racen met een Paso!?

Gestart door Hakinnen, 16 mei, 2006, 22:40:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

Ducati clubraces!

Nadat we dit jaar een geleende morini 1200 bij hadden en ik er dit jaar samen met motorfreaks stond heb ik geen meter gereden tijdens de clubraces..

Voor de 748 was ik te laat met inschrijven , klasse was reeds vol en ik kreeg mijn geld terug gestort, voor met de "bevel" bij de classics te boenderen moest ik een race B licentie hebben en die heb ik niet en er zou geen uitzondering gemaakt worden voor me..

alé..

Nieuw projectje...stoute plannen..

de plannen voor volgend jaar zijn er alweer.. en komen uit zeer onverwachte hoek..750Paso!!
ik heb hier nog die oude "el cheapo"87er Paso staan die ik wel eens als "vervoer" gebruik en om es wat met hakki jr achterop te tuffen door het dorp
Was vandaag weer es bij MTE ducati waar ik wel es vaker kom..en er werd een plannetje geboren..

Nu is het zo dat als ik in tijdens de 2007 clubraces met een 87er fiets aan kom zetten dat die dan 20 jaar oud is en bij de classics mee mag racen!

We gaan dus doen wat volgens mij nog weinig mensen hebben gedaan..
Racen met een Paso!  :lol:

goedkope Duc op een "low-budget"manier "raceklaar" maken van de winter en dan volgend jaar het ding aan de start zetten tijdens de clubraces bij de "classics". ga zelf ermee rijden dan..

moet vooral een hoop lol opleveren en het mag niet veel kosten...moet wel leuk blijven...aandacht zullen we er iig mee trekken denk ik..

voor de fun dus..
-Korte open uitlaten heb ik al
- de zaag in het frame, alu subframeke erop maken, racekont erop.
- hoop gewicht eraf slopen, verlichtingtoestanden en alle overbodige zooi eruit in het kader van gewichtsbesparing.
-Ik doe zelf de vering in orde maken...met het spul wat er nu opzit als basis..Marzocchi M1R vork en standaard een instelbare Ohlins shock achter (de vroege 87ers hebben een ohlins..alle paso's daarna een marzocchi shock)

Grootste probleem is de banden...750 paso hebben standaard 16 inch velgen voor en achter en daar is geen fatsoendelijk rubber meer voor te krijgen in de 16 inch maat.  slechts michelin levert nog 16 inch dacht ik maar das geen rubber voor het circuit..

we moeten dus naar 17 inch voor en achter om fatsoendelijk rubber te kunnen monteren en om er een beetje "up to date "stuurgedrag in te krijgen.

easy oplossing ligt waarschijnlijk in het monteren van een gebruikt setje standaard 900SS velgen dmv enkele modificaties.
blijven over de remmen.  zou ook een 900ss showa vork kunnen zoeken en die erin zetten, heb ik meteen een passende vork voor de velgen en passen er de standaard brembo schijven en remtangen meteen in.

en uiteraard wordt ie "low budget""tricolore" gespoten dan ..

oja...als de duc geluk heeft investeer ik ook nog in een nieuw oliefilterke en wat 20w50 Valvoline "racing"


qua sleutelwerkzaamheden en "gebruikte onderdelen " moet het zeker kunnen met wat hulp van MTE.

Uitgangspunt blijft "de lol" en het zeer beperkt  houden van de kosten..

staan we met waarschijnlijk de "goedkoopste raceduc" van de hele paddock aan de start..

plannen zijn er dus...als het enthousiasme blijft gaat van de winter de zaag in het frameke


Het moet niet gekker worden..racen met ne 20 jaar oude paso met 66000km op de klok...
:mrgreen:

ik hou u op de hoogte tzt..



als we maar "bezig zijn "en lol hebben toch.

:wink:

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

May Day

Mooi plan. Zoiets was ik ook van plan met de zxr, die is in 2011 of zo een classic  8)

Maar ik mis wat in je planning: wanneer haal je je B licentie????
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Hakinnen

Citaat van: "May Day"Mooi plan. Zoiets was ik ook van plan met de zxr, die is in 2011 of zo een classic  8)

Maar ik mis wat in je planning: wanneer haal je je B licentie????

weet ik nog niet...vroeg volgend voorjaar denk ik.

moet ff informeren of het persee nodig is om bij het CRT de wegrace cursus te doen. maar dat is vrij duur vindt ik voor één amateur race te rijden. Ik heb geen wegrace aspiraties , slechts één amateur evenement voor de fun. Alleen heb ik voor die klasse een licentie nodig.
Aan de ene kant een beetje raar..in de klasse waar de 748 zou mogen rijden heb ik dat niet nodig en daar gaat het veeeeel harder.

Bij de classics rijden deelnemers die ik met twee vingers in de neus voorbij rij en zo'n ster ben ik niet. Echter omdat "classics" een officiele wegraceklasse is eisen ze een licentie....tenminste die uitleg werd mij gegeven..zal wel


Wellicht nemen ze genoegen met deelname aan de TOMS cursus? dat zou in de kosten schelen..

Moet es ff vragen aan de clubracecommisie waarmee ze genoegen nemen.

Desmo-devil

Schitterend plan Hakki, ik hou er van als mensen iets totaal onverwachts doen.
Veel succes en keep us posted.

Busaberke




hahaha ......... komop, posen met die Poso ........... euh Paso!  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"Schitterend plan Hakki, ik hou er van als mensen iets totaal onverwachts doen.

