Na hoeveel KM´s kettingset vernieuwen?

Gestart door Karin, 09 juni, 2006, 08:02:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin

Gisteren zag ik tot mijn schrik dat mijn ketting helemaal was "uitgelemmeld", bij het checken kon ik hem met gemak tegen de brug aan duwen. Dus alweer bijgesteld, terwijl ik dit in april ook al gedaan had. Dat wordt dus een nieuw setje. Ben wel benieuwd hoelang jullie met een kettingset doen? Mijn motor heeft er momenteel 36.000 km op staan.

Desmo-devil

Beste check is achter op je tandwiel. Als je de schakels achter van het tandwiel af kan trekken is je ketting aan vervanging toe, dan is de rek
er echt uit.

Karin

Dat kon ik dus ook. Nieuwe set is besteld  :wink:

karz

Of goed spannen en dan draaien, als de ketting op een bepaald moment heel strak wordt dan weet je dat je tandwielen ovaal aan het worden zijn. Haaievin tanden op de tandwielen zijn ook een teken dat vervanging nodig is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

TTigertje

hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

DeWitte

ik heb de laatste 10 jaar maar een ketting gekocht :mrgreen: incl. slot :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"ik heb de laatste 10 jaar maar een ketting gekocht :mrgreen: incl. slot :lol:

Is dat zo'n ketting waar je mee omvalt ?  :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"ik heb de laatste 10 jaar maar een ketting gekocht :mrgreen: incl. slot :lol:

Is dat zo'n ketting waar je mee omvalt ?  :shock:

:rofl:  :rofl:  :nana9oi:

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"ik heb de laatste 10 jaar maar een ketting gekocht :mrgreen: incl. slot :lol:

Is dat zo'n ketting waar je mee omvalt ?  :shock:

:rofl:  :rofl:  :nana9oi:

wat lach jij nou: wie was dat die die ketting vergeten was ??? na?  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

de gs heeft nu 26,000 gelopen en nu is de ketting wel aan vervanging toe en de tank, en de koplamp, en het stuur en... ik heb hem al een paar keer moeten stellen, en er zit echt een lelijk strak punt in

denk dat het er ook aan ligt;

-welke ketting je hebt een gewone of een x-ring enz.
-hoe goed je ze onderhoudt, op tijd smeren, schoonmaken enz.
-door welke weer je gaat rijden, als je vaak in regen enz. gaat rijden spoelt ie je vet meteen weg  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"
denk dat het er ook aan ligt;

-welke ketting je hebt een gewone of een x-ring enz.
-hoe goed je ze onderhoudt, op tijd smeren, schoonmaken enz.
-door welke weer je gaat rijden, als je vaak in regen enz. gaat rijden spoelt ie je vet meteen weg  :?

:stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid: