Hoofdmenu

ABSoluut vanaf 2009?

Gestart door DeWitte, 21 mei, 2006, 13:56:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

schijnt in de maak te zijn dat vanaf 2009 geen nieuwe motorfietsen meer verkocht mogen worden zonder ABS? :?

kukelt je inruilwaarde dan tegen die tijd van je motor, net zoals bijv. auto's zonder airco??  :cry: als je die al kwijt raakt (want dat wil ja ook geen mens meer?)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Dwars"schijnt in de maak te zijn dat vanaf 2009 geen nieuwe motorfietsen meer verkocht mogen worden zonder ABS? :?

kukelt je inruilwaarde dan tegen die tijd van je motor, net zoals bijv. auto's zonder airco??  :cry: als je die al kwijt raakt (want dat wil ja ook geen mens meer?)

Ik zie het van een andere kant. Zal je motor hierdoor in waarde stijgen??

DeWitte

da's natuurlijk relatief: zakt minder snel in waarde denk ik :?

wel positief imo dat abs op alle (straat-) motoren komt  8) voor de gewonen sterveling toch een veiligheidverhogende aanvulling  :wink:

denk dat het ook een ontwikkeling is die niet te stoppen valt: veiligheid is het toverwoord tegenwoordig. kwestie van tijd dus. binnen nu en 10 jaar ook airbags op alle motoren??? :? what's next? :roll:

kijk naar de ontwikkeling op dit gebied van auto's: 10 jaar geleden was 1 airbag in een auto nog een noviteit. me huidige heeft er al 6 (nee niet de 2cv :lol: ), abs heeft ook zo'n ontwikkeling doorgemaakt. nu is er al een auto die z'n motorkap "opkiept" bij een aanrijding (de c6) en daarmee NU de meest aanrijvriendelijke auto is die er te krijgen is (althans voor voetgangers en fietsers)

ja kijk mij niet aan ik verzin het echt niet :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Tja... je krijgt het er bij en als je het niet wilt pleur je het er vanaf.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Desmo-devil

Zit er helemaal niet op te wachten, doe het al 24 jaar zonder en dat bevalt prima. En wat is verplicht als je het sijsteem ook kunt uitschakelen ?

DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"Tja... je krijgt het er bij en als je het niet wilt pleur je het er vanaf.

dat stukkie over die op handen zijnde apk voor motoren niet gelezen neem ik aan??? :?


Citaat van: "Desmo-devil"Zit er helemaal niet op te wachten, doe het al 24 jaar zonder en dat bevalt prima. En wat is verplicht als je het sijsteem ook kunt uitschakelen ?

Sorry B, maar dit snap ik niet :shock: 24 jaar zonder gedaan. ja en? wil toch niet zeggen dat het je in die 24 jaar minstens een paar keer al een schuiver of crash had kunnen besparen   :roll:  trouwens die uitschakelmogelijkheid is vooralsnog alleen bij de GS (zover ik weet) alle andere beemers hebben die (off-road) mogelijkheid niet :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Herr Tod"Tja... je krijgt het er bij en als je het niet wilt pleur je het er vanaf.

dat stukkie over die op handen zijnde apk voor motoren niet gelezen neem ik aan??? :?

Dan is die ABS de laatste zorg :lol: Die Duitsers met hun streetfighters dan, als die op keuring gaan moeten ze zich een dag vrij pakken om alles om te bouwen.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Bakkertjedeeg

Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Herr Tod"Tja... je krijgt het er bij en als je het niet wilt pleur je het er vanaf.

dat stukkie over die op handen zijnde apk voor motoren niet gelezen neem ik aan??? :?

Dan is die ABS de laatste zorg :lol: Die Duitsers met hun streetfighters dan, als die op keuring gaan moeten ze zich een dag vrij pakken om alles om te bouwen.

Maar die duitsers tikken ook niet helemaal. Belachelijk dat ieder extra item moet worden 'eingetragen'.

karz

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Herr Tod"Tja... je krijgt het er bij en als je het niet wilt pleur je het er vanaf.

dat stukkie over die op handen zijnde apk voor motoren niet gelezen neem ik aan??? :?

Dan is die ABS de laatste zorg :lol: Die Duitsers met hun streetfighters dan, als die op keuring gaan moeten ze zich een dag vrij pakken om alles om te bouwen.

Maar die duitsers tikken ook niet helemaal. Belachelijk dat ieder extra item moet worden 'eingetragen'.

Dat eintragen valt volgens mij wel mee, volgens mij krijg je bij ieder tuv goedgekeurde 'accesoire' een bewijs, als je dat kan tonen bij de keuring ben je klaar..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Schmetzke

Ja lekker, ABS op m'n enduro. Daar zit ik echt op te wachten  :?  :?  :?

May Day

Citaat van: "Dwars"trouwens die uitschakelmogelijkheid is vooralsnog alleen bij de GS (zover ik weet) alle andere beemers hebben die (off-road) mogelijkheid niet :wink:
Herstel: de nieuwe S heeft het ook (voor trackdays)
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Desmo-devil

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Herr Tod"Tja... je krijgt het er bij en als je het niet wilt pleur je het er vanaf.

dat stukkie over die op handen zijnde apk voor motoren niet gelezen neem ik aan??? :?


Citaat van: "Desmo-devil"Zit er helemaal niet op te wachten, doe het al 24 jaar zonder en dat bevalt prima. En wat is verplicht als je het sijsteem ook kunt uitschakelen ?

Sorry B, maar dit snap ik niet :shock: 24 jaar zonder gedaan. ja en? wil toch niet zeggen dat het je in die 24 jaar minstens een paar keer al een schuiver of crash had kunnen besparen   :roll:  trouwens die uitschakelmogelijkheid is vooralsnog alleen bij de GS (zover ik weet) alle andere beemers hebben die (off-road) mogelijkheid niet :wink:

Bij de enige crash die ik in die 24 jaar gemaakt heb had ABS ook niet geholpen. Het zal absoluut beter zijn om er mee te rijden, wellicht is het ook wat de boer niet kent. Ik heb ook niet altijd een stuk draad bij me om de zaak te resetten als het niet meer werkt toch Dwars ??

Schmetzke

Citaat van: "Desmo-devil"
Bij de enige crash die ik in die 24 jaar gemaakt heb had ABS ook niet geholpen.

En morgen rem je je onderuit door een schrikreactie  :!:

@Nippon

'n beetje vent remt zelf  :mrgreen:

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Herr Tod"Tja... je krijgt het er bij en als je het niet wilt pleur je het er vanaf.

dat stukkie over die op handen zijnde apk voor motoren niet gelezen neem ik aan??? :?


Citaat van: "Desmo-devil"Zit er helemaal niet op te wachten, doe het al 24 jaar zonder en dat bevalt prima. En wat is verplicht als je het sijsteem ook kunt uitschakelen ?

Sorry B, maar dit snap ik niet :shock: 24 jaar zonder gedaan. ja en? wil toch niet zeggen dat het je in die 24 jaar minstens een paar keer al een schuiver of crash had kunnen besparen   :roll:  trouwens die uitschakelmogelijkheid is vooralsnog alleen bij de GS (zover ik weet) alle andere beemers hebben die (off-road) mogelijkheid niet :wink:

Bij de enige crash die ik in die 24 jaar gemaakt heb had ABS ook niet geholpen. Het zal absoluut beter zijn om er mee te rijden, wellicht is het ook wat de boer niet kent. Ik heb ook niet altijd een stuk draad bij me om de zaak te resetten als het niet meer werkt toch Dwars ??

huit nurges op :? op dikke 47dzd km 1x moeten resetten :? heeft toch niks met ABS op zich te maken  :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away