Hoofdmenu

Voorkant schuift weg

Gestart door Herr Tod, 08 juni, 2006, 17:47:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Herr Tod

Als ik door een langzame bocht ( < 60 km/h) ga dan schuift de voorkant weg als ik over een bepaalde hellingshoek ga. Niet in 1 keer een stap opzij maar meer op een 'schurende' manier.

De achterkant van de motor is een 30 mm omhoog gekomen sinds er een GSX-R 750 '02 schokbreker in zit, omdat ik een 150/60 achterband gebruik in plaats van de originele 150/70 staat de motor niet 30 mm hoger dan origineel. In de voorvork zitten progressieve veren met 10W olie.

Anyone?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

das normaal... bij mij wel iig, als je daarna op het gas gaat is het logischerwijs over  :wink: krijg je als het goed is vooral bij het insturen
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Bakkertjedeeg

Vreemd. ff snel rekenen leert dat de achterkant ongeveer 1.9 cm hoger is geworden. normaal krijg je juist meer druk op het voorwiel. Als je had gezegd dat de achterkant was gaan schuiven, dan kon ik daar in komen. Verder niks veranderd aan de voorkant? Zaten die progessieve veren er al eerder in in. Wat kan je verstellen qua demping?

Herr Tod

Citaat van: "WhomBom"das normaal... bij mij wel iig, als je daarna op het gas gaat is het logischerwijs over  :wink: krijg je als het goed is vooral bij het insturen

Ik vind dat niet normaal, ik heb dat halverwege de bocht bij constant gas, vlak daarna geef ik volgas.

Achter is die 22.5 mm omhoog gekomen ongeveer, 7.5 mm lager vanwege de band en 30 mm hoger door de schokbreker. Die veren heb ik zelf er in gezet. Ik kan helemaal niets verstellen aan de vork, hooguit de poten wat uit de kroonplaat laten steken.

Nu duurt het niet meer lang voordat de GSXR 750 vork er in komt maar met deze vork moet het toch ook fatsoenlijk rijden :?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Bakkertjedeeg

Citaat van: "Herr Tod"

Ik kan helemaal niets verstellen aan de vork, hooguit de poten wat uit de kroonplaat laten steken.

Hmmm... Bovenstaande optie is in ieder geval ook geen optie.

@Nippon

Is je achterkant niet te hard afgeveerd  :!:
de demper komt toch van een zwaardere motor  :?:  




of niet  :!:

Busaberke

Je schrijft er niet bij wanneer het voorwiel schuift, bij gelijkblijvende snelheid of tijdens accelereren?

Ik had zo'n schuivende voorkant bij mijn fireblade.
Dat was een bekend euvel omdat er weinig gewicht op het voorwiel stond, waardoor de gewichtsverplaatsing naar achteren bij het accelereren voor onvoldoende druk zorgde.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

WhomBom

Citaat van: "Herr Tod"

Ik vind dat niet normaal, ik heb dat halverwege de bocht bij constant gas, vlak daarna geef ik volgas.


das inderdaad niet normaal... :?  als je echt scherp in moet sturen ofzo..ok, maar niet gewoon midden in de bocht  :evil:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Heeft imo niet specifiek met vering te maken

Geometrie kwestie .

Wat bedoel je met "wegschuiven"? Daadwerkelijk geen grip hebben (wat me sterk lijkt)  of het gevoel hebben dat de voorzijde van de fiets "los is en wegloopt"?

Nogal lastig te beoordelen probleem zo..
Bandit's hebben dat "standaard" niet. ik denk dat je moet gaan zoeken in hetgeen je verandert hebt in de geometrie van het rijwielgedeelte (niet de veringinstellingen) of hetgeen er "per ongeluk "verandert kan zijn door je "sleutelwerkzaamheden" of een valpartijtje?

Is alles wat je verandert hebt aan het rijwielgedeelte correct gemonteerd? Zit het vast? Is die vork niet "krom"...staan je wielen in er recht in en "in lijn"...etc...?

ennuh..voor de zekerheid ...mocht je de vork open hebben gehad om de progresieve veren te monteren?...hoeveel olie (hoe hoog) zit er in die vork? (de SAE waarde boeit zoveel niet nu).

imo geen kwestie van in of uitveren of de snelheid waarmee dat gebeurt maar meer een geometriekwestie of iets onjuist in het rijwielgedeelte

Al blijft 't vanachter een pc natuurlijk moeilijk te analyseren

:wink:

Gieskes

Enne...voel je dit in een linker én een rechterbocht?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Herr Tod

Zowel links als rechts gebeurt dit. Met schuiven bedoel ik meer lichtjes stuiteren/schrapen, waardoor die opzij schuift. Ik weet zeker dat alles technisch in orde is, dat controleer ik regelmatig.

In beide poten zit 490 ml olie, ik heb het niveau toen gemeten met een schuifmaat om te kijken of beide poten gelijk waren, hoeveel mm dit was weet ik niet meer.

De achterschokbreker komt van een GSX-R 750 uit 2002, die weegt 166 kg droog en mijn Bandit weegt 167 kg droog. Overigens zijn mijn achterbruglagers verrot, daarom heb ik de demping van de schokbreker dichtgedraaid aangezien die lagers voor genoeg demping zorgen. Hierdoor reed die beter. Met een beetje geluk kan volgend weekend de nieuwe achterbrug er in en dan vervang ik natuurlijk alle lagers en bussen.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"Zowel links als rechts gebeurt dit. Met schuiven bedoel ik meer lichtjes stuiteren/schrapen, waardoor die opzij schuift. Ik weet zeker dat alles technisch in orde is, dat controleer ik regelmatig.
kee

In beide poten zit 490 ml olie, ik heb het niveau toen gemeten met een schuifmaat om te kijken of beide poten gelijk waren, hoeveel mm dit was weet ik niet meer.
okay

Overigens zijn mijn achterbruglagers verrot, daarom heb ik de demping van de schokbreker dichtgedraaid aangezien die lagers voor genoeg demping zorgen. deze snap ik niet helemaal.

wederom moeilijk zo vanachter de pc..zou eigenlijk moeten "voelen / rijden" om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
al blijf ik erbij dat het geen verings / dempingskwestie is..

Herr Tod

Zonet eens flink gaan scheuren, niet echt merkbaar last er van gehad. Wel veel slijtsporen op de voorband, achter maar iets meer dan normaal :?

Misschien es wat proberen met de bandendruk.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Karin

Heb je trouwens nog steeds die "gare" banden erop liggen of ondertussen een stel anderen?  :wink:

Herr Tod

Wat denk je zelf :? Overigens waren die niet gaar, wel bijna op :wink:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: