Hoofdmenu

TomTom route's

Gestart door Gummi-Kuh, 14 mei, 2006, 12:15:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub

Klopt varadero ze kunnen altijd iets afwijken.
Maar voor het omzetten van de diverse GPS bestanden naar ander GPS bestanden kun je ook gebruik maken van routeconvertor, deze is gratis te downloaden.

http://www.routeconverter.de/
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

d'r Blieje

Citaat van: Varadero3005 op 12 september, 2009, 07:57:09
Routes zullen (uit ervaring) nooit hetzelfde zijn. Rij dezelfde route maar is met een garmin en je zult zien dat tomtom zich constant verslikt. Als je alleen rijdt merk je dat waarschijnlijk niet. Garmin is gewoon top en niet vergelijkbaar met TT

Ik ben toevallig een TT adept...
De 2 systemen zullen natuurlijk altijd verschillend blijven, maar om een voorkeur uit te spreken voor het ene of het andere systeem zul je toch echt moeten kijken wat je ermee wil!
- Heb je de tracking mogelijkheid nodig van de Garmin is je keuze hieree gemaakt, hoewel met een beetje hobbyen je ook op de TT een tracking  log kunt maken.
- Een ander groot verschil is dat je het herberekenen van de route op de Garmins (in iedere geval op sommige) kunt uitschakelen. Hier heeft mij nog niemand het voordeel van kunnen uitleggen?

Voor deze 2 mogelijkheden moet je dan dieper in de buidel tasten!

De gebruiksvriendelijkheid van de TT vind ik overigens onovertroffen. Dit en het feit dat ik de 2 echte verschillen met de Garmin niet nodig heb bepaalden mijn aanschaf van de TomTom.

Terug on topic. Wanneer je met verschillende systemen gaat rijden, zelfs 2 TT's of Garmins met verschillende software of kaartversies zul je inderdaad altijd verschillen vinden. De voor-rijder heeft dan natuurlijk altijd gelijk! Rij je alleen, maakt 't volgens mij niet uit. Je bent aan 't toeren!!!

Geïmporteerde of routes gemaakt met On-route moet je altijd controleren op je eigen GPS, of deze ook daadwerkelijk de route volgt zoals jij dat wil. Punten die je GPS mist doordat het systeem een andere route tussen de tussenpunten heeft berekend kun je dan alsnog invoegen.


Blieve lache...8)

HD4ever

Citaat van: d'r Blieje op 12 september, 2009, 12:15:10
Een ander groot verschil is dat je het herberekenen van de route op de Garmins (in iedere geval op sommige) kunt uitschakelen. Hier heeft mij nog niemand het voordeel van kunnen uitleggen?

Ik ben van mening dat beide GPS systemen ondanks hun verschillen erg goed werken. Als Garmin gebruiker vindt ik de TT bediening en beelden zelfs nog mooier dan van de Garmin.
De grootste fouten worden gemaakt bij het maken van routes, zoals verkeerde instellingen in de software op PC, niet ge-update software, de instellingen in de Garmin of TT systemen of zelfs het verkeerd plaatsen van Way-points in een route. Dit alles zorgt voor verschillen in de uiteindelijke route.
Ga je alleen rijden maakt het niet veel uit dat je GPS de 'gekregen' route automatisch gaat herberekeken, maar als je met meerdere mensen precies dezelfde route wil rijden is het herberekeken niet acceptabel omdat dan ieder systeem zijn eigen route aanmaakt. Mijn systeem mag nooit automatisch herberekenen, want ook bij bijvoorbeeld een omleiding is dit een overbodige functie.  Door even uit te zoomen zie je de oorspronkelijk route lopen, dus na een paar minuten ben je weer terug op koers. Herberekeken gebruik ik alleen als ik echt de weg kwijt ben en ik de route niet snel kan terugvinden. De laatste keer was toen ik een 30 km zone zat en de uitgang van de wijk niet meer kon terugvinden  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

De Sjeng

Leuke site met info, tip's en routes, die je meteen kunt overzetten naar diverse navigatie systemen.

http://www.road-concept.eu/msd-magazin.html
God Forgives, I Don't

Joker

Mooie Site Sjeng
Die ga ik even bewaren  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 23 maart, 2011, 12:22:47
Mooie Site Sjeng
Die ga ik even bewaren  :)

Jij vind alles mooi, er ligt hier nog steeds iets voor jou.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.