJr hebben ze je nog sneller bij de klitse :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"hehe ............. krijg ik eindelijk eens iets anders te zien voor m'n belastingcentjes.  :?

jaja daar schiet je iets mee op als die Cowboy's van Defensie je aan de kant zetten voor een snelheidsovertreding (ja die mogen dat gerust) :?  met zo'n FJr hebben ze je nog sneller bij de klitse :yes6rs:

daarom rij ik natuurlijk ook niet te hard !  :angel:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Gieskes

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"hehe ............. krijg ik eindelijk eens iets anders te zien voor m'n belastingcentjes.  :?

jaja daar schiet je iets mee op als die Cowboy's van Defensie je aan de kant zetten voor een snelheidsovertreding (ja die mogen dat gerust) :?  met zo'n FJr hebben ze je nog sneller bij de klitse :yes6rs:

Nope, KM mogen geen burgers (meer) beboeten, wel staande houden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article29005861.ece?rss
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"hehe ............. krijg ik eindelijk eens iets anders te zien voor m'n belastingcentjes.  :?

jaja daar schiet je iets mee op als die Cowboy's van Defensie je aan de kant zetten voor een snelheidsovertreding (ja die mogen dat gerust) :?  met zo'n FJr hebben ze je nog sneller bij de klitse :yes6rs:

Nope, KM mogen geen burgers (meer) beboeten, wel staande houden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article29005861.ece?rss

wat zei ik dan :? zei toch
Citeeraan de kant zetten
!!! :wink:  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gieskes

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Gieskes"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"hehe ............. krijg ik eindelijk eens iets anders te zien voor m'n belastingcentjes.  :?

jaja daar schiet je iets mee op als die Cowboy's van Defensie je aan de kant zetten voor een snelheidsovertreding (ja die mogen dat gerust) :?  met zo'n FJr hebben ze je nog sneller bij de klitse :yes6rs:

Nope, KM mogen geen burgers (meer) beboeten, wel staande houden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article29005861.ece?rss

wat zei ik dan :? zei toch
Citeeraan de kant zetten
!!! :wink:  :wink:

:whipping:

ich zek al niks meer....:shutup:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Busaberke

Citaat van: "Gieskes"
:whipping:

HARDER slaan !! :rofl:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Gieskes

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Gieskes"
:whipping:

HARDER slaan !! :rofl:

oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Gummi-Kuh

Tjsa, 't had zo mooi kunnen zijn op onze wegen... :?
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

Busaberke

Citaat van: "Gummi-Kuh"Tjsa, 't had zo mooi kunnen zijn op onze wegen... :?

zo zie je maar, zelfs de pliesie wil niet voor lul staan c.q. rijden.

hier komt geheid weer heibel van ......
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

nee hoor je hebt imo volledig gelijk; zou me kapot schamen :oops:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gummi-Kuh

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Gummi-Kuh"Tjsa, 't had zo mooi kunnen zijn op onze wegen... :?

zo zie je maar, zelfs de pliesie wil niet voor lul staan c.q. rijden.

hier komt geheid weer heibel van ......

Je hebt gelijk dit ziet er veeeeeel beter uit.... :cry:


URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

AngelInMe

300 stuks maar :roll: maarjah alles beter dan nog meer van die beemers op de weg :rofl: