Winterstop of bikkel?

Gestart door AngelInMe, 15 september, 2005, 07:37:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

rij door, wel niet met de TLR met maar met de bol d'or.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

vandaar de naam, "Bol Do'r" :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"vandaar de naam, "Bol Do'r" :mrgreen:

bol door .......... hahaha

hij 's goed!  :lol:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Rookie

Denk dat de kilometers wel wat minder worden. Zolang het niet vriest of zeiknat is zal ik in de weekenden nog wel een paar kilometers rijden.

@Nippon

als 't moet rij ik nog achter de pekelwagen,vindt tie lekker  :wink:
maarja...... hij kan d'r ook tegen  8)  nee,nee heb 't niet over mezelf  :!:  maar over m'n boxer :mrgreen:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Ik rij ook gewoon door. Natuurlijk niet zo veel als in de rest van het jaar, maar er zijn nog regelmatig mooie herfst en winterdagen. En dan moet ik er niet aan denken dat ik geen volle accu zou hebben  :wink:

le Rodg Royal

Ik gebruik de motor voornamelijk om te funrijden, dus niet voor woon/ werk verkeer of efkes snel wat boodschappen.

Betekend dat bij minder goed weer ik nog wel op de baan te vinden ben maar wanneer het weer nat & guur wordt -> I'm out.

Overigens s'winters de motor stallen is idd ook beter voor de waarde van je motor.

DeWitte

Citaat van: "le Rodg Royal"Overigens s'winters de motor stallen is idd ook beter voor de waarde van je motor.

Die moet je uitleggen R :? Op welke (slechte) ervaring is dat gebasseerd?  nooit last van gehad' en ik heb er in het verleden een hoop ingeruild. Werd nooit een punt van gemaakt. Slecht onderhouden moto, ok. maar da's heel wat anders.  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

le Rodg Royal

Citaat van: "Dwars"Die moet je uitleggen R :? Op welke (slechte) ervaring is dat gebasseerd?  nooit last van gehad' en ik heb er in het verleden een hoop ingeruild. Werd nooit een punt van gemaakt. Slecht onderhouden moto, ok. maar da's heel wat anders.  :wink:

Wanneer je in s'winters doorrijdt zal er altijd meer onderhoud gepleegt moeten worden aan de motor, het geen op zich al extra kosten met zich meebrengt. Verder heb ik zelf niet veel ervaring met motors inruilen maar niet alles hoeft gebaseerd te zijn op (veel) ervaring.

In de winter wordt bv zout gestrooid het geen niet goed is voor allerlei onderdelen, nog niet gesproken over de spik die het op kan leveren. Of de ketting die versnelt verouderd door veel regen.
Een motor zal altijd meer lijden onder slechte omstandigheden dan goede(open deur). Dit alles lijdt tot kapitaal verlies, hoe je het ook keert of draaid.

En jaja, met de beamer heb je dat probleem natuurlijk niet, maar een VFR is ook waardevast door zijn bewezen kwaliteiten, ik speel het op save, s'winters rijd ik niet. Heb er overigens ook geen behoefte aan :wink:

Wellicht wanneer je meer onderhoud pleegt in combinatie met s'winters doorrijden is het probleem ook opgelost.

DeWitte

Citaat van: "le Rodg Royal"Wellicht wanneer je meer onderhoud pleegt in combinatie met s'winters doorrijden is het probleem ook opgelost.

dat bedoelde ik :wink: de boel invetten bijv. in de siliconespray zetten helpt echt al 90% en wat langer & beter kuisen na de winter zoals onze zuiderburen plegen te zeggen doet de rest.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

TTigertje

Veel die-hards hier.......mooi :!:

Ik probeer (wat goed lukt!) zoveel mogelijk door te rijden.....
Zodra pekel wordt gestrooid....ben ik pleitte....
Maar als dat weer weggespoeld is, na 3 buitjes ofzo.....dan ga ik de accu weer zèlf laden......en die ritjes zijn vaak kort maar o zo fijn!

Zo ging ik vorig jaar met Carnaval naar de Champagne streek......
Hier was het +5 in de Ardennen was het -10!!!
Beetje teveel van het goede, maar absoluut een Topper!
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.