Techniek > Suspensie

Voorkant schuift weg

(1/5) > >>

Herr Tod:
Als ik door een langzame bocht ( < 60 km/h) ga dan schuift de voorkant weg als ik over een bepaalde hellingshoek ga. Niet in 1 keer een stap opzij maar meer op een 'schurende' manier.

De achterkant van de motor is een 30 mm omhoog gekomen sinds er een GSX-R 750 '02 schokbreker in zit, omdat ik een 150/60 achterband gebruik in plaats van de originele 150/70 staat de motor niet 30 mm hoger dan origineel. In de voorvork zitten progressieve veren met 10W olie.

Anyone?

WhomBom:
das normaal... bij mij wel iig, als je daarna op het gas gaat is het logischerwijs over  :wink: krijg je als het goed is vooral bij het insturen

Bakkertjedeeg:
Vreemd. ff snel rekenen leert dat de achterkant ongeveer 1.9 cm hoger is geworden. normaal krijg je juist meer druk op het voorwiel. Als je had gezegd dat de achterkant was gaan schuiven, dan kon ik daar in komen. Verder niks veranderd aan de voorkant? Zaten die progessieve veren er al eerder in in. Wat kan je verstellen qua demping?

Herr Tod:

--- Citaat van: "WhomBom" ---das normaal... bij mij wel iig, als je daarna op het gas gaat is het logischerwijs over  :wink: krijg je als het goed is vooral bij het insturen
--- Einde van citaat ---

Ik vind dat niet normaal, ik heb dat halverwege de bocht bij constant gas, vlak daarna geef ik volgas.

Achter is die 22.5 mm omhoog gekomen ongeveer, 7.5 mm lager vanwege de band en 30 mm hoger door de schokbreker. Die veren heb ik zelf er in gezet. Ik kan helemaal niets verstellen aan de vork, hooguit de poten wat uit de kroonplaat laten steken.

Nu duurt het niet meer lang voordat de GSXR 750 vork er in komt maar met deze vork moet het toch ook fatsoenlijk rijden :?

Bakkertjedeeg:

--- Citaat van: "Herr Tod" ---
Ik kan helemaal niets verstellen aan de vork, hooguit de poten wat uit de kroonplaat laten steken.

--- Einde van citaat ---

Hmmm... Bovenstaande optie is in ieder geval ook geen optie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie