Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "SuzukiLimburg"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Enne wat te denken van deze 68 jarige oud coureur, hij MOEST even plaatsnemen op de Busa, en nam direct de juiste houding aan, ook Piet weet de Busa op de juiste waarde te schatten toch :D  :D

En als hij ermee de weg op zou gaan, zouhij ons nog steeds allemaal te kakken zetten. Eat my dust  8)

Ja die Piet kan nog een prima stukkie sturen, niks mis mee :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Voor vandaag had ik een afspraak gemaakt met de 44 jarige nog steeds actieve 250cc coureur Tonny Wassink uit het Gelderse Hengelo
Tonnie is op 34 jarige leeftijd begonnen, en het is een echte karaktercoureur, die zijn racedeuntje nog prima meeblaast, wat blijkt uit een b.v mooie negende plaats tijdens Int wedstrijden in zijn woonplaats, in een veld van 30 coureurs.
We werden allerhartelijkst ontvangen in zijn mooie garage bedrijf, en voor mij had hij zijn eerste racehelm, van 10 jaar geleden, met daarnaast een nogal beschadigd racewiel, ontstaan tijdens een giga highsider, in Assen in de Stekkenwal, de Assense modder zit er nog op, en dat laat ik maar zo, hij komt zo uit de praktijk.
Tonnie heel erg bedankt, ik wens jou veel veilige racekilometers toe volgend jaar, en hele goede zaken met jou mooie garage bedrijf.





Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vanavond had ik een afspraak met Jarno Boesveld, Jarno  heeft jaren de Int pistes bestreden, en is nog steeds diegene die als Nederlander het laatste WK 250 cc heeft binnengehaald in Assen,´Jarno is voor 5 jaar geleden gestopt, en hij had een unieke verzameling aan spullen voor mijn verzameling.
Jarno mijn grote dank, evenals zijn ouders, het was een hele prettige avond, kom daar later op terug, eerst wat foto,s van hetgeen ik gekregen heb, Toppie.







Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke



Is DAT van een 250 ??
Lijkt wel van een RC45 o.i.d.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Busaberke"

Is DAT van een 250 ??
Lijkt wel van een RC45 o.i.d.

I.d.d Robert, van een Honda 250 cc racer.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vanmorgen naar Mile Pajic geweest, de man die al meer dan 30 jaar over de Int pistes boendert, en met succes, want hij voelt zich nog steeds een jongen hond, Mile de man die een schat aan race ervaring heeft, en een heel mooi bedrijf heeft opgebouwd met het tunen van race en straat motoren.
Mile had een oude raceoverall en een mooie beker voor mij, van de zwaar bevochten Superbikeraces in Hengelo (1993)
Mile ontzettend bedankt, en ik wens jou hele goede zaken.



Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Van Mile Pajic doorgereden naar Erni Sala, eigenaar van Jawe motoren.
Erni met de bijnaam Flying Erni, had voor mij zijn oude racehelm en foto,s, Erni een karkatercoureur pur sang, nietsontziend, altijd de wil om te winnen, grote klasse.
Erni mijn grote dank hiervoor, en ik wens je hele goede zaken.



Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vanmiddag de beroemde Limburgse zijspancoureur George Knevelman met zijn vrouw op bezoek gehad, hij bracht voor mij zijn oude racehelm en handschoenen mee, zijn raceoverall had ik al van hem gekregen, daarnaast nog 3 oude jaargangen NMB motorsport.
George had was supergezellig, de tijd vloog om, maar ja wat wil je ook met zo,n man die vele jaren op de Int racepistes heeft vertoefd.
George mijn dank is zeer groot, SUPER:


Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

George was op doorreis naar De Lutte, waar dit weekend een oldtimer show is, en daar mag zeker deze unieke FordV8 niet ontbreken, een schitterende auto, werkelijk uniek, oordeel zelf.


Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Joepie1958

Volgens mij krijg je het steeds drukker, wat geweldig dat die mensen allemaal dierbare herrineringen voor jouw collectie willen afstaan. Denk je wel een beetje aan je wekker :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Joepie1958"Volgens mij krijg je het steeds drukker, wat geweldig dat die mensen allemaal dierbare herrineringen voor jouw collectie willen afstaan. Denk je wel een beetje aan je wekker :oops:
I.d.d. Joepie1958, dat is geweldig, als ik hun bel, dan doe ik mijn vehaal, over het hoe en waarom, en ik heb nog nooit een negatief antwoordt gehad, echt grote klasse, maar het klopt wat je zegt, betreffende mijn wekker, Ma Racing zegt ook regelmatig, doe jij eens een beetje kalmer aan, maar als ik bel, probeer ik zo snel mogelijk een afspraak te maken, vanmorgen was ik om 9 uur in Gendringen, dochter Brenda heeft mij gereden, moest er ook vroeg uit, maar doet dat heel graag voor d,r vader, omdat ze mijn racebezetenheid kent :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Citaat van: "Road Racing Hayabusa", dochter Brenda heeft mij gereden, moest er ook vroeg uit, maar doet dat heel graag voor d,r vader, omdat ze mijn racebezetenheid kent :D

jij hebt maar mazzel met zo veel lieve mensen om je heen die zo perfect voor je zorgen: :wink:  

mja men oogst wat men zaait 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa", dochter Brenda heeft mij gereden, moest er ook vroeg uit, maar doet dat heel graag voor d,r vader, omdat ze mijn racebezetenheid kent :D

jij hebt maar mazzel met zo veel lieve mensen om je heen die zo perfect voor je zorgen: :wink:  

mja men oogst wat men zaait 8)

I.d.d Hub, ze zorgen perfect voor mij, en niets is hun teveel, toppie
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Van de week 3 afspraken bij oud coureurs.
Vanavond naar Gerard Wensink in Heelweg, een zeer goede coureur uit de zeventiger jaren, hij heeft nog een complete raceuitrusting voor mij, plus nog div bekers.
Morgenmiddag naar Torleif Hartelman o.a kampioen SS600, voor een oude racehelm en bekers.
Daarna naar Bennie Maatkamp coureur uit de zestig zeventiger jaren, met zijn supersnelle B M S Bennie Maatkamp Special, Bennie was ook een groot coureur, maar evenzo een heel groot technicus, bennie heeft een zaak waar hij oude racers maakt, voor de oldtimerracres.
Nou mensen, dat wordt een hectische week, wat zullen we veel te bepraten hebben, over de goede oude racetijd, en mijn verzameling wordt mooier en mooier.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Gisteravond op bezoek geweest bij Gerard Wensink, Gerard heeft jarenlang op de pistes vertoefd, en in div klassen gereden 125/ 250/ 350/ 500, een zeer hartelijk ontvangst kregen wij aldaar, met heerlijke koffie.
We hebben gepraat gepraat enz enz, en ook had Gerard nog een verrassing voor mij, hij had ook oud coureur Henk van Beek uitgenodigd, ook zo,n karaktercoureur, uit de zestig zeventiger jaren, b.v de eerste wedstrijd in Tubbergen in 1963, schreef hij gelijk op zijn naam en henk wilde ook graag een bijdrage leveren aan mijn verzameling, dus dat gaat volgende week gebeuren.
Gerard verraste mij volledig, door zijn zeer oude raceoverall /helm /laarzen, en een twintig bekers, aan mij af te staan, werkelijk uniek.
Gerard mijn dank is zeer groot, ze hebben inmiddels een mooie plaats gekregen.
Gerard had ook een unieke Maico 250 cc roterend, waar hij mee strijdt bij de veteranenraces.

Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********