Hoofdmenu

scottoiler

Gestart door The Dominator, 08 mei, 2006, 11:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Dominator

iemand van de niet cardan (lees BMW) rijders op dit forum hier ervaring mee?? nu ik toch steeds vaker langere afstanden doe misschien goed als hulpmiddel (en ter voorkoming van het meeslepen van spuitbus)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

die scotoilers schijnen nogal gevoelig voor afstelling te zijn :?

idd geen ervaring mee, waar bemoei ik me eigenlijk mee :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

TTigertje

Tevreden over dit hulpmiddel.......haalde toch braaf 42.000km met m'n kettigsetje! Goede afstelling was (ook) bij de mijne in het begin ff moeilijk....maar goed gekomen zoals je ziet!  :lol:

Ik heb trouwens''t systeem van OSCO

De OSCO heeft de volgende voordelen:
-Het apparaat geeft een vaste dosis smeerolie af van 2 cc. per keer. Dat is voldoende voor circa 350 km. De dosis kan naar wens worden veranderd.;

-Omdat doorlopend smeren niet nodig is

- Het systeem tapt geen 'signalen' af van de motor (vacuum van de carburateur), waardoor storingen kunnen ontstaan;

-Gemiddeld moet een ketting om de 350 km worden gesmeerd. Rijstijl, weersomstandigheden en andere factoren kunnen de tijdsduur tussen twee smeerbeurten echter verkleinen of vergroten. Daarom bepaal jezelf wanneer uw ketting aan een smeerbeurt toe is.

//www.osco.nl
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Herr Tod

350 km?? Ik na 1 keer Vijlenerbos :roll: Zo'n dingetje wil ik me zelf nog eens maken :)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Rookie

Ik heb keer een rsv mille gehuurd met een scottoiler die iets te veel olie liet lopen. Resultaat; een achterband vol olie. :evil: Ik heb toen geluk gehad dat een andere motorrijder me attendeerde op een natte band terwijl alles al dagen droog was. Als je dit gebeurt als je lekker aan het racen bent zijn de gevolgen niet te overzien.

Aan de andere kant wordt ik helemaal gek van al dat onderhoud aan de ketting. Dus als het doet wat het moet doen ...

Ik ben er zelf nog niet uit.  :|

Mounty

ik reinig de ketting en tandwielen eens op de 500 km...smeren voor iedere "grotere"rit. mja...ik heb nog pas 7000 met deze set gereden en ze zien nog goed uit..

bij langstrekke rijden is het toch een kleine moeite om ff bij het tanken je ketting met een klein spuitbusje te smeren. die past makkelijk in je koffer/tas of zelfs onder je zadel.

die scottoiler lijkt me makkelijk...maar wat als ie droog staat...? geen controlelampje dat hij droogstaat, en jij maar denken "me ketting word gesmeerd..." neuh...laat me maar gewoon ff sjprietsen met de Kettenmax..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: "Rookie"Aan de andere kant wordt ik helemaal gek van al dat onderhoud aan de ketting

:stupid:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Rookie"Aan de andere kant wordt ik helemaal gek van al dat onderhoud aan de ketting

:stupid:

:stupid:

Dus dan laat je het.
En zie daar: Je ketting gaat nog langer mee ook  :rofl:

@Nippon

Snap nog steeds niet waarom zulke moderne, nieuwe brommers nog altijd met een ouderwetse ketting geleverd worden en waarom ze dan niet in een kettingkast lopen waar ze thuis horen de ossies hadden zo'n brike .
en dan klagen over een vettig asfalt  :roll:
doe mij dan maar zo'n yankee riem  :thumbsup:

Schmetzke

Citaat van: "BoxerQ"doe mij dan maar zo'n yankee riem  :thumbsup:

Doe mij maar veel vermogen en weinig gewicht  :wink:

Desmo-devil

Ik smeer mijn ketting altijd als ik terugkom van een grote rit.
Het grote voordeel hiervan is dat de smurrie tijd heeft om te hechten en in te trekken .
Ik zie veel rijders de ketting smeren vlak voordat ze gaan rijden, volgens mij ligt dan de helft van je kettingsmeer na 1 km op de weg of hangt onder je buddieseat. Daarom smeer ik altijd na een rit.

Karin

Citaat van: "Desmo-devil"Ik smeer mijn ketting altijd als ik terugkom van een grote rit.
Het grote voordeel hiervan is dat de smurrie tijd heeft om te hechten en in te trekken .
Ik zie veel rijders de ketting smeren vlak voordat ze gaan rijden, volgens mij ligt dan de helft van je kettingsmeer na 1 km op de weg of hangt onder je buddieseat. Daarom smeer ik altijd na een rit.

:yes6rs:  :stupid:

Youp

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Rookie"Aan de andere kant wordt ik helemaal gek van al dat onderhoud aan de ketting

:stupid:

:stupid:

Dus dan laat je het.
En zie daar: Je ketting gaat nog langer mee ook  :rofl:

:stupid:

gewoon van tijd tot tijd ff inspuiten met silliconenspray om de rubbertjes van je o-ring soepel te houden en hem een beetje waterafstotend te maken... geen gezeik met een vieze achtervelg van de shit, geen gezeik met olie op de achterband, geen gezeik met zand en andere troep die tussen je ketting blijft hangen en hij gaat evengoed lang genoeg mee... een o-ring is van binnen gesmeerd :)
opeloos benzine verslaafd...

DeWitte

Citaat van: "Youp"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Rookie"Aan de andere kant wordt ik helemaal gek van al dat onderhoud aan de ketting

:stupid:

:stupid:

Dus dan laat je het.
En zie daar: Je ketting gaat nog langer mee ook  :rofl:

:stupid:

gewoon van tijd tot tijd ff inspuiten met silliconenspray om de rubbertjes van je o-ring soepel te houden en hem een beetje waterafstotend te maken... geen gezeik met een vieze achtervelg van de shit, geen gezeik met olie op de achterband, geen gezeik met zand en andere troep die tussen je ketting blijft hangen en hij gaat evengoed lang genoeg mee... een o-ring is van binnen gesmeerd :)

dus ketting smeren is overbodig wil je zeggen??  :shock: maak me wijzer :idea:  ik heb alleen een cardan (ja en die doet ut weer :lol: )
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Youp

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Youp"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Rookie"Aan de andere kant wordt ik helemaal gek van al dat onderhoud aan de ketting

:stupid:

:stupid:

Dus dan laat je het.
En zie daar: Je ketting gaat nog langer mee ook  :rofl:

:stupid:

gewoon van tijd tot tijd ff inspuiten met silliconenspray om de rubbertjes van je o-ring soepel te houden en hem een beetje waterafstotend te maken... geen gezeik met een vieze achtervelg van de shit, geen gezeik met olie op de achterband, geen gezeik met zand en andere troep die tussen je ketting blijft hangen en hij gaat evengoed lang genoeg mee... een o-ring is van binnen gesmeerd :)

dus ketting smeren is overbodig wil je zeggen??  :shock: maak me wijzer :idea:  ik heb alleen een cardan (ja en die doet ut weer :lol: )

in feite wel, in de SM wereld wordt het over het algemeen niet gedaan...

een O-ring ketting is inwendig gesmeerd dus het enige wat je aan het smeren bent is de wrijving tussen de schakels en de tandwielen... wat niet echt nodig is en voor de levensduur boeit het geen ruk :) en wanneer je daar vet of olie of wat dan ook aan smeert en je rijdt een keer door een beetje zand heb je gewoon schuurmiddel aan je ketting hangen... en dat wil je niet :)

waar je wel mee op moet letten is dus dat je hem van tijd tot tijd goed inspuit met siliconenspray helemaal wanneer hij nat is geweest! want dan gaat hij roesten en dat is logischerwijs niet goed voor de levensduur, dus even een oude lap er langs om hem te drogen (of hem droogrijden wanneer het droog is buiten en hij is nat geworden van het poetsen ofzo) en inspuiten :)

en hoe dacht je dat die prachtig gekleurde kettingen hun kleur behouden? :P

opeloos benzine verslaafd...