Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Ontzettend bedankt P.P

Gisteren kreeg ik een mailtje van een oud coureur (jaren zeventig), met de mededeling, "Tonnie ik heb nog twee cilinders liggen, die getuned zijn door de beroemde Jorg Muller, van een 125 cc Morbidelli, en gezien jou racegekte en verzameldrift, leek het mij leuk om die (gratis) aan jou te geven" nou beste mensen, daar werdt ik even stil van, van een zo,n groots gebaar, heb hem dan ook een zeer warme mail terug gestuurd, van zulks een groot aanbod.
Velen zullen het merk niets zeggen, maar hebben vele wereldtitiels behaald, zowel in de 125 cc al in de 250cc klasse.
Van huis uit was Giancarlo Morbidelli een fabriek die houtbewerkingsmachines maakte in Italy, en als hobby ging hij snelle tweetakten bouwen, gezien zijn motorsport bezetenheid, en met succes.
4x Wereldkampioen 125 cc
1x wereldkampioen 250 cc
Daarnaast zijn vele Nationale kampioenschappen behaald, in de wereld.
Begin jaren negentig heeft een straatmachine gebouwd met een 850cc V8 motor, helaas heeft dat niet tot een succes geleid, en is hij gestopt met fabriceren met motoren.
Nou zo kan het wel weer.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Begin jaren negentig heeft een straatmachine gebouwd met een 850cc V8 motor, helaas heeft dat niet tot een succes geleid, en is hij gestopt met fabriceren met motoren.

8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Begin jaren negentig heeft een straatmachine gebouwd met een 850cc V8 motor, helaas heeft dat niet tot een succes geleid, en is hij gestopt met fabriceren met motoren.

8)

Klasse Hub, toppie.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Dit "mooie"50cc 4 cil tweetakt blokje wou ik jullie niet onthouden, helaas weet ik daar de racestory (nog) niet van
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

En vanavond kreeg ik weer een mailtje van dezelfde oud coureur, met de vraag, "Tonnie ik heb nog veel meer voor jou, heb je daar ook interresse in?", o.a racekleding enz enz enz, nou heb gelijk een mail terug gestuurd,
ga binnenkort een afspraak maken, en ga ik gezellig kennis maken, met die goede driver.
Een hele blijde RRH
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Ook op zulks een circuit werden GP gereden, tot en met de tachtiger jaren, die MANNEN hadden een heel groot hart.
Kan er wel een vraagje aan koppelen.
Wie weet waar dit circuit lag.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Mensen mensen, dit jongetje hebben ze weer heel erg blij gemaakt.
Vorige week werdt ik benaderd, door oud coureur Piet Pecht, met de vraag, "Tonnie gezien jou totale racegekte, en de verzamelwoede hierin, kan ik je misschien wel blij maken, enwel dit, ik bied je al mijn oude racespullen aan, waaronder ook al mijn bekers enz enz enz, lijkt je dat wat?????????, mijn kinderen, hebben er geen belangstelling voor"
Nou jullie begrijpen, dat ik perplex was, van een zo,n gul gebaar, en gisteravond, hebben we afgesproken, dat ik morgen naar het Westen ga, hij en zijn vrouw waren al druk bezig, om alles, schoon te maken en te poetsen.
Ga voor Piet een hele mooie taart laten maken, met daarop het opschrift.
Coureur
Piet Roton 42
Nog 1 (onrustig) nachtje slapen, en dan naar het plaatsje Abbenes (leiden)
Piet op voorhand mijn GROTE DANK, echt SUPER
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

je komt nog aan ut bijbouwen Tonnie, om al dat spul te etaleren> Nog ffkes en dan kunnen we Ruurlo's 1e echte Tonnie racemuseum bezoeken :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Dwars"je komt nog aan ut bijbouwen Tonnie, om al dat spul te etaleren> Nog ffkes en dan kunnen we Ruurlo's 1e echte Tonnie racemuseum bezoeken :wink:

Komt goed, Dwars.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Nou mensen, ben vandaag naar de beroemde coureur Piet Pecht geweest, en een top dag gehad, heb een verzameling van hem meegekregen, om stil van te worden, krijgt een hele mooie plaats bij mij, kom daar later nog wel op terug, zal eerst wat foto,s plaatsen




Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

ik begrijp niet dat zijn kinderen er niks om geven?  :?  of hebben die gewoon een mooie uitgekozen als aandenken, en de rest hoefden ze niet?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

:shock:  Tijd voor een grotere schuur, Tonnie?  :D
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Busaberke":shock:  Tijd voor een grotere schuur, Tonnie?  :D
Tja Robert, op termijn zal dat zeker moeten gebeuren, want kreeg al weer, een mailtje, van een andere coureur, met de woorden, "Tonnie je bent ook vlak bij mij in de buurt geweest, was maar even aangekomen, want ik heb ook nog wel het 1 en ander, toppie toch, Ma Racing wordt nog heel erg druk met poetsen :D
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Misschien zullen velen zich afvragen, wat dat apparaatje op de onderste foto is, nou dat heb ik ook van Piet Pecht gekregen, het is gemaakt door de wereldberoemde ROTON constructeur, Ton Daleman, die het als werkstuk heeft gemaakt, voor zijn diploma intrumentenmaker, echt een uniek geconstrueerd dingetje, heeft verder geen functie, ook hier ben ik ontzettend blij mee, zeker als je de gehele Daleman story een beetje kent, wat uiteindelijk heel triest is. :cry:  :cry:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********