Olie is olie??

Gestart door DeWitte, 08 augustus, 2006, 10:09:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Dwars"Trouwens mijn vermogen per liter is meer dan toereikend ( of hadden we het niet over drankgebruik ? :mrgreen: )

btw de beemer is tot 120 pk op te schroeven met een paar kleine investeringen ( 1500 pleuro) alleen denk ik dat er dan ook preventief nieuw levenssap in moet. :lol:  Dus toch maar niet, kan toch al niet rijden en rij een standaard al aan gort :twisted:

jajoa  hubke..

daar geloof ik nu geen snars van he..van die promopraat van die "tuners"

laten we eens zeggen dat die beemer zo'n 80???(weet ik niet) of 90pk heeft..dan zou je voor 1500 euro 30 pk aan vermogen winnen?

hahaha...die tuner moet je me eens langsturen.

ik denk eerder dat je voor een beetje knappe eprom, een (goed) uitlaatsysteem en wat aanpassingen aan het motormanagment al richting die 1500 gaat..en dan ben je er nog lang niet..

voor vermogen heb je toeren nodig...hoe dan ook..
wil je meer vermogen uit je 1150 zul le moeteninvesteren om het huidige zo optimaal mogelijk te krijgen..inlaat-uitlaat..etc..
wil je serieus meer vermogen (+30pk ) dan zul je echt met je toerental omhoog moeten

torque * RPM =:.............juist

:stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:  :stupid:

Herr Tod

Citaat van: "Hakinnen"torque * RPM =:.............juist

Hmmm ik heb ongeveer 26,5 Nm bij 12000 toeren (max pk)... dan heb ik 318000 pk :shock: Hmmmm ff delen door 5252 en dan heb ik 60 PK. Niet de 5252 vergeten :!:

je kunt het ook berekenen als je de gemiddelde druk boven de zuiger weet (BMEP), dan kun je ook beter een aantal motorblokken met elkaar vergelijken, of dat nou 2-takt of 4-takt is maakt niets uit. Hoogtoerig of laagtoerig maakt ook niet uit, immers een hoge BMEP bij een laag toerental is hetzelfde als een lage BMEP bij een hoog toerental. Koppel is een functie van de gemiddelde druk (temperatuur van het gas eigenlijk) en de inhoud van het blok, PK is weer een functie van koppel en tijd (toeren) dus de bron is... BMEP :idea: Het zegt iets over de efficientie van het blok. Wist je dat de beste manier om de BMEP te verbeteren het 'toevoegen' van cilinders is? :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"
Citaat van: "Hakinnen"torque * RPM =:.............juist

Hmmm ik heb ongeveer 26,5 Nm bij 12000 toeren (max pk)... dan heb ik 318000 pk :shock: Hmmmm ff delen door 5252 en dan heb ik 60 PK. Niet de 5252 vergeten :!:

je kunt het ook berekenen als je de gemiddelde druk boven de zuiger weet (BMEP), dan kun je ook beter een aantal motorblokken met elkaar vergelijken, of dat nou 2-takt of 4-takt is maakt niets uit. Hoogtoerig of laagtoerig maakt ook niet uit, immers een hoge BMEP bij een laag toerental is hetzelfde als een lage BMEP bij een hoog toerental. Koppel is een functie van de gemiddelde druk (temperatuur van het gas eigenlijk) en de inhoud van het blok, PK is weer een functie van koppel en tijd (toeren) dus de bron is... BMEP :idea: Het zegt iets over de efficientie van het blok. Wist je dat de beste manier om de BMEP te verbeteren het 'toevoegen' van cilinders is? :mrgreen:

weet ik...

voor jou deze..: over "true horsepower" ..de verschillen tussen "echte pk's en commercie pk's"

http://factorypro.com/dyno/true1.html




denk dat je die wel interesant vindt..

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"

jajoa  hubke..

daar geloof ik nu geen snars van he..van die promopraat van die "tuners"

laten we eens zeggen dat die beemer zo'n 80???(weet ik niet) of 90pk heeft..dan zou je voor 1500 euro 30 pk aan vermogen winnen?

hahaha...die tuner moet je me eens langsturen.

ik denk eerder dat je voor een beetje knappe eprom, een (goed) uitlaatsysteem en wat aanpassingen aan het motormanagment al richting die 1500 gaat..en dan ben je er nog lang niet..

voor vermogen heb je toeren nodig...hoe dan ook..
wil je meer vermogen uit je 1150 zul le moeteninvesteren om het huidige zo optimaal mogelijk te krijgen..inlaat-uitlaat..etc..
wil je serieus meer vermogen (+30pk ) dan zul je echt met je toerental omhoog moeten

torque * RPM =:.............juist

ff opmerking vooraf, Hubke is dood :lol:  Dwars of Hubert estebleef :!: dat laatste noemt me moeder me zelfs, toevallig omdat dat zo in me paspoort staat.  :wink:

on-Topic: voor 1500, Pleuro heb ik Eprom, uitlaat, grotere inlaat en luchtfilter en zelfs centen over om een lekker mokkel te feteren op een etentje :wink: Gewoon te koop bij BMW-Kohl :yes6rs: en zelfs op Ebay is veel spul uit te halen :!:

Ik verzin het niet zelf hoor: OF de beloofde vermogenswinst van 85 naar 120 pk gehaald wordt  :roll: betwijfel ik ook, daar niet van: op papier kan er veel beloofd worden of het in de praktijk eruit rolt is vers 2>

Maar nog steeds geen antwoord op waarom half-synth of full-synth?? wat brengt dat nou extra meer voor die meerprijs?? Laat ik het anders formuleren: zou ik olieverbruik kunnen verminderen met Full-Synth oppe beemer ??

shoot...
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: "Herr Tod"Dat mensen nog half-syntheet of zelfs mineraalolie kopen vind ik raar. :wink:

Yep, hier dan zo ene rare.  :rofl:
Harley levert de fiets standaard af fabriek met minerale olie en zodoende blijven de meeste figuren dat dan ook rijden, terwijl er wel sinds enkele jaren synthetische olie verkrijgbaar die HD zelf op de markt brengt. Bij alle andere merken of types olie die je eventueel in dat ding gooit vervalt de fabrieksgarantie. Die synth olie van HD is tevens Duuuuur !!!! :twisted: Commercie heet dat.  :D
Minerale olie wissel bij circa 7000 km en bij synthetische kan dat volgens HD bij 16000 km.

Die HD's lopen al 100 jaar op minerale olie en bij die 3000 RPM dat, dat ding bij normaal bedrijf ( 5500 RPM maximaal  ! ) loopt,  maakt het eigenlijk ook geen zak uit. Dat loopt nog op frietvet  :lol:
Dus op naar de volgende 100 jaar !

"If it ain't broken, don't fix it"

gr. HD4ever  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"

jajoa  hubke..

daar geloof ik nu geen snars van he..van die promopraat van die "tuners"

laten we eens zeggen dat die beemer zo'n 80???(weet ik niet) of 90pk heeft..dan zou je voor 1500 euro 30 pk aan vermogen winnen?

hahaha...die tuner moet je me eens langsturen.

ik denk eerder dat je voor een beetje knappe eprom, een (goed) uitlaatsysteem en wat aanpassingen aan het motormanagment al richting die 1500 gaat..en dan ben je er nog lang niet..

voor vermogen heb je toeren nodig...hoe dan ook..
wil je meer vermogen uit je 1150 zul le moeteninvesteren om het huidige zo optimaal mogelijk te krijgen..inlaat-uitlaat..etc..
wil je serieus meer vermogen (+30pk ) dan zul je echt met je toerental omhoog moeten

torque * RPM =:.............juist

ff opmerking vooraf, Hubke is dood :lol:  Dwars of Hubert estebleef :!: dat laatste noemt me moeder me zelfs, toevallig omdat dat zo in me paspoort staat.  :wink:



shoot...

:lol:

haha..ik wist dat dat ging komen.."gevoelige snaar"..?
ik mag je geen "hubke" noemen?

Sorry beste Hubert..(da klinkt wel groot he..) dan zal ik dat niet meer doen..

ondanks dat ik ne lange slungel ben en het niet in mijn paspoort mag je mij nog gewoon hakki noemen he..  


:wink:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"

jajoa  hubke..

daar geloof ik nu geen snars van he..van die promopraat van die "tuners"

laten we eens zeggen dat die beemer zo'n 80???(weet ik niet) of 90pk heeft..dan zou je voor 1500 euro 30 pk aan vermogen winnen?

hahaha...die tuner moet je me eens langsturen.

ik denk eerder dat je voor een beetje knappe eprom, een (goed) uitlaatsysteem en wat aanpassingen aan het motormanagment al richting die 1500 gaat..en dan ben je er nog lang niet..

voor vermogen heb je toeren nodig...hoe dan ook..
wil je meer vermogen uit je 1150 zul le moeteninvesteren om het huidige zo optimaal mogelijk te krijgen..inlaat-uitlaat..etc..
wil je serieus meer vermogen (+30pk ) dan zul je echt met je toerental omhoog moeten

torque * RPM =:.............juist

ff opmerking vooraf, Hubke is dood :lol:  Dwars of Hubert estebleef :!: dat laatste noemt me moeder me zelfs, toevallig omdat dat zo in me paspoort staat.  :wink:



shoot...

:lol:

haha..ik wist dat dat ging komen.."gevoelige snaar"..?
ik mag je geen "hubke" noemen?

Sorry beste Hubert..(da klinkt wel groot he..) dan zal ik dat niet meer doen..
hou er niet van als iemand mij zo noemt, maakt niet uit wie :wink: en Hubert klinkt mss wel groot: ik presteer ook grootst  :yes6rs:

shek je pb :wink:

edit:

on-Topic: voor 1500, Pleuro heb ik Eprom, uitlaat, grotere inlaat en luchtfilter en zelfs centen over om een lekker mokkel te feteren op een etentje :wink: Gewoon te koop bij BMW-Kohl :yes6rs: en zelfs op Ebay is veel spul uit te halen :!:

Ik verzin het niet zelf hoor: OF de beloofde vermogenswinst van 85 naar 120 pk gehaald wordt  :roll: betwijfel ik ook, daar niet van: op papier kan er veel beloofd worden of het in de praktijk eruit rolt is vers 2>

Maar nog steeds geen antwoord op waarom half-synth of full-synth?? wat brengt dat nou extra meer voor die meerprijs?? Laat ik het anders formuleren: zou ik olieverbruik kunnen verminderen met Full-Synth oppe beemer ??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"

jajoa  hubke..

daar geloof ik nu geen snars van he..van die promopraat van die "tuners"

laten we eens zeggen dat die beemer zo'n 80???(weet ik niet) of 90pk heeft..dan zou je voor 1500 euro 30 pk aan vermogen winnen?

hahaha...die tuner moet je me eens langsturen.

ik denk eerder dat je voor een beetje knappe eprom, een (goed) uitlaatsysteem en wat aanpassingen aan het motormanagment al richting die 1500 gaat..en dan ben je er nog lang niet..

voor vermogen heb je toeren nodig...hoe dan ook..
wil je meer vermogen uit je 1150 zul le moeteninvesteren om het huidige zo optimaal mogelijk te krijgen..inlaat-uitlaat..etc..
wil je serieus meer vermogen (+30pk ) dan zul je echt met je toerental omhoog moeten

torque * RPM =:.............juist

ff opmerking vooraf, Hubke is dood :lol:  Dwars of Hubert estebleef :!: dat laatste noemt me moeder me zelfs, toevallig omdat dat zo in me paspoort staat.  :wink:



shoot...

:lol:

haha..ik wist dat dat ging komen.."gevoelige snaar"..?
ik mag je geen "hubke" noemen?

Sorry beste Hubert..(da klinkt wel groot he..) dan zal ik dat niet meer doen..
hou er niet van als iemand mij zo noemt, maakt niet uit wie :wink: en Hubert klinkt mss wel groot: ik presteer ook grootst  :yes6rs:

shek je pb :wink:

edit:

on-Topic: voor 1500, Pleuro heb ik Eprom, uitlaat, grotere inlaat en luchtfilter en zelfs centen over om een lekker mokkel te feteren op een etentje :wink: Gewoon te koop bij BMW-Kohl :yes6rs: en zelfs op Ebay is veel spul uit te halen :!:

Ik verzin het niet zelf hoor: OF de beloofde vermogenswinst van 85 naar 120 pk gehaald wordt  :roll: betwijfel ik ook, daar niet van: op papier kan er veel beloofd worden of het in de praktijk eruit rolt is vers 2>

Maar nog steeds geen antwoord op waarom half-synth of full-synth?? wat brengt dat nou extra meer voor die meerprijs?? Laat ik het anders formuleren: zou ik olieverbruik kunnen verminderen met Full-Synth oppe beemer ??


nu zou ik hier zomaar kunnen neertikken dat je olieverbruik eerder zou kunnen stijgen als je van half-synth opeens naar vol-synth gaat in de beemer....
maar dat ga ik niet doen omdat dwars dan gaat vragen waarom en ik ff geen tijd heb om het hele verhaal te tikken..



:wink: