Terug uit Spanje

Gestart door Herrie, 07 juni, 2006, 23:42:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin

Haha...nu snap ik dat Herrie rond de 1000 foto's heeft. Hij heeft alles in van verst, ver, normaal, dichterbij, closed up genomen.....

Herrie

Citaat van: "Karin"Haha...nu snap ik dat Herrie rond de 1000 foto's heeft. Hij heeft alles in van verst, ver, normaal, dichterbij, closed up genomen.....

En vergeet m`n spiegelkes neet :evil:   :evil:




Het grote voordeel van digitaal, foto`s kosten nix meer, de enigste beperking is je opslagmogelijkheid,en je accu`s  :wink:

Greets

Herrie

Karin

Haha....je hebt groot gelijk. En foto's in je spiegeltjes leveren vaak de mooiste beelden op  :wink:

Busaberke

Herrie , mooie foto's man!

Hoe maak je die foto's tijdens het rijden?
Hangt de camara aan een koordje om je nek, en dan den met een hand, (zonder handschoen?) de camera bedienen?

vertel ......... !
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Herrie

Citaat van: "Busaberke"Herrie , mooie foto's man!

Hoe maak je die foto's tijdens het rijden?
Hangt de camara aan een koordje om je nek, en dan den met een hand, (zonder handschoen?) de camera bedienen?

vertel ......... !

Het toestel heb ik gewoon om `mn nek hangen en rust op de tanktas, daardoor ook geen last van het gewicht :-)
Hij staat meestal gewoon op stand-by, en voor een foto ff de koppeling trekken, gas los, toestel pakken , mikken en afdrukken. Gebeurt binnen 2 sec. en je verliest amper snelheid, alleen steil bergop wil d`r nog wel eens ff een tandje terugschakkelen bijzitten, ik weet ongeveer wel  de beeldhoek dus globaal in de goede richting mikken afdrukken. Zowel met zomer als winterhandschoenen. Tijdens de stops en terrasjes ff checken wat erop staat en de lens even controleren op vuiligheid. En als het hard begint te regenen gaat hij in de tanktas.

Werkt al jaren prima zo voor mij, met diverse toetstellen. Vroeger een nikon spiegelreflex en nu een minolta a2.
En dan vind ik het ook wel prettig om recht vooruit te fotograferen, zoals ik het grootste deel van de reis kijk, en later ook het makkelijkste terug te herkennen is voor mij, op een koude winteravond :-) De echt mooie stukken kan je je wel zo herrineren maar het beeld van de totale reis blijft zo , ook na jaren wat beter hangen. Al die kleine weggetjes, bochtjes, uitzichten, en het perfecte gevoel van even lekker alleen onderweg zijn waar je nog nooit geweest bent. Ieder uur weer nieuwe verrassingen. Tuurlijk, het blokje rond de kerk blijft ook leuk, maar je weet weer precies waarom je bent gaan motorrijden als je weer eens zo`n anderhalve week alleen onderweg bent. :lol:  :lol:  :lol:

Greets en happy trails

Herrie

Karin

Citaat van: "Herrie"Al die kleine weggetjes, bochtjes, uitzichten, en het perfecte gevoel van even lekker alleen onderweg zijn waar je nog nooit geweest bent. Ieder uur weer nieuwe verrassingen. Tuurlijk, het blokje rond de kerk blijft ook leuk, maar je weet weer precies waarom je bent gaan motorrijden als je weer eens zo`n anderhalve week alleen onderweg bent. :lol:  :lol:  :lol:

Herrie
:yes6rs:  :thumbsup:

DeWitte

8) very nice pics van een nog mooiere reis lijkt me zo :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herrie

Citaat van: "Dwars"8) very nice pics van een nog mooiere reis lijkt me zo :worship-cool:

Dank je, het was inderdaad onbeschoft genieten  :lol:  :lol:
(En ik droom d`r nog steeds van  )

Herrie

DeWitte

maar waarom reis je alleen als ik vragen mag :?: 'n speciale reden  :?: (ik wil hier geen domme opmerking neerzetten: zo van je zal wel geen vrienden hebben of zweetvoeten :mrgreen:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herrie

Citaat van: "Dwars"maar waarom reis je alleen als ik vragen mag :?: 'n speciale reden ?

Nee geen echt speciale reden. Ik heb het hele jaar door al mensen om me heen. Waar mee ik mag overleggen, plannen, verantwoorden, uitleggen.
En dan vind ik het prettig om dat 2 weken eens ff niet te doen, gewoon je gang kunnen gaan zonder wat uit te hoeven leggen, niet te kijken in de spiegeltjes of er nog gevolgt wordt, geen koffiepauzes te plannen,geen  routes te overleggen. Nee, gewoon s`morgens op de motor kruipen en dan nergens meer iets van aan te hoeven trekken, gewoon lekker rijden, piesen en koffie drinken als het mij uitkomt. Baas op eigen bike :-)

Nadeel is wel dat ik dan iets behoudender rijd, als je in je eentje een schuiver maakt op dit soort wegen

Kan het wel ff duren voordat je hulp krijgt, een auto per uur is wel de max daar. Maar de bandjes worden toch wel helemaal opgebruikt  :lol:
Daarvoor is het lekker swingen op die wegen toch te mooi voor. :lol:

En contacten met de lokals gaan ook een stuk sneller en makkelijker als je alleen reist, is mijn ervaring. Daarom voor mij, even alleen weg, kom wel lichaamelijk bekaf thuis, maar geestelijk helemaal tot rust. Met een kop vol mooie beelden en aardig volk wat ik onderweg ben tegen gekomen.

En dan ben ik ook weer erg blij als m`n dochter achter het raam staat te springen als ik de straat thuis weer indraai, en m`n vrouw vraagt: En? goed geweest?  
Yep, geweldig geweest! :wink:

En dan begint gelijk de planning voor volgend jaar Mei weer, misschien eens richting Balkan/ Griekenland, iemand ervaring?? :wink:  :wink:

Greets
en happy trails :-)

Herrie

@Nippon

Citaat van: "Herrie"
Citaat van: "Dwars"maar waarom reis je alleen als ik vragen mag :?: 'n speciale reden ?

Nee geen echt speciale reden. Ik heb het hele jaar door al mensen om me heen. Waar mee ik mag overleggen, plannen, verantwoorden, uitleggen.
En dan vind ik het prettig om dat 2 weken eens ff niet te doen, gewoon je gang kunnen gaan zonder wat uit te hoeven leggen, niet te kijken in de spiegeltjes of er nog gevolgt wordt, geen koffiepauzes te plannen,geen  routes te overleggen. Nee, gewoon s`morgens op de motor kruipen en dan nergens meer iets van aan te hoeven trekken, gewoon lekker rijden, piesen en koffie drinken als het mij uitkomt. Baas op eigen bike :-)


Nadeel is wel dat ik dan iets behoudender rijd, als je in je eentje een schuiver maakt op dit soort wegen

Kan het wel ff duren voordat je hulp krijgt, een auto per uur is wel de max daar. Maar de bandjes worden toch wel helemaal opgebruikt  :lol:
Daarvoor is het lekker swingen op die wegen toch te mooi voor. :lol:

En contacten met de lokals gaan ook een stuk sneller en makkelijker als je alleen reist, is mijn ervaring. Daarom voor mij, even alleen weg, kom wel lichaamelijk bekaf thuis, maar geestelijk helemaal tot rust. Met een kop vol mooie beelden en aardig volk wat ik onderweg ben tegen gekomen.

En dan ben ik ook weer erg blij als m`n dochter achter het raam staat te springen als ik de straat thuis weer indraai, en m`n vrouw vraagt: En? goed geweest?  
Yep, geweldig geweest! :wink:

En dan begint gelijk de planning voor volgend jaar Mei weer, misschien eens richting Balkan/ Griekenland, iemand ervaring?? :wink:  :wink:

Greets
en happy trails :-)

Herrie

zie je  :!:  zo vreemd ben ik niet   :mrgreen:



ja ik heb heus wel vrienden