racen met een Paso!?

Gestart door Hakinnen, 16 mei, 2006, 22:40:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"ben al druk bezig met "mogelijkheden" overwegen..

grootste struikelblok zijn de banden..16 inch `

heel verhaal ............  :wink:

En anders moeten we er maar stiekum een oude 16 inch Honda CBR :oops:  :oops:  :shock:  voorvelg in stoppen....daar hoort een 16-120 op

Blade98 heeft er nog een liggen.. :wink:

k*t..solly..vergeten..valt me nu in..bakkertje deeg..

Moest voor jouw nog ff voor die laptimers informeren he..

Ga ff mailen..

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"ben al druk bezig met "mogelijkheden" overwegen..

grootste struikelblok zijn de banden..16 inch `

heel verhaal ............  :wink:

En anders moeten we er maar stiekum een oude 16 inch Honda CBR :oops:  :oops:  :shock:  voorvelg in stoppen....daar hoort een 16-120 op

Blade98 heeft er nog een liggen.. :wink:

k*t..solly..vergeten..valt me nu in..bakkertje deeg..

Moest voor jouw nog ff voor die laptimers informeren he..

Ga ff mailen..

:thumbsup:

Desmo-devil

Citaat van: "Hakinnen"ben al druk bezig met "mogelijkheden" overwegen..

grootste struikelblok zijn de banden..16 inch "circuit"rubber..onvindbaar.

had al geropen dat ik dan naar 17 inch zou gaan qua velgen maar enige uitzoekerij daarnaar leert dat ook dat niet makkelijk is..

Als ik er een paar 17inch velgen in hang moet er met name bij de bevestiging van de voorrem tangen e.a aangepast worden maar das niet zo'n probleem (adapterkes laten freezen)
Wat wel een probleem is dat als ik er bijvoorbeeld de 17inch velgen van een 907 paso inhang (die passen er zo in) dat er bij aanremmen en een ingaande voorvork een ruimtegebrek gaat ontstaan tussen de voorband en de voorste cilinder / kuipdeel..gaat de voorband het kuipdeel raken en opvreten..er is te weinig plaats

Om dat op te lossen zou ik ook de voorvork van een 907 moeten gebruiken.  dat is dezelfde Marzocchi M1R  :worship-cool: vork alleen ivm de 17inch velgen 10 cm langer als de M1R in een 750 Paso.
Maar dan zijn we er nog niet...heb ik wel de 17 inch velgen, de goede voorvork , de goede remmen en de keuze uit genoeg voorbanden..

Maar...dan staat het ding door de langere voorvork ook een stuk hoger aan de voorkant terwijl de achterkant slechts een stukje hoger is geworden door de 17 inch achtervelg...

valt nog niet mee dus...

alé..ga weer zoeken naar een 16 inch bandje in 130 breedte..das de makkelijkste oplossing..

En anders moeten we er maar stiekum een oude 16 inch Honda CBR :oops:  :oops:  :shock:  voorvelg in stoppen....daar hoort een 16-120 op

Ik  heb zelf een 750 sport gehad uit 1990. Deze had ook 16 inch velgen. Is inderdaad een groot probleem met de achterband. De voorband is makkelijker te krijgen omdat er meer fabrikanten hebben gereden met 16 inch aan de voorkant. Aleen Michelin maakt die achterbanden  nog. Je moet ze maanden van tevoren bestellen en de rubber is zo hard dat circuitrijden met dit rubber al een uitdaging op zich is. De band is een van de grootste redenen waarom ik deze motor heb weggedaan.

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Hakinnen"ben al druk bezig met "mogelijkheden" overwegen..

grootste struikelblok zijn de banden..16 inch "circuit"rubber..onvindbaar.

had al geropen dat ik dan naar 17 inch zou gaan qua velgen maar enige uitzoekerij daarnaar leert dat ook dat niet makkelijk is..

