Het filmpjes topic

Gestart door banzai, 15 september, 2005, 14:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joepie1958

Volgens mij is dat de beroemde Harley-trapson watercooled grachten-bike :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Yvil

Citaat van: R-yen op 23 augustus, 2011, 12:10:39
Zie hier

Thnx, zo makkelijk kan het zijn  ;)

Dan nu de reden waarom ik dit vraag. Het volgende wil ik graag met jullie delen omdat het voor
m'n vrienden, m'n meisje en mijzelf een erg heftige ervaring is geweest.

Mocht je geen zin hebben om het volgende te lezen, wat heel begrijpelijk is, kijk dan toch
misschien even naar de filmpjes. Gewoon om je een indruk te geven van wat er die dag gebeurd
is en waar de natuur, ook hier, toe in staat is.


Weken hebben we er naar uitgekeken, ons erop verheugd. Lekker van woensdag tot zondag helemaal
afschakelen. Pukkelpop zou net als voorgaande jaren ongetwijfeld weer fantastisch worden. Wat echter
een groot feest had moeten worden is geeindigd in niks minder dan een drama.

Pinkpop is het voorgerecht geweest, Pukkelpop moest het hoofdgerecht gaan worden!!
Nou... Is dat even anders gelopen  :cry:


We waren dus al daar sinds woensdag en op donderdag begon het festival net eigenlijk een beetje op
gang te komen toen de eerste druppels iets voor 18 uur begonnen te vallen. We stonden in de buurt
van de speciaalbieren stand en daarvoor stond een grote tent. Ik zeg dus tegen de groep "kom laten
we daar gaan staan, dan worden we tenminste niet zo nat zoals 2 jr geleden..." Zo gezegt zo gedaan....
We stonden er eigenlijk goed en wel onder toen op tijd van een kwartier de lucht zwart werd en het
met bakken uit de lucht kwam gevallen. Op zich geen probleem, maar die wind!! Dit heb ik nog nooit
meegegemaakt dacht ik bij mezelf! Stijgerbuizen met vlaggen aan buigen alsof de vlaggen aan pvc-buisjes
hangen of zo... Op dat moment dacht ik van laat ik dit maar eens gaan filmen. Binnen amper een minuut
vanaf het moment dat ik begin met filmen lijkt de wereld te vergaan. De idioot harde wind trok nog eens
ff extra aan terwijl ik dat niet voor mogelijk had gehouden en het doek van de tent scheurt als een
boterhammenzakje in stukken en flappert als een gek... "WE MOET MAKEN DAT WE HIER WEG KOMEN!!"
roept een vriend van me terwijl ik nog verwonderd naar boven sta te kijken. We zetten het op een lopen,
Nikki grijpt me bij mn arm van "JIJ KOMT ME NIET MEER WEG", om er later achter te komen dat de tent incl.
gigantische stalen balken enkele seconden nadat wij zijn gaan rennen totaal in elkaar is gestort.


De helft van de groep zijn we kwijt en ik met mn meisje en nog een vriend van ons zijn alleen nog bij
elkaar. Midden op een open veld kijken we (voor zover als mogelijk) om ons heen en kijken elkaar aan...
Hier kan niks op ons vallen, dus hier maar uitzitten. Toen begon de marteling door cm dikke hagelstenen
die met snelheden boven de 100km/u op on in beginnen te slaan. Er kwam een meisje in paniek naar ons
toe rennen met de vraag of ze bij ons mocht komen staan "want ze had zo'n schrik!" Dit laatste heeft ze
de hele bui onafgebroken geroepen. Even later zijn nog wat jongens bij ons komen zitten schuilen als
groep. M'n rug heeft op dit moment nog steeds enkele blauwe plekken, maar de avond van de storm leek
het wel alsof ik de mazelen had. Mn rug en armen zaten onder de opgezwolle rode plekken als resultaat
van de inslagen op de huid. Ik had Nikki zoveel mogelijk beschermd, dus die heeft gelukkig alleen wat
plekken op haar benen.

Toen na een 5 tot 10 minuten de hagelbui over ging in regen heb ik de spullen aan Nikki gegeven en ben
ik met 2 vrienden (er had zich na de ergste bui weer een koppel bij ons gevoegd) naar dat wat over was
van de tent gerend. je houdt er in je achterhoofd wel rekening mee dat misschien niet iedereen op tijd
weg is gekomen, maar als dat daadwerkelijk zo blijkt te zijn ben je daar toch niet op voorbereidt. op de
plek waar wij net nog stonden werd een jongen gereanimeerd en ernaast lag nog iemand. Die bewoog
even later weer, maar de ogen van die andere jongen zal ik mijn leven niet meer vergeten. Die keken nog
wel, maar zagen niks meer...

We hebben nog tevergeefs geprobeerd die zware balken te verplaatsen en hebben helpen zoeken of er
misschien nog mensen onder het zeil lagen. Toen uiteindelijk (na een paar minuten) een brandweerwagen
het terein op kwam rijden ben ik daar heen gesprint om ze naar die jongen te kunnen sturen. Uiteraard
kwamen van alle kanten mensen die ook noodsituaties hadden gezien. Maar goed, toen de hulpdiensten
aanwezig waren (en er helaas al een tentje over die jongen werd gezet) zijn wij maar richting camping
gelopen om iedereen zijn werk te laten doen en om daar te hopen dat de rest van onze groep ook ongedeerd
zou opduiken. Dit laatste gebeurde dan gelukkig ook. Eén voor één kwam iedereen terug op de camping.....
Gelukkig!!

Ik zal nu vast en zeker weer hele stukken zijn vergeten te vertellen, maar dit wilde ik toch delen met diegene
die het willen lezen. Ik schrijf dit niet om zielig gevonden te worden of om welke andere reden dan ook. Ik
schrijf dit puur en alleen omdat ik het van me af wil praten, het een plekje moet geven en door het met anderen
te delen ik het gevoel heb dat er steeds een puzzelstukje op zijn plaats valt in het verwerken van dit alles.

Ons medeleven gaat uit naar de nabestaanden van de slachtoffers, maar ook naar alle mensen die dit alles,
net als ons, een plekje moeten zien te geven. Daarbij niks dan lof voor de organisatie en de hulpdiensten.
Wij waren daar en wij hebben gezien dat ze wel degelijk snel ter plekke waren en goed gehandeld hebben.
Ook mijn respect naar alle Pukkelpopgangers!! Er is geen moment sprake geweest van blinde paniek in de
massa. Zo zijn er gelukkig niet nog meer gewonden gevallen!! Verder hopen we dat alle gewonden die nu
nog in het ziekenhuis liggen er weer volledig bovenop komen en dat dit drama niet nog meer levens zal
opeisen.

Bedankt voor het lezen...

Het eerste filmpje is het filmpje dat ik zelf heb gefilmd toen we onder het zeil stonden, vlak voordat het naar
beneden komt:
Pukkelpop 2011 storm / noodweer

Dit volgende filmpje moeten jullie kijken om een beetje een indruk (en ook niet meer dan een kleine indruk)
te krijgen van hoe heftig het er op het terrein aan toe ging en hoe onwerkelijk het allemaal was. Het leek
echt allemaal op een scene van Twister of zo. Belachelijk, en het laat je toch maar weer even zien hoe ontzettend
machteloos je bent tegen de elementen. Dit filmpje geeft je tenminste een indruk van de chaos en de angst
die je op zo'n moment voelt.... (indien mogelijk met geluid kijken!!)
Pukkelpop - Horrible footage compilation - ENGLISH - 2011 disaster

Zo, dat is ons verhaal en het heeft mij goed gedaan dit hier neer te zetten. Bedankt!

De Sjeng

Damn!! heftige shit man!! Een vriend van mij was als hulpverlener daar. En beschreef iets dergelijks. M.n de onmacht.
God Forgives, I Don't

Joker

#1923
Normaal houd ik niet zo van grote lappen tektst  maar dit heb ik toch maar helemaal gelezen
Ik moet zeggen. Ik ben onder de indruk en ik hoop dat je het snel allemaal een plekje kunt geven.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 24 augustus, 2011, 20:34:50
Normaal houd ik niet zo van grote lappen tektst  maar dit heb ik toch maar helemaal gelezen
Ik moet zeggen. Ik ben onder de indruk en ik hoop dat je het snel allemaal een plekje kunt geven.

Helemaal mee eens.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Varaderos

Veel sterkte, en ik hoop dat je dit snel een plaats kunt geven
Motorcycling is not a crime

Marcel B. Pan Rijder

Leef met jullie mee, iets om nooit mee te maken. Sterkte!!!
Je leeft maar één keer.....

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Zo krijg ik het ook wel kapot.  :roll:

Hopelijk was het de rechtmatige eigenaar.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

een duitser die alleen maar verstand heeft van braadworst
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Je moet er maar op komen en het goed laten werken.  :worship-cool:  :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

Nog even terug komend op het verhaal van Pukkelpop.
Wij waren die dag aan het zwemmen bij het Zilvermeer in Mol, het was een stralende warme dag , echter rond 4 uur s, middags werd daar door het personeel omgeroepen dat er hevige buien op komst waren met onweer en windstoten en dat het verstandig zou zijn als eenieder zijn spullen zou inpakken en naar huis zou gaan. In de verte was toen ook al duidelijk een dreigende lucht zichtbaar en waren de eerste onweersflitsen waar te nemen. Het was ons allemaal meteen duidelijk dat het niet zomaar een buitje zou worden zoals later ook zou blijken, en we hebben ons geen moment bedacht om te vertrekken.
Ik vraag me daarom af hoe het mogelijk is dat de organisatie in Hasselt hier niet op tijd op heeft gereageerd en waarom men het risico is aangegaan. Ik begrijp heel goed dat je niet zomaar 50.000 mensen kan evacueren , maar in mijn ogen waren de voortekenen al uren van te voren aanwezig. Hoe hebben jullie dat ervaren op het festival terrein ??????

Yvil

Er zijn in mijn beleving geen voortekenen geweest...  :dunno:

Toen rond 17:45u een paar druppels begonnen te vallen, terwijl de zon nog tussen lichte bewolking door scheen, zijn we richting die speciaalbieren tent gelopen. Toen heb ik nog naar boven gekeken en zag dat de (normale dunne witte)wolken uit de richting van het hoofdpodium kwamen/bewogen. Toen keek ik naar rechts en zag ik daar donkere onweerswolken. Mijn redenatie was "goed, we schampen net het slechte weer", dus ik verwachtte dat het nog even zou blijven druppellen, misschien nog iets meer dan het al deed en dat het dan voorbij zou waaien. Dit omdat die wolken die ik aan heb zien komen al rechts van ons waren terwijl de beweging van de wolken recht over ons heen, van voor naar achter, ging op dat moment. Niet van rechts naar links.

Dan kunnen je je misschien voorstellen hoe verbaasd we waren dat het op tijd van nog geen half uur van dag naar nacht leek te veranderen en de hel los leek te barsten. Dat is zoals ik het heb ervaren, en met mij zo ook mijn vrienden. Verder heb ik tussen alle reacties van daadwerkelijke bezoekers nergens gelezen dat ook maar iemand het slechte weer heeft zien aankomen. Zoals gezegt, die onweerswolken die we zagen (rond 17:45u) leken voorbij te waaien.

Ik moet de eerste Pukkelpopper nog tegenkomen die de organisatie ook maar iets verwijt en dat zul je ook nooit van mijn kant horen. DIT was niet te voorspellen...

Dus... Je vroeg naar hoe wij dit hebben ervaren, dit is mijn antwoord  :yes6rs:  :thumbsup:

Desmo-devil

Duidelijk antwoord, ik verwijt trouwens niemand wat ( wie ben ik ? ), ik vroeg het me gewoon af.
Het is gewoon cru dat het precies op die plaats en op dat moment zo plotseling is los gebarsten.