Prima . ben jij hierbij meteen aangenomen als "official rondetijd opnemer" en om het pitboard met daarop "#91 posing paso..MEER GAS geven verdomme!" langs de pitmuur naar buiten te steken als we langs komen tuffen..

:wink:

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"


hahaha ......... komop, posen met die Poso ........... euh Paso!  :wink:

posing Paso..

alé, heb geen piccies ...ja één toevallige van in het schuurtje..

"die rode is de paso".. :mrgreen:


DeWitte

weet je wat ik in 1e instantie las :oops: " racen met een Parasol"  :oops:


:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

licentie kosten via de officiele weg...de knmv wegrace cursus..

-de verplichte wegrace cursus: 575,-
- KNMV lidmaatschap: 47.50
-medische keuring: 100,-
-kosten B of C licentie: 150,-

totaal: 872,50 :shock:

das verdomme een pak geld voor een licentie voor één evenement :evil:

als ik daar nog de kosten bijtel voor het klaar zetten van de paso, de huur van de pitbox en de inschrijving bij de DCN dan gaat het wat kosten zeg..

eigenlijk niet de bedoeling...moet wel leuk blijven..

toch maar es kijken/ vragen of ze wellicht tzt ook genoegen nemen met een "TOMS cursus"?

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"weet je wat ik in 1e instantie las :oops: " racen met een Parasol"  :oops:


:mrgreen:

alé, zal qua rondetijden nie veel uitmaken denk ik..

bovendien heb ik met ne parasol oneindige grondspeling..

zal het overwegen..

:wink:

Hakinnen

ben al druk bezig met "mogelijkheden" overwegen..

grootste struikelblok zijn de banden..16 inch "circuit"rubber..onvindbaar.

had al geropen dat ik dan naar 17 inch zou gaan qua velgen maar enige uitzoekerij daarnaar leert dat ook dat niet makkelijk is..

Als ik er een paar 17inch velgen in hang moet er met name bij de bevestiging van de voorrem tangen e.a aangepast worden maar das niet zo'n probleem (adapterkes laten freezen)
Wat wel een probleem is dat als ik er bijvoorbeeld de 17inch velgen van een 907 paso inhang (die passen er zo in) dat er bij aanremmen en een ingaande voorvork een ruimtegebrek gaat ontstaan tussen de voorband en de voorste cilinder / kuipdeel..gaat de voorband het kuipdeel raken en opvreten..er is te weinig plaats

Om dat op te lossen zou ik ook de voorvork van een 907 moeten gebruiken.  dat is dezelfde Marzocchi M1R  :worship-cool: vork alleen ivm de 17inch velgen 10 cm langer als de M1R in een 750 Paso.
Maar dan zijn we er nog niet...heb ik wel de 17 inch velgen, de goede voorvork , de goede remmen en de keuze uit genoeg voorbanden..

Maar...dan staat het ding door de langere voorvork ook een stuk hoger aan de voorkant terwijl de achterkant slechts een stukje hoger is geworden door de 17 inch achtervelg...

valt nog niet mee dus...

alé..ga weer zoeken naar een 16 inch bandje in 130 breedte..das de makkelijkste oplossing..

En anders moeten we er maar stiekum een oude 16 inch Honda CBR :oops:  :oops:  :shock:  voorvelg in stoppen....daar hoort een 16-120 op

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"ben al druk bezig met "mogelijkheden" overwegen..

grootste struikelblok zijn de banden..16 inch `

heel verhaal ............  :wink:

En anders moeten we er maar stiekum een oude 16 inch Honda CBR :oops:  :oops:  :shock:  voorvelg in stoppen....daar hoort een 16-120 op

OF je pikt deze ff op ils je weer in Milaan bent  :wink:

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&sr_qual=GN&id=11111111207499058&;
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"ben al druk bezig met "mogelijkheden" overwegen..

grootste struikelblok zijn de banden..16 inch `

heel verhaal ............  :wink:

En anders moeten we er maar stiekum een oude 16 inch Honda CBR :oops:  :oops:  :shock:  voorvelg in stoppen....daar hoort een 16-120 op

OF je pikt deze ff op ils je weer in Milaan bent  :wink:

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&sr_qual=GN&id=11111111207499058&;


das een 907..
904 cc (waarom ie dan de 907 heet?  weet geen mens...de opvolger van de 750 was de 906...900cc en 6 versnellingen...en de opvolger van de 906 was de ...juist 907...italiaanse logica..hahaha)

maaruh..da gaat niet zo'n 907..
de 750 is 750cc de 907 is 904cc
de 750 is luchtgekoeld , de 907 is vloeistofgekoeld
de 750 heeft carburateurs, de 907 heeft injectie

en...de 750 (als je tenminste een 87er hebt)  is volgend jaar 20 jaar oud, de 907 is in 89 op de markt gekomen en mag niet rijden bij de "classics"


:wink:

edit:  en een 907 "sounds like a sissy" in vergelijk met een 750 "pantah" krachtbron..Het 907 blok is moderner en loopt veel mooier...moeten we niet hebben he..

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"ben al druk bezig met "mogelijkheden" overwegen..

grootste struikelblok zijn de banden..16 inch `

heel verhaal ............  :wink:

En anders moeten we er maar stiekum een oude 16 inch Honda CBR :oops:  :oops:  :shock:  voorvelg in stoppen....daar hoort een 16-120 op

Blade98 heeft er nog een liggen.. :wink: