Uit Tonnie's Grote Verhalenboek

Gestart door Busaberke, 04 juli, 2006, 15:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Vandaag bracht de post mij een doos, met daarin een unieke helm, van 2 voudig Wereldkampioen 50cc Jan de Vries, dat ik er ontzettend blij mee ben, hoeft denk ik geen verdere uitleg :lol:, hij staat nu naast de helm van niemand minder dan Kenny Roberts.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Citaat van: De Witte op 22 juni, 2011, 19:32:10
tonnie, vertel eens over deze? AJS? wat is er zo bijzonder aan

http://www.youtube.com/watch?v=nfWRxSuQJX0

Huub, het gaat hier om een V 4 cilinder 500cc ohc watergekoelde, en voorzien van een compressor racer, gebouwt in 1939, deze AJS behoorde tot de absoluut snelste racer van Engeland.
Belangrijke coureurs uit die tijd waren o.a Jimmy Simpson Jimmy Guthrie Leo Davenport Frank Longman Tommy Spann.
Als constructeurs mogen niet onvermeldt blijven  Bert Collier Phil Walker en HJ Hatch. 
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vanavond heb ik de laarzen van Wereldkampioen John Kocinski, kunnen toevoegen, aan mijn verzameling.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Busaberke

Citaat van: Road Racing Tonnie op 23 juni, 2011, 22:21:09
Vanavond heb ik de laarzen van Wereldkampioen John Kocinski, kunnen toevoegen, aan mijn verzameling.

Mooie aanwinst, Tonny!

Ik zag Kocinski altijd graag racen met zijn ietswat agressieve rijstijl.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Gisteren naar het Brabantseland geweest (Son en Breugel) daar lag voor mij een overall-helm en div bekers, van de oud coureur Rinus van Kasteren, Rinus was in de jaren 70-80 een hele goede coureur, die alle klassen heeft doorlopen, te beginnen met de 50cc, in 1974 was hij winnaar samen met Johan v/d Wal in de 24 uurs race Oss, ook is Rinus uitverkoren geweest, om de 100 mijl van Daytona te rijden.
Daarnaast is hij zeer bekend geworden met zijn uitlaten, voor o.a Aprillia en vele zijspancoureurs, hebben van zijn diensten gebruikt gemaakt, waarmee div Werelkampioen zijn geworden, o.a Streuer, ook heeft Rinus jaren als monteur gewerkt bij o.a Jack Middelburg-Egbert Streuer-Loek Bodelier.
Een man met een schat aan ervaring, de uren vlogen voorbij, en Rinus weet zich tot in detail alles nog te herinneren, prachtig.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

zeg Tonnie, heb je al aan/uit gebouwd want dat spul past zeker toch niet meer in je garage?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: De Witte op 24 juli, 2011, 14:37:46
zeg Tonnie, heb je al aan/uit gebouwd want dat spul past zeker toch niet meer in je garage?

Zeer geachte hr. De Witte

Ik nodig u uit, om het e.e.a te komen bekijken, middels het plaatsen van twee grote kledingrekken, staat en hangt er alles correct bij, en mede door mijn zeer creatieve vrouw, weet zij iedere keer weer, ruimte te crereren.
Ben nog in contact met 2 families van  coureurs, als dat een positief vervolg krijgt, dan komt er zeer veel, we zullen zien.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Herr Tod

Volgend jaar een tentoonstelling tijdens de TT? Ik heb de pruik van Simoncelli alvast :yes6rs: :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Road Racing Tonnie

Vandaag van de bekende oud coureur Lex van Dijk (Gilex motoren) zijn helm- laarzen en overall gekregen.
Mijn weekend kan niet meer stuk.
Lex mijn dank is groot.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Vandaag een overall van Guus ten Tije kunnen toevoegen, helemaal super.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Van de week een overall kunnen scoren van niemand minder da de zeer bekende Stephan Mertens, een coureur die 30 jaar lang op de Int racepistes heeft vertoefd, in vele klassen, zowel 2 als viertakt, een man met een schat aan ervaring, een karaktercoureur van het zuiverste water.
Binnenkort wordt hij bij mij afgelevert.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

da's toch een duitser nietwaar?

zal wel van varkensleer gemaakt zijn dat pak dan :schater:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Citaat van: DeWitte op 28 oktober, 2011, 17:14:14
da's toch een duitser nietwaar?

zal wel van varkensleer gemaakt zijn dat pak dan :schater:


Stephan is geboren in Parijs (1959), en op jonge leeftijd naar Belgie verhuist, het pak zal wel van patattekes zijn gemaakt :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Mounty

Citaat van: Road Racing Tonnie op 28 oktober, 2011, 17:24:10



het pak zal wel van patattekes zijn gemaakt :lol:

denk eerdee dat het ingevet word met frieterie-vet
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Road Racing Tonnie

Vandaag een overall ontvangen van Wilco Zeelenberg.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********