Als ik er een paar 17inch velgen in hang moet er met name bij de bevestiging van de voorrem tangen e.a aangepast worden maar das niet zo'n probleem (adapterkes laten freezen)
Wat wel een probleem is dat als ik er bijvoorbeeld de 17inch velgen van een 907 paso inhang (die passen er zo in) dat er bij aanremmen en een ingaande voorvork een ruimtegebrek gaat ontstaan tussen de voorband en de voorste cilinder / kuipdeel..gaat de voorband het kuipdeel raken en opvreten..er is te weinig plaats

Om dat op te lossen zou ik ook de voorvork van een 907 moeten gebruiken.  dat is dezelfde Marzocchi M1R  :worship-cool: vork alleen ivm de 17inch velgen 10 cm langer als de M1R in een 750 Paso.
Maar dan zijn we er nog niet...heb ik wel de 17 inch velgen, de goede voorvork , de goede remmen en de keuze uit genoeg voorbanden..

Maar...dan staat het ding door de langere voorvork ook een stuk hoger aan de voorkant terwijl de achterkant slechts een stukje hoger is geworden door de 17 inch achtervelg...

valt nog niet mee dus...

alé..ga weer zoeken naar een 16 inch bandje in 130 breedte..das de makkelijkste oplossing..

En anders moeten we er maar stiekum een oude 16 inch Honda CBR :oops:  :oops:  :shock:  voorvelg in stoppen....daar hoort een 16-120 op

Ik  heb zelf een 750 sport gehad uit 1990. Deze had ook 16 inch velgen. Is inderdaad een groot probleem met de achterband. De voorband is makkelijker te krijgen omdat er meer fabrikanten hebben gereden met 16 inch aan de voorkant. Aleen Michelin maakt die achterbanden  nog. Je moet ze maanden van tevoren bestellen en de rubber is zo hard dat circuitrijden met dit rubber al een uitdaging op zich is. De band is een van de grootste redenen waarom ik deze motor heb weggedaan.

klopt...das de michelin A en X59 , die liggen er nu ook op...en ik heb er mijn twijfels over..idd aan de harde kant qua copound denk ik.
Ze zijn gewoon te bestellen bij michelin echter ik denk dat ze snel gaan smeren op circuit ondanks het bescheiden vermogen van de paso.

Bridgestone levert de BT-014 wel nog in 16 inch. das een 130-70-16 en ik heb 130-60-16 nodig ...maar goed dat moet wel kunnen..beter een iets hogere bt-014 met grip dan een voorgeschreven 60er zonder grip.

achter...heb inmiddels uitgevogeld dat Metzeler een 160/ 70 -16 heeft..de "ME1 compk",...sport tourband..ken 'm verder niet..

zou ik dus voor een achter een 16inch bandje hebben alleen qua hoogte 2 x een 70er ipv de voorgeschreven 60 er..

valt verdomme nog niet mee om banden te vinden voor da fietske...

wellicht dat ik 'm meeneem naar croix ...ff stiekum een rondje proberen op die 16 inch michelin meuk..

Hakinnen

Alé...ff updaten..mezelf enthousiast houden he

Ze loopt nog steeds.. :oops:  67500 op het klokkie inmiddels.

Begin 'r langzaam te waarderen eigenlijk..oude rode Italiaanse dame met allerlei nukken en eigenaardigheden..
Ze is dan wel lelijk (als ze duits was zou ik haar "das boot" dopen..) al komt ze uit een knappe familie maar alé..van binnen zit het wel goed geloof ik..
na zo'n 1700 straatkilometers "om ff te kijken" alweer ,geen verbruik van de kostbare 20w50 valvoline Racing olie

De "webers" carbs (nouja carbs..eigenlijk automeukgedoe)  zijn inmiddels erin geslaagd zichzelf lekker te ontregelen zoals dat hoort bij die carbs..normaal dus..mag zich tzt een "afsteldude die het weet" mee bemoeien evenals met de rest van het blokske..
Olie, filters en bougies  doe ik nog zelf..kleppengedoe en afstelling kan ik niet /weet ik (nog)  niet,.. dus doe ik niet..

Zit eigenlijk een beetje te wachten tot het lekkere weer voorbij is , zonde om "r nu al "uit de vaart " te nemen..wil nog wat tuffen met Luca achterop ofzo

Iig...zodra het zonnetje weer weg is gaat ze de motor lift op om ontdaan te worden van alle kuipwerk.
Daarna ga ik alles maar es netjes schoonmaken en ontvetten.
Middenbok moet er ook nog onderuit..overbodig immers en ze is sowieso al te vet qua gewicht.
Dan de velgen eruit en de achtershock en voorvork eruit.
Achtershock is okay en hoeft slechts schoongemaakt te worden.
Voorvork is niet okay en die moet ik uit elkaar pakken en voorzien van nieuwe olie / keringen en stuggere binnenveren..krijg ik wel "goed genoeg" ..Marzocchi M1R vork immers en das "goei poeier"
Uh...remtangen eraf en uitelkaar om weer schoon en "gangbaar" te maken..uiteraard meteen verse Brembo stopperkes erin en een setje stalen remleidingen erop

en wellicht dat ik daarna alvast de voorband eraf haal , op zoek ga naar een andere 16inch en de voorvelg alvast "bronskleur" spuit..zit er een beetje aan te denken om de hele fiets naar Ducati 750-F1 traditie te voorzien van een passend kleurenschema.  bronskleurige velgen en "tricolore - rood-wit-groen"..kuipwerk.

wat nog....de originele uitlaten moeten nog schoongemaakt en weer netjes zwart gespoten..kunnen die open "bokkiewokkie dempers" er meteen van af

trouwens..ik heb wel wat adressen voor goed spuitwerk ..maar dat zijn de profidudes en dat is in dit geval "overdone"..maaruh...zit er hier niet iemand die handig is met afplaktape en een verfspuit??

oja..ennuh..busaberke..jij doet laswerk he..ik moet ff checken  / zoeken op internet of er meer paso's zijn gemodificeerd voor circuit..
Ik weet dat de paso's een frame hebben dat nu niet bepaald stabiel is..waarschijnlijk niet stijf genoeg dus..mocht ik daar meer info over vinden zou jij me dan evt willen helpen met wat "verstevigend laswerk" aan het frame?

tot zover maar weer..

:wink:

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"Ik weet dat de paso's een frame hebben dat nu niet bepaald stabiel is..waarschijnlijk niet stijf genoeg dus..mocht ik daar meer info over vinden zou jij me dan evt willen helpen met wat "verstevigend laswerk" aan het frame?

Geef maar een gil als je zover bent, maarruh....... isda een freemke van pisbakkenstaal, of een chroommolybdeen vakwerkframe  :?:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Ik weet dat de paso's een frame hebben dat nu niet bepaald stabiel is..waarschijnlijk niet stijf genoeg dus..mocht ik daar meer info over vinden zou jij me dan evt willen helpen met wat "verstevigend laswerk" aan het frame?

Geef maar een gil als je zover bent, maarruh....... isda een freemke van pisbakkenstaal, of een chroommolybdeen vakwerkframe  :?:

Das zoals bijna alles  aan een paso minderwaardig aan de andere Duc's ..ordinair pisbakkenstaal dus helaas..waarschijnlijk wel makkelijker voor laswerk he?

(Het blok dat een directe afgeleide is (verschil is dat de achterste cilinder bij een 750 paso "andersom staat") van de 750F1 krachtbron past wel zo in een F1 frame dat wel dat mooie vakwerk is..helaas zijn F1 frame's bijna onvindbaar en niet te betalen om nog maar niet te spreken van de NCR en Verlicchi frames)

Pissenbakken staalke dus..pisbakkenstalen frame. 16 inch velgen, veel te veel plastic, te zwaar, niet sturend   en een design van "lekmevestje" ..
Meneer Tamburini (echt waar..de paso's zijn van de zelfde ontwerper als de wonderschone 916 series en de MV-agusta's!! ) heeft de fiets waarschijnlijk "stomdronken in de kroeg op een viltje" als "joke" , of in een vlaag van totale verstandsverbijstering ontworpen?
gelukkig shopte ie vervolgens wel bij een bestaand model voor het blok, de remmen en de voorvork.
;)

Hakinnen

zo..mezelf f ne kick geven dan maar..

inmiddels 3000 straatkilometers gereden en geen rare dingen of olieverbruik geconstateerd..enige dat f*ck is dat de fiets onder de 3000rpm niet echt lekker loopt en tussen de 3000-3500rpm een beetje aarzelt..e.a dankzij de dubbele weber carb die de vage kunst beheerst om zichzelf te ontregelen... kan 'm vervangen door een setje dell 'orto's van een 900ss maar het maakt niet veel uit..als ie weer afgesteld is moet het weer een tijdje goed gaan en op circuit zal ie toch niet in die lage toeren komen..
anyway..begin zelfs aardig te wennen aan het stuurwerk op 16 inch velgjes..vertrouw alleen het huidige 10 jaar oude rubber voor geen meter..

heb de paso nog even nodig maar volgende maand om deze tijd ga ik op mijn gemakkie beginnen en gaat de fiets de lift op om ontdaan te worden van alle kuipwerk, vering, remmen en velgen..

frisse voorvorkkeeringen , brembo blokken en stalen remleidingen liggen al klaar..

ik ga beginnen met de achtershock en daarna de voorvork in orde maken, lekke keeringen ff vervangen en binnenveren en olie aanpassen..shims zitten  er niet in dus hoef ik daar niks aan te doen..

dan die oude brembo P8 remtangen demonteren, nakijken en weer netjes schoon en gangbaar maken. meteen ff een setje stalen leidingen en frisse "brembo racing :lol: "blokken monteren aan de voorkant.
achterrem doe ik helemaal niks aan..gebruik ik toch niet..

oja...en meteen maar ff de remschijven nakijken en het voorvelgje voorzien van een fris laagje verf en een betere 16inch voorband..denk dat ik maar een BT014 ga monteren..heb niet veel keus..

daarna de velgen er weer ff inzetten en dan mag ie naar MTE voor het blok (kleppen, riemen, koppeling, afstelling en onderhoud en wellicht kan Frits er nog wat truc's op loslaten, als we 80pk halen is dat okay)   of toch eerst ff langs busaberke voor wat "verstevigings las en slijpwerk" aan het frame..


plan is nog steeds om het "zo low budget mogelijk "te houden..

oja..ik zoek nog sponsors...MFL stickers kunnen er zo op..  :wink:

Busaberke

Dit wordt een gaaf project!
Geef i.i.g. niet op!

Ik hoor het wel wanneer we gaan "bakken en braden"  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen".MFL stickers kunnen er zo op..  :wink:

neeuh stickers laten los na verloop van tijd :? BB en ikke komen het er persoonlijk op schilderen met "Hamerite"  :wink: kan makkelijk over roest heen namelijk :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen".MFL stickers kunnen er zo op..  :wink:

neeuh stickers laten los na verloop van tijd :? BB en ikke komen het er persoonlijk op schilderen met "Hamerite"  :wink: kan makkelijk over roest heen namelijk :mrgreen:

:D  :lol:

ik zei "sponsoring" ..ge moogt betalen per stickerke.. :mrgreen:

Euwige MFL roem op de komende clubrace..aandacht trekken zal ie zeker want welke dwaas gebruikt er nu ne paso op circuit..

Hakinnen

ai...de schamele eurokes rollen ff niet richting Paso momenteel..

Ben weer aan de "koningsasser duc" bezig..

weer lopend gemaakt (alé..de accu opgeladen  :oops: )
wat dingetjes verandert (o.a "imola style zitje" gevonden en erop )

en volgende week kunnen die K&N filters er eindelijk vanaf omdat ik in Duitsland een origineel setje aluminium dell'orto open aanzuigkelken heb gevonden...jaja..vette klappen ook uit de inlaten dan..alleen ff opletten dat mijn broekspijp niet naar binnen gezogen wordt dan  :D

binnenkort mijn open jethelmpke  maar es opzetten, peuk aansteken, 'm met ne ferme trap aankicken, hopen dat ie niet "terugkickt" ( das geen pretje bij zo'n twin) en ff "joe bar stijl" vollegaaaz door het dorp bulderen..Op jacht naar "newbies" op japanse supersportjes.  8)


en nu eerst maar weer een paaravonden in het schuurtje aluminium poetsen..potje commandant, een doekje en hopen "elleboogvet" will do the nasty job..

paar snelle piccie's:




DeWitte

sjun 8)

Citaat van: "Hakinnen"eerst maar weer een parenavond in het schuurtje
:shock:  :shock:

welke dames zijn aanwezig??, wat is de entree en hoe laat begint ut ??? :mrgreen:

:rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

mooi ding  :shock:  vooral die alu(?) tank  :worship-cool:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."