GSX 750 L reanimatie

Gestart door Herr Tod, 30 september, 2006, 17:03:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Mijn 2e motor om de Bandit te verlossen van dagelijks gebruik. Ik hoop het hok volgend weekend grotendeels in orde te hebben.

De tussenstand van vandaag.





Na een