Halftegengestelddraaiende 4inlijn :de Motoczysz c1

Gestart door DeWitte, 24 augustus, 2006, 09:55:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

helaas MotoGP plannen gaan niet door: wel een interessant stuk techniek 8)

CiteerMotoczysz C1
An American Builder Builds a Racer and it's an amazing piece, the MotoCzysz C1! Michael Czysz has a running prototype that's getting coverage in the motorcycle press and it deserves a lot of attention. An inline 4, mounted longitudinally usually has a lot of torque transferred to the bike, so Czysz split the four into a pair of twins then reversed the front pair so it counter-rotates and offset them for a 15 degree V configuration. And that's just for starters, the single sided front fork, the gearbox under the engine, rear springs separate from the shock, it just goes on and on. His ambitious goal is to race MotoGP. Potential street versions down the road, too.





bron the Kneeslider
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Als ik het goed begrijp tordeert die nu het frame? Lijkt me ook niet zo handig. Lijkt me beter om dat dynamisch gewicht naar beneden te laten 'wijzen' precies naar het zwaartepunt toe.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

nope, goed lezen  :wink:

het is sowieso een moment wat zon blok uitoefent, dus hij zal altijd je hele fiets willen draaien, afhabkelijk van de plaatsing en draairicht wil hij hem op het achterwiel, voorwiel, linkerkant of rechterkant gooien. Bij een longitudinaal blok (beemer-boxer bijv.) zal hij hem op de linker of rechterkant willen gooien, vandaar de uitdrukking "gummi-kuh" schijnt zelfs dat als je aan het stoplicht in de vrij gasgeeft dat ie al tamelijk hard plat wil gaan liggen  :shock:

hier hebben ze het opgelost door "then reversed the front pair so it counter-rotates" ze laten dus de ene helft de andere kant opdraaien dan de andere helft. waardoor er twee even grote tegengestelde momenten ontstaan, =0 in totaal. Op zich een goed idee... of het in praktijk zoveel nut heeft?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte



CiteerIt gives you a good idea of the size and angle of the installation. The second photo below, shows the twin exhaust exiting the bodywork on either side. Just another look at the bike, thought you might enjoy seeing them.



bron Kneeslider
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Youp

opeloos benzine verslaafd...

QuattroFrits

Citaat van: "Youp"kicken!  :worship-cool:

Wie, Patrick of is er nog iemand die kicken heet?? :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Ik vind het een supergaaf project!
Ik heb er een tijd geleden een uitgebreid artikel over gelezen in de Kicxstart.

Het is gewoon fantastisch om te zien dat iemand alle ganbare constructies overboord zet en met totaal andere oplosingen voor de dag komt!

Projecten als die van Elf en Czysz verdienen veel meer waardering!

Het is natuurlijk wel handig dat die Michael Czysz een aardig kapitaal geerfd heeft , en dat aan zo'n project verbrassen kan  8)  8)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Youp

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "Youp"kicken!  :worship-cool:

Wie, Patrick of is er nog iemand die kicken heet?? :rofl:

crossmotoren jeweets  :roll:


:P
opeloos benzine verslaafd...