Trialcursus

Gestart door Joepie1958, 24 september, 2006, 19:38:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joepie1958

Eindelijk was het zover, de herst is begonnen, het slechte weer komt eraan.
Het weer was echter zomers en het zweet liep in slootjes langs onze bodies.

Dit is onze instructeur Alex van den Broek (8x Nederlands Kampioen)
We begonnen met een aantal "simpele oefeningen" zoals pilonnen omzeilen, achtjes rijden, over een plank rijden, alleen stonden de pilonnen aanzienlijk dichter bij elkaar zodat je echt wel constant de koppeling moest bedienen :lol:

Daarna gingen we het Trial-terrein verkennen achter Alex aan, het werd al aanmerkelijk vermoeiender

Eindelijk werd het middag en mochten pauzeren en de door de catering bezorgde lunch nuttigen, maar daarna ging het verder.
Alex zette een echte non-stop voor ons uit en daar konden we ons echt uitleven, uiteraard met ondersteunende woorden van Alex


De vermoeidheid begon al aardig toe te slaan en na een paar rondjes was het al moeilijk om de koppeling nog op de juiste manier te bedienen, ook gasgeven en evenwicht bewaren werden steeds moeilijker

Nadat we allen (7 cursisten met 4 motoren waarvan er op het laatst een vaker stilstond dan reed) de non-stop een aantal malen gereden hadden was het weer de beurt aan Alex om te gaan voorrijden over het terrein en nu moeilijkere hindernissen te nemen (voor ons dan)



Nadat ik tijdens het volgen nog een keer enigszins onzacht met de aarde in aanraking was gekomen, ging het rijden tijdelijk een stuk minder, uiteraard ook door de vermoeidheid.
Na een beklimminkje kwam ik er echter achter dat de motor tijdens de val van z'n 2 naar z'n 3 geschakeld was, en dat ging natuurlijk minder goed.
Nadat hij iedereen nog eens goed had afgebeuld was het tijd om het vloeistofniveau van de deelnemers weer op peil te brengen.
Hierna hebben we nog gezellig nagebabbeld en toen was het tijd om weer naar huis te gaan. :wink:
Wat was ik blij dat ik met het koekjesblik was gegaan, want de armen en polsen hebben aardig wat te doen gehad :oops:
Al met al een zeer geslaagde dag met alleen tijdens de lunch (die we maar buiten hadden genoten) 6 druppels regen, maar het zou zo maar kunnen zijn dat het ons eigen zweet was dat na te zijn opgestegen weer net zo vlug ter aarde terugkeerde :shock:
Heeft er nog iemand een trial-motor staan, dan neem maar vlug contact met mij op want ik denk dat ik er wel aan verslaafd kan raken :yes6rs:  :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

:thumbsup: mooie reportage Joep 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ziet er leuk uit Joep, volgens mij heb je je wel geamuseerd.

B-Witch

Petje af Joep 8)

Zo te zien heb jij er een hobby bij :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: "Desmo-devil"Ziet er leuk uit Joep, volgens mij heb je je wel geamuseerd.



:stupid:  :worship-cool:
Proud on the South