Het filmpjes topic

Gestart door banzai, 15 september, 2005, 14:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

the Stig

zo'n baantje wil ik ook wel hebben  :yes6rs:

Timeeh


Gassie

zo.n bandje aber nicht  :mrgreen:
KTM SMT 2011

DeWitte

ik vond ut een test van 3x niks, die vent van Dunlop had er alle baat bij om te winnen :? > wie zegt mij dat hij telkens met dezelfde snelheid reed en met dezelfde kracht en tijd remde of stuurde. Dat is door een mens niet 2x hetzelfde na te bootsen. een halve mtr later remmen is dan al een groot verschil.  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Citaat van: Dwars® op 17 september, 2009, 17:57:01
ik vond ut een test van 3x niks, die vent van Dunlop had er alle baat bij om te winnen :? > wie zegt mij dat hij telkens met dezelfde snelheid reed en met dezelfde kracht en tijd remde of stuurde. Dat is door een mens niet 2x hetzelfde na te bootsen. een halve mtr later remmen is dan al een groot verschil.  :yes6rs:

dat idee had ik ook ervan
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Je kan niet 100 jaar Dunlop ervaring vergelijken met stinkende naamaak rubber Made in PRC  :-X
Proud on the South  

d'r Blieje

Citaat van: Dwars® op 17 september, 2009, 17:57:01
ik vond ut een test van 3x niks, die vent van Dunlop had er alle baat bij om te winnen :? > wie zegt mij dat hij telkens met dezelfde snelheid reed en met dezelfde kracht en tijd remde of stuurde. Dat is door een mens niet 2x hetzelfde na te bootsen. een halve mtr later remmen is dan al een groot verschil.  :yes6rs:
Ja, 'n halve meter ongeveer...  ;)
Blieve lache...8)

DeWitte

Citaat van: Motzippaldy op 17 september, 2009, 21:28:31
Je kan niet 100 jaar Dunlop ervaring vergelijken met stinkende naamaak rubber Made in PRC  :-X

er zal wel degelijk verschil in zijn (vandaar ook de prijs), maar niet betrouwbaar meetbaar door een testrijder, dat lijkt me zelfs onzin?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Smells like rubber

Timeeh

Citaat van: Dwars® op 19 september, 2009, 07:13:22
Citaat van: Motzippaldy op 17 september, 2009, 21:28:31
Je kan niet 100 jaar Dunlop ervaring vergelijken met stinkende naamaak rubber Made in PRC  :-X

er zal wel degelijk verschil in zijn (vandaar ook de prijs), maar niet betrouwbaar meetbaar door een testrijder, dat lijkt me zelfs onzin?

Denk dat het in dat filmpje vooral gaat om een indruk achter te laten. Kijk maar wie ze moeten overtuigen niet die goedkope dingen te kopen  :-X

d'r Blieje

Citaat van: Dwars® op 17 september, 2009, 17:57:01
ik vond ut een test van 3x niks, die vent van Dunlop had er alle baat bij om te winnen :? > wie zegt mij dat hij telkens met dezelfde snelheid reed en met dezelfde kracht en tijd remde of stuurde. Dat is door een mens niet 2x hetzelfde na te bootsen. een halve mtr later remmen is dan al een groot verschil.  :yes6rs:

Ik wil d'r toch nog wat over kwijt...
Hier op MFL wordt er ook het nodige gediscusieerd over banden. En dan vergelijken we de merk-banden. "Deze heeft direct grip, hoef je niet warm te rijden". "Deze warmt langer op maar heeft houdt z'n grip ook tot in het eztreme" etc. Allemaal uitspraken van "hobyisten". Ik denk dus dat iemand die de hele dag professioneel bezig is met banden bezig is het verschil objectief kan "meten", ook al is 't 'n testpiloot voor Dunlop.
Blieve lache...8)

Gassie

Citaat van: d'r Blieje op 19 september, 2009, 09:39:39
Citaat van: Dwars® op 17 september, 2009, 17:57:01
ik vond ut een test van 3x niks, die vent van Dunlop had er alle baat bij om te winnen :? > wie zegt mij dat hij telkens met dezelfde snelheid reed en met dezelfde kracht en tijd remde of stuurde. Dat is door een mens niet 2x hetzelfde na te bootsen. een halve mtr later remmen is dan al een groot verschil.  :yes6rs:

Ik wil d'r toch nog wat over kwijt...
Hier op MFL wordt er ook het nodige gediscusieerd over banden. En dan vergelijken we de merk-banden. "Deze heeft direct grip, hoef je niet warm te rijden". "Deze warmt langer op maar heeft houdt z'n grip ook tot in het eztreme" etc. Allemaal uitspraken van "hobyisten". Ik denk dus dat iemand die de hele dag professioneel bezig is met banden bezig is het verschil objectief kan "meten", ook al is 't 'n testpiloot voor Dunlop.

amen :worship-cool:
KTM SMT 2011

Timeeh


HD4ever

Citaat van: d'r Blieje op 19 september, 2009, 09:39:39

Ik wil d'r toch nog wat over kwijt...
Ik denk dus dat iemand die de hele dag professioneel bezig is met banden bezig is het verschil objectief kan "meten", ook al is 't 'n testpiloot voor Dunlop.

Helemaal mee eens..... trouwens Dunlop maakt erg goede banden. Die van mij ( type D402F ) gaan zeker 15000 tot 22000 km mee tot ze versleten zijn. :mrgreen: Tis maar wat je ermee uitvreet ! ;)
Mijn mening is dat de gemiddelde hobbymatige "Eifel piloot" niet in staat is om echt goed banden te beoordelen. Natuurlijk zal zijn motor zich anders aanvoelen bij wisseling van merk of type banden en hem het 'gevoel' geven dat een bepaald type beter is voor zijn rijstijl of motor. Maar of dat een goede 'professionele' beoordeling is?  :-X


Back on topic!   ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Citaat van: d'r Blieje op 19 september, 2009, 09:39:39
Citaat van: Dwars® op 17 september, 2009, 17:57:01
ik vond ut een test van 3x niks, die vent van Dunlop had er alle baat bij om te winnen :? > wie zegt mij dat hij telkens met dezelfde snelheid reed en met dezelfde kracht en tijd remde of stuurde. Dat is door een mens niet 2x hetzelfde na te bootsen. een halve mtr later remmen is dan al een groot verschil.  :yes6rs:

Ik wil d'r toch nog wat over kwijt...
Hier op MFL wordt er ook het nodige gediscusieerd over banden. En dan vergelijken we de merk-banden. "Deze heeft direct grip, hoef je niet warm te rijden". "Deze warmt langer op maar heeft houdt z'n grip ook tot in het eztreme" etc. Allemaal uitspraken van "hobyisten". Ik denk dus dat iemand die de hele dag professioneel bezig is met banden bezig is het verschil objectief kan "meten", ook al is 't 'n testpiloot voor Dunlop.

en dat laatste ben ik absoluut niet met je eens, hij (dunlop) heeft er alle belang bij om te "winnen". Kijk sowieso ook eens bij duitse (auto/motor) vergelijkingstesten> de Duitse auto/motor zal altijd een van, zoniet de beste zijn :yes6rs:. Objectief kan ik hier ook niet van spreken, objectief is als je zo'n band door een computer op een machine of testbank oid zal testen. Dit is appel met peren vergelijken laten door de appelboer. :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away