Hoofdmenu

Voorkant schuift weg

Gestart door Herr Tod, 08 juni, 2006, 17:47:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "Herr Tod"Wat denk je zelf :? Overigens waren die niet gaar, wel bijna op :wink:

:laughing49so:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Sjaloes, mien jong?? :nana9oi: :rofl:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

Zonet heb ik de vork even uit de motor gehaald.

Het olieniveau is 115 mm. Volgens het werkplaatshandboek moet dat 105 mm zijn, maar ik heb andere veren er in. Nou weet ik niet of het niveau dan juist hoger of lager moet zijn, ik denk lager?

Ik heb ook even gemeten hoeveel de voorvork inzakt. 18 mm zonder mij er op en 31 mm met mij op de motor. Totale veerweg is 120 mm.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

Hmmmm heeft iemand ervaring met magnesium velgen in een straatfiets? Ben me aan het bedenken of ik het zou doen of niet, ik lees overal wel de verhaaltjes maar ik lees nergens een persoonlijke ervaring van iemand. Ik weet dat aluminium iets minder dan de dubbele breeksterkte heeft als magnesium (vliegtuig alu 3581 VS magnesium az91). Het gaat zich om een PVM 3 spaaks voorvelg voor een GSXR 750/1100 die bij de huidige eigenaar altijd goed in de poedercoat heeft gestaan.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: Herr Tod op 25 januari, 2008, 11:28:38
Hmmmm heeft iemand ervaring met magnesium velgen in een straatfiets? Ben me aan het bedenken of ik het zou doen of niet, ik lees overal wel de verhaaltjes maar ik lees nergens een persoonlijke ervaring van iemand. Ik weet dat aluminium iets minder dan de dubbele breeksterkte heeft als magnesium (vliegtuig alu 3581 VS magnesium az91). Het gaat zich om een PVM 3 spaaks voorvelg voor een GSXR 750/1100 die bij de huidige eigenaar altijd goed in de poedercoat heeft gestaan.

vele verhalen over.
vele meningen ook..

spul dient eigenlijk na een aantal jaar geröntgend te worden op "brooswording" van binnenuit.
ik heb ooit op de testbank een magnesium velg kapot zien gaan..kwam compleet een spaak uit.

ik wil ze niet..of ze moeten jonger als 3 jaar zijn en voor een matsprijs. de moderne gesmeede alu velgen zijn niet meer veel zwaarder maar wel aanzienlijk goedkoper nieuw.
de echte oude kunnen zo de prullebak in of je hangt ze aan de muur ergens in de garage.

weet evt nog een setje gebruikte magnesium marchesini's voor je..rond de 700,-  euro bj = 2002

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


belsj

enige punt is dat je er geen stoeprand mee moet raken. voor de rest zou ik zeggen als die velg redelijk gemakkelijk past, gewoon uitproberen.

Herr Tod

3593 is de code die er op staat. Dat ding is dus bijna 15 jaar oud als ik dat goed snap ?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: Herr Tod op 06 februari, 2008, 19:00:33
3593 is de code die er op staat. Dat ding is dus bijna 15 jaar oud als ik dat goed snap ?

hmmm...

ik twijfel of dat een productiecode (datum)is
denk eerder dat het een materiaalcode is (van het magnesium in dit geval)
weet het niet helemaal zeker maar geloof dat er voor magnesium codes (simpelweg: de naam van het toegepaste magnesium in getallen uitgedrukt) bestaan vanaf 3592 tot ergens vooraan in de 3600