Hoofdmenu

Alarmsysteem werkt niet

Gestart door Mr.Kawa, 26 augustus, 2006, 19:35:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr.Kawa

Op mijn Z1000 zit een Spyball alarm.
maar is er door de dealer vanaf gehaald om zo de accu niet te belasten.
Nu wil ik deze graag opnieuw monteren, tot mijn grote verbazing is de stekker aan motor overbrugt met 2 kabeltjes.
Na verwijderen hiervan en het kastje van het alarm te hebben aangesloten, start de motor helemaal niet meer, je hoort de bezinepomp wel, maar de startmotor niet.
Na het kastje weer verwijderd te hebben, en de kabeltjes weer geplaatst, doet de motor het dan wel weer.
Iemand enig idee :?:

stekker in de motor:

Het alarmkastje:

DeWitte

kan me niet anders voorstellen dat dat kabeltje ervoor dient dat je startmotor/ontsteking werkt bij verwijderd alarm.  De orginele kabelboom is toch overgeknipt om het alarm (die stekker) toen te installeren.

mss moet je het alarm : synchroniseren/ calibreren oid?? wat zegt de beschrijving?  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mr.Kawa

Als de kabeltjes uit de stekker verwijderd zijn doet ie het ook niet.
Dus met andere woorden, denk ik dat dit de start onderbreker overbrugt.

enne een handleiding :shock:  die heb ik niet :?

Mounty

zit er niks van een batterij/accu in dat allarm kastje ?
schrijf het typ[e allarm eens op en we kunne voor een handleiding zorgen...kabeltjes kunenn we zelf maken/repareren....dus komt goed..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Het kan dus zijn dat de alarmunit niet naar behoren werkt.
De relais hierin onderbreken de startmotor en misschien de ontsteking.
Dus eerst moet de unit fatsoenlijk funktioneren.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: "QuattroFrits"Het kan dus zijn dat de alarmunit niet naar behoren werkt.
De relais hierin onderbreken de startmotor en misschien de ontsteking.
Dus eerst moet de unit fatsoenlijk funktioneren.

idd..werkt ie niet zoals MrKawa al aangaf...maar waarom niet ....tja..

@Mr Kawa, hoor je wel wat klikken als je de module aansluit ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

kwam dit nog tegen..

Gebruikershandleiding SpyBall  kwijt? Vraag 'm gratis per email aan bij info@motorsecurity.com  Laat wel weten of je het nieuwe (Royal) of oude (6527) model SpyBall hebt
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Ik heb de handleiding voor Mr.Kawa ff opgeslagen Ron, maar hij heeft hier duidelijk geen kaas van gegeten.
En ik had hem nog gevraagd of ie die klik hoorde, dat was zo, en hij zei dat ook de knipperlichten functioneren als hij het alarm met de afstandsbediening erop zet....alleen het gaat niet af en de motor doet niks :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Ben blij :mrgreen:

Ik zou het alarm van mijn TLR zo gedisabled willen hebben. Maar ik weet ook niet hoe en waar het in de kabelboom geconnect zit.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mr.Kawa

Hallo. na een dagje gereden te hebben met mijn Z1000, (zonder alarm)
ben ik weer thuis en heb de beschrijving eens doorgelezen.
Hier kom ik natuurlijk niet uit, heb er geen verstand van.

Heb wel het tijpe alarm kunnen vinden.

AM/8510-NL
12AM8510NL
SPYBALL 5153

Er zit inderdaad ook een accu in het alarmkastje.

Ik zal morgen eens gaan proberen wat er allemaal op de beschrijving staat.

crazy j

mooi dan
en hoe reed het groene monster  :?:  8)
living the life the way it comes

Mounty

Citaat van: "karz"Ben blij :mrgreen:

Ik zou het alarm van mijn TLR zo gedisabled willen hebben. Maar ik weet ook niet hoe en waar het in de kabelboom geconnect zit.

welk allarm praat jij over ? ook een spyball ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

Citaat van: "Mr.Kawa"Hallo. na een dagje gereden te hebben met mijn Z1000, (zonder alarm)
ben ik weer thuis en heb de beschrijving eens doorgelezen.
Hier kom ik natuurlijk niet uit, heb er geen verstand van.

Heb wel het tijpe alarm kunnen vinden.

AM/8510-NL
12AM8510NL
SPYBALL 5153

Er zit inderdaad ook een accu in het alarmkastje.

Ik zal morgen eens gaan proberen wat er allemaal op de beschrijving staat.

Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "karz"Ben blij :mrgreen:

Ik zou het alarm van mijn TLR zo gedisabled willen hebben. Maar ik weet ook niet hoe en waar het in de kabelboom geconnect zit.

welk allarm praat jij over ? ook een spyball ?

Nee, over een datatool , het alarm werkt opzich prima, maar ik vind een alarm op zich irritant.
Je moet je accu in de gaten houden, als je batterij van je zendertje op, is dan sta je daar. Vind het gewoon niet prettig.
Heb er liever geen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.