Nieuwe pendelfiets gezocht.

Gestart door karz, 28 juli, 2006, 13:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

stelletje eikels: ik wou dat ik nog in Italia lag aan ut strand; daar liep wel mooi Italiaans design rond trouwens 8)

sorry ik dwaal af :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away


karz

wat een gelul over het menneke wat erop zit.

Ik zeg alleen dat ik voor een 1000cc 4 in lijn de  output minimaal vind.

En het zogenaamde superbetrouwbare van een BMW is imo dus valse degelijkheid.  
Als een gsxr 1000 blok zo liep ging ie ook 3 ton mee.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Schmetzke

Citaat van: "karz"wat een gelul over het menneke wat erop zit.

Ik zeg alleen dat ik voor een 1000cc 4 in lijn de  output minimaal vind.

En het zogenaamde superbetrouwbare van een BMW is imo dus valse degelijkheid.  
Als een gsxr 1000 blok zo liep ging ie ook 3 ton mee.

Idd, das ook bij Honda imo.

karz

Citaat van: "Hakinnen":rofl:  :rofl:  

Hakki heeft eens op een uh..hoe heete da fietske..Beemer R100(RT ?) gereden... :oops:

stjuurt neet..remp neet en vooral...leup neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.

kon wel een vliegwiel en krukas van lood inzitten..

Het zal best betrouwbaar zijn zo'n K100 of ne R100 maar  het biedt de rij- sensatie van ne zak aardappelen.

ennuh...guzzi's zijn ook betrouwbaar en die zijn wel tof

:wink:

Ja dat vliegwiel is ook te gek, ene bocht gaat soepel, andere bocht gooit de dynamiek van het vliegwiel roet in het eten. Maarja rechtdoor de bocht in , merk je er niets van..

En nogmaals, de betrouwbaarheid is vals. Die blokken slijten niet omdat ze niet maximaal aangesproken worden.

En ook nogmaals, remmen waren super, zijn ook brembokes he. Dus dat ben ik niet met je eens.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen":rofl:  :rofl:  

Hakki heeft eens op een uh..hoe heete da fietske..Beemer R100(RT ?) gereden... :oops:

stjuurt neet..remp neet en vooral...leup neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.

kon wel een vliegwiel en krukas van lood inzitten..

Het zal best betrouwbaar zijn zo'n K100 of ne R100 maar  het biedt de rij- sensatie van ne zak aardappelen.

ennuh...guzzi's zijn ook betrouwbaar en die zijn wel tof

:wink:

Ja dat vliegwiel is ook te gek, ene bocht gaat soepel, andere bocht gooit de dynamiek van het vliegwiel roet in het eten. Maarja rechtdoor de bocht in , merk je er niets van..

En nogmaals, de betrouwbaarheid is vals. Die blokken slijten niet omdat ze niet maximaal aangesproken worden.

En ook nogmaals, remmen waren super, zijn ook brembokes he. Dus dat ben ik niet met je eens.

brembo..of niet..ik vondt 'm niet remmen. Paso hier heeft ook die oude P8 brembo tangen erop zitten..hok remt voor geen meter al zijn de blokken en de leidingen minstens 10 jaar oud denk ik.  maar da ga ik wat aan doen binnenkort.
(De SP daarintegen...pfff..die remt de ballen uit je broek)

Tam ten voordele van de betrouwbaarheid. Yep.

laat een oerdegelijke gietijzeren V8 maar eens 40.000 km 12000RPM draaien..gaat ie ook stuk denk ik zo..
Die dingen lopen nu ook zo veel km's omdat ze niks te lijden hebben

tis maar hoe je het hebben wilt ..veel vermogen uit relatief weinig cc's vraagt om weinig wrijving, een lichte (en dus meestal constructief zwakkere) opbouw van de krachtbron en veel toeren..

KTM's 950 (weet ik ..al vaker gezegd)  maakt motorisch braadwurst van een beemer GS op prestaties..tis echter maar zeer de vraag of er ooit 950LC8's gaan zijn die ook moeiteloos de 100.000 km halen..

Ennuh...wat is betrouwbaarheid? hangt af van het "etiketje" dat je eraan knoopt he..

ik denk dat BMW toch wel degelijke kwaliteit bouwt..

uiteindelijk denk ik dat het elkaar allemaal zoveel niet wegloopt..
wat ik wel bijzonder knap vindt zijn de moderne japanse viercilinders en dan met name de 600tjes..
er zijn er heel veel van en als je kijkt wat ze er voor vermogen uit peuteren en tegelijktijd e.a zo weten te construeren dat het megabetrouwbaar is vindt ik dat bijzonder knap..laten we eerlijk zijn...je hoort niet gauw van een moderne CBR600 of een GSX-R600 dat ie zijn big-end eruit heeft liggen of zware motorschade heeft..bijna nooit..
toch leveren die dingen heel veel pk's bij heel veel toeren en gaan ze niet stuk..hebben een ruime veiligheidsmarge qua betrouwbaarheid en leveren toch topprestaties..petje af hoor.

2006 yammie R6...Bijna 15000RPM..dingen rijden een jaar lang bijna standaard in bijvoorbeeld de knmv cup en gaan niet kapot..na een jaar lopen ze nog net zo goed als toen ze nieuw waren.

denk als je eerlijk bent dat de jappen het gewoon onder controle hebben en uiteindelijk de meeste betrouwbaarheid en prestaties bieden op vandaag..

je moet toch knap lang volledig gestoort doen om een fiets als een CBR1000RR kapot te rijden motorisch, zelfs in de racerij..

Honda...

Youp

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Hakinnen":rofl:  :rofl:  

Hakki heeft eens op een uh..hoe heete da fietske..Beemer R100(RT ?) gereden... :oops:

stjuurt neet..remp neet en vooral...leup neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.

kon wel een vliegwiel en krukas van lood inzitten..

Het zal best betrouwbaar zijn zo'n K100 of ne R100 maar  het biedt de rij- sensatie van ne zak aardappelen.

ennuh...guzzi's zijn ook betrouwbaar en die zijn wel tof

:wink:

Ja dat vliegwiel is ook te gek, ene bocht gaat soepel, andere bocht gooit de dynamiek van het vliegwiel roet in het eten. Maarja rechtdoor de bocht in , merk je er niets van..

En nogmaals, de betrouwbaarheid is vals. Die blokken slijten niet omdat ze niet maximaal aangesproken worden.

En ook nogmaals, remmen waren super, zijn ook brembokes he. Dus dat ben ik niet met je eens.

brembo..of niet..ik vondt 'm niet remmen. Paso hier heeft ook die oude P8 brembo tangen erop zitten..hok remt voor geen meter al zijn de blokken en de leidingen minstens 10 jaar oud denk ik.  maar da ga ik wat aan doen binnenkort.
(De SP daarintegen...pfff..die remt de ballen uit je broek)

Tam ten voordele van de betrouwbaarheid. Yep.

laat een oerdegelijke gietijzeren V8 maar eens 40.000 km 12000RPM draaien..gaat ie ook stuk denk ik zo..
Die dingen lopen nu ook zo veel km's omdat ze niks te lijden hebben

tis maar hoe je het hebben wilt ..veel vermogen uit relatief weinig cc's vraagt om weinig wrijving, een lichte (en dus meestal constructief zwakkere) opbouw van de krachtbron en veel toeren..

KTM's 950 (weet ik ..al vaker gezegd)  maakt motorisch braadwurst van een beemer GS op prestaties..tis echter maar zeer de vraag of er ooit 950LC8's gaan zijn die ook moeiteloos de 100.000 km halen..

Ennuh...wat is betrouwbaarheid? hangt af van het "etiketje" dat je eraan knoopt he..

ik denk dat BMW toch wel degelijke kwaliteit bouwt..

uiteindelijk denk ik dat het elkaar allemaal zoveel niet wegloopt..
wat ik wel bijzonder knap vindt zijn de moderne japanse viercilinders en dan met name de 600tjes..
er zijn er heel veel van en als je kijkt wat ze er voor vermogen uit peuteren en tegelijktijd e.a zo weten te construeren dat het megabetrouwbaar is vindt ik dat bijzonder knap..laten we eerlijk zijn...je hoort niet gauw van een moderne CBR600 of een GSX-R600 dat ie zijn big-end eruit heeft liggen of zware motorschade heeft..bijna nooit..
toch leveren die dingen heel veel pk's bij heel veel toeren en gaan ze niet stuk..hebben een ruime veiligheidsmarge qua betrouwbaarheid en leveren toch topprestaties..petje af hoor.

2006 yammie R6...Bijna 15000RPM..dingen rijden een jaar lang bijna standaard in bijvoorbeeld de knmv cup en gaan niet kapot..na een jaar lopen ze nog net zo goed als toen ze nieuw waren.

denk als je eerlijk bent dat de jappen het gewoon onder controle hebben en uiteindelijk de meeste betrouwbaarheid en prestaties bieden op vandaag..

je moet toch knap lang volledig gestoort doen om een fiets als een CBR1000RR kapot te rijden motorisch, zelfs in de racerij..

Honda...

en wat je zegt dat de jappen doen met hun hoge revs en hoge vermogens... dat heeft bmw al meerdere malen bewezen in de automobielindustrie met hun M-Power... je kan niet alles hebben zeg maar :P

ik quote even uit een van mijn topics op een ander forum...

CiteerDat is bij de gerenommeerde Engine of the Year Award nog nooit vertoond: voor de tweede maal in successie is de 5.0 liter V10 motor van de BMW M5 en M6 door de circa zestig man sterke vakjury uit 24 verschillende landen uitverkoren tot beste motor ter wereld. Bovendien werd de hoogtoerenmachine nog eens als beste high performance motor en als beste motor in de klasse boven 4.0 liter cilinderinhoud onderscheiden. In de klasse van 2.5 tot 3.0 liter won de twin turbo diesel van de BMW 535d ook voor de tweede maal en in de klasse 3.0 tot 4.0 liter won de 3.2 liter 6 cilinder van de BMW M3 en de Z4 M coupe/roadster voor maarliefst de zesde maal op rij. hiermee hebben ze 5 van de 12 te halen prijzen voor 2006 in de wacht gesleept.
opeloos benzine verslaafd...

DeWitte

my 3 cents :wink: zeker de beemerblokken draaien minder toeren, presteren minder bij veel cc: echter tis het complete plaatje: Denk dat als je de Km-prijs van een Beemer en wat ook naast elkaar legt de Jap. Italiaan, Brit er bedroevend uitkwam :!: . Overheidsdiensten (zelfs in de USA kunnen wel rekenen hoor) Ben met je eens dat de Beemerkwaliteit minder wordt, vlgs mij om grotere aantallen te produceren en vooral aan de man te brengen. Ze gaan echter nl nog steeds voor exhorbitante prijzen als warme broodjes de deur uit. En als je de beemers tegenwoordig ietwat "oneigenlijk" hard aan de "wesch" gaat, dan sneuvelt er wel eens een onderdeel, zelf ondervonden :twisted:

Die Rs zou ik persoonlijk niet dood naast gevonden willen worden zo lelijk vindt ik die vierkante doodskist. Voor mij mag Beemer al die hokken weggooien/dumpen en de volledige ontwikkeling gaan spitsen op de GS. 8)

Honda wellicht als uitzondering: die kwaliteit ligt vlgs mij op eenzame hoogte  :yes6rs:  en vooral de Pan-Euro wordt ook door overheidsdiensten gebruikt. Van die FJR bij de Marechaussee moet ik het nog zien.......afwachten

Daarbij en daar ben ik heilig van overtuigd: Tis en blijft ut menneke die een moto schnell oder langsam maakt. Als je niet rijden kunt, je lijnen in de bocht niet onder de knie hebt en zeker niet weet te remmen kun jij (in het algemeen) onder je reet hebben wat je wilt en dan doet menige beemertractorwals je wat voor........ en dat is rijsensatie meer dan de gemiddelde op kan zonder een boertje te laten :twisted: . Keer op keer volledig ingepakte kneeslidende SS-ers voorbij steken in elke bocht en niet eens het idee hebt dat je gek aan het doen bent, zo gemakkelijk gaat dat, kan dan toch niet aan die minder presterende oerdegelijke tractor met trage vliegwielwerking liggen. :roll:

shoot.......
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Dwars"

Daarbij en daar ben ik heilig van overtuigd: Tis en blijft ut menneke die een moto schnell oder langsam maakt. Als je niet rijden kunt, je lijnen in de bocht niet onder de knie hebt en zeker niet weet te remmen kun jij (in het algemeen) onder je reet hebben wat je wilt en dan doet menige beemertractorwals je wat voor........ en dat is rijsensatie meer dan de gemiddelde op kan zonder een boertje te laten :twisted: . Keer op keer volledig ingepakte kneeslidende SS-ers voorbij steken in elke bocht en niet eens het idee hebt dat je gek aan het doen bent, zo gemakkelijk gaat dat, kan dan toch niet aan die minder presterende oerdegelijke tractor met trage vliegwielwerking liggen. :roll:

shoot.......

Boh wordt die plank voor de kop met de leeftijd dikker ofzo ? :banghead4rv:  

Tuurlijk zal het zo zijn dat iemand me op een K100 helemaal het snot voor de ogen kan rijden als ik op mijn TLR zit. Maar diegene zal dat dan op een CB 250 nog beter lukken.  Ik zeg niet dat je niet hard kan gaan met een K100 alleen dat het vermogen en koppel bedroevend is voor een 1000cc in lijn .

Maar nu er een nachtje over geslapen te hebben vraag ik mij af of het niet komt omdat ik qua gevoel gewoon geen 4 in lijn kan rijden, dus dat ik te vroeg opschakel ofzo.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Toledo

En daar zit ook een verschil, 4 cilinders moeten het altijd hebben van hoge toerentallen willen ze het volle vermogen afgeven. Een boxerblok , en andere dikke twee cilinders, hebben bij een laag toerental al trekkracht (hoog koppel) en daardoor worden zulke motoren ook niet in hoge toerentallen bereden. En als je veel met duo rijd in heuvelachtig gebied is een boxer er prettig voor zoiets. Je moet ook naar het motorkarakter kijken , en wat wil je ermee, voor je iets koopt.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Hakinnen

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"

Daarbij en daar ben ik heilig van overtuigd: Tis en blijft ut menneke die een moto schnell oder langsam maakt. Als je niet rijden kunt, je lijnen in de bocht niet onder de knie hebt en zeker niet weet te remmen kun jij (in het algemeen) onder je reet hebben wat je wilt en dan doet menige beemertractorwals je wat voor........ en dat is rijsensatie meer dan de gemiddelde op kan zonder een boertje te laten :twisted: . Keer op keer volledig ingepakte kneeslidende SS-ers voorbij steken in elke bocht en niet eens het idee hebt dat je gek aan het doen bent, zo gemakkelijk gaat dat, kan dan toch niet aan die minder presterende oerdegelijke tractor met trage vliegwielwerking liggen. :roll:

shoot.......

Boh wordt die plank voor de kop met de leeftijd dikker ofzo ? :banghead4rv:  

Tuurlijk zal het zo zijn dat iemand me op een K100 helemaal het snot voor de ogen kan rijden als ik op mijn TLR zit. Maar diegene zal dat dan op een CB 250 nog beter lukken.  Ik zeg niet dat je niet hard kan gaan met een K100 alleen dat het vermogen en koppel bedroevend is voor een 1000cc in lijn .

Maar nu er een nachtje over geslapen te hebben vraag ik mij af of het niet komt omdat ik qua gevoel gewoon geen 4 in lijn kan rijden, dus dat ik te vroeg opschakel ofzo.

jij hebt toen toch ff op die K5 gereden die ik toen bij had..ale..viercilinder in lijn? vondt je daar van dan? kunt moeilijk zeggen dat dat een traag hok is..

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"my 3 cents :wink: zeker de beemerblokken draaien minder toeren, presteren minder bij veel cc: echter tis het complete plaatje: Denk dat als je de Km-prijs van een Beemer en wat ook naast elkaar legt de Jap. Italiaan, Brit er bedroevend uitkwam :!: . Overheidsdiensten (zelfs in de USA kunnen wel rekenen hoor) Ben met je eens dat de Beemerkwaliteit minder wordt, vlgs mij om grotere aantallen te produceren en vooral aan de man te brengen. Ze gaan echter nl nog steeds voor exhorbitante prijzen als warme broodjes de deur uit. En als je de beemers tegenwoordig ietwat "oneigenlijk" hard aan de "wesch" gaat, dan sneuvelt er wel eens een onderdeel, zelf ondervonden :twisted:

Die Rs zou ik persoonlijk niet dood naast gevonden willen worden zo lelijk vindt ik die vierkante doodskist. Voor mij mag Beemer al die hokken weggooien/dumpen en de volledige ontwikkeling gaan spitsen op de GS. 8)

Honda wellicht als uitzondering: die kwaliteit ligt vlgs mij op eenzame hoogte  :yes6rs:  en vooral de Pan-Euro wordt ook door overheidsdiensten gebruikt. Van die FJR bij de Marechaussee moet ik het nog zien.......afwachten

Daarbij en daar ben ik heilig van overtuigd: Tis en blijft ut menneke die een moto schnell oder langsam maakt. Als je niet rijden kunt, je lijnen in de bocht niet onder de knie hebt en zeker niet weet te remmen kun jij (in het algemeen) onder je reet hebben wat je wilt en dan doet menige beemertractorwals je wat voor........ en dat is rijsensatie meer dan de gemiddelde op kan zonder een boertje te laten :twisted: . Keer op keer volledig ingepakte kneeslidende SS-ers voorbij steken in elke bocht en niet eens het idee hebt dat je gek aan het doen bent, zo gemakkelijk gaat dat, kan dan toch niet aan die minder presterende oerdegelijke tractor met trage vliegwielwerking liggen. :roll:

shoot.......

denk dat de jappen dat gemakkelijk qua kilometer prijs winnen hoor..honda voorop..

hajasjeelski's v-strom zal op de lange termijn genomen denk ik een gunstiger km prijs hebben dan jouw adventure..denk ik?


de italianen en engelse fietskes?
....vraag maar niet naar de kilometer prijs (onderhoud) van mijn 748SP..

over het "menneke dat ne brommer snel maakt"


klopt niet helemaal he hubke..

je neemt jezelf als voorbeeld en een willekeurige ss rijder.  jij kunt goed rijden en rijdt aanzienlijk wat ss piloten eruit..
en daar klopt het niet..een ss is an sich sneller als een beemer..
ja ...als er een of ander oud wijf op die SS zit ga je er langs..
zouden er echter gelijkwaardige piloten op beide motoren zitten dan ben je kansloos al heeft dat weer te maken met "waar je rijdt"..als het "het lokale gatenkaas asfalt met korte bochtjes" is heb je een kans..
Ga je de eifel in of zo dan zul je de ss niet bij kunnen houden mits een gelijkwaardige rijder aan boord.

vergeet niet dat het op een beemer GS achtige motoren lokaal veel makkelijker hard gaan is dan op een SS..

al moet ik toegeven dat je je soms lelijk kunt vergissen in zo'n GS.
Heb in de eifel en dolomiti al staaltjes gezien van lokale GS piloten die vuurwerk lieten zien..

karz

Citaat van: "Hakinnen"
jij hebt toen toch ff op die K5 gereden die ik toen bij had..ale..viercilinder in lijn? vondt je daar van dan? kunt moeilijk zeggen dat dat een traag hok is..

Dat klopt, maar ook bij die fiets zat ik in notime in de hoge versnellingen, het is dat dat apparaat een hele lange adem heeft ,genoeg koppel en 6 versnellingen. Plus die gix klimt een stuk sneller in de toeren.

Bij die K100 zat ik in de 30 km zone al in de 5, en als je ,uiteindelijk, boven de 7000 toeren komt dan lijkt het of je 140 rijdt met 2CV.

Ik wil gewoon vooruit gaan als ik gas geef, niet eerst toeren opbouwen en dan vooruit gaan, of het gevoel hebben dat ik de motor moet afwurgen om vooruitt te gaan. Gek dat ik dit gevoel bij de sabre niet had maar dat was een V4. Zou dat het verschil maken ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"denk dat de jappen dat gemakkelijk qua kilometer prijs winnen hoor..honda voorop..

hajasjeelski's v-strom zal op de lange termijn genomen denk ik een gunstiger km prijs hebben dan jouw adventure..denk ik? ..

kijk en daar spreek je jezelf tegen: buiten het feit dat het gewoon niet waar is: de praktijk spreekt voor zich: je zegt zelf dat het nog afwachten is of een KTM ook een ton kan draaien. van de beemer weet je het zeker.
kijk naar overheidsdiensten (overal) en bijv. rijschoolhouders etc.

kmprijs over een ton wil dan niet zeggen 2x dezelfde bike moeten aanschaffen?? vraag de leasebedragen gerust eens na......of zijn die leasemaatschappijen ook allemaal niet goe wijs???

Citaat van: "Hakinnen"

een ss is an sich sneller als een beemer..
ja ...als er een of ander oud wijf op die SS zit ga je er langs..
zouden er echter gelijkwaardige piloten op beide motoren zitten dan ben je kansloos al heeft dat weer te maken met "waar je rijdt"..als het "het lokale gatenkaas asfalt met korte bochtjes" is heb je een kans..
Ga je de eifel in of zo dan zul je de ss niet bij kunnen houden mits een gelijkwaardige rijder aan boord.

vergeet niet dat het op een beemer GS achtige motoren lokaal veel makkelijker hard gaan is dan op een SS..

al moet ik toegeven dat je je soms lelijk kunt vergissen in zo'n GS.
Heb in de eifel en dolomiti al staaltjes gezien van lokale GS piloten die vuurwerk lieten zien..

kijk en da's precies wat ik probeer te zeggen: de meesten die een SS-er aanschaffen rijden in hun dure kloffie geen deuk in een pakje boter. Wannabee Rossi's in ut zoer. Wel grote verhalen over hoe plat en  hard ie kan, durven of het onder de knie hebben is vers 2.  Blij dat ik glij teams  :twisted:

Zeker heeft het ermee te maken waar je rijdt: waar rijden we in de praktijk 90 % vd tijd?? juist van thuis naar tante annie en ome zef om die houten plank voor me harses elke keer te laten beitsen :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Citaat van: "karz"Boh wordt die plank voor de kop met de leeftijd dikker ofzo ? :banghead4rv:
uiteraard, je moet wel enigzins aanleg hebben :mrgreen:

Citaat van: "karz"vraag ik mij af of het niet komt omdat ik qua gevoel gewoon geen 4 in lijn kan rijden

we waren het toch al eens dat een 4 cilinder , 2 cilinders teveel heeft :mrgreen: stay with the Twins  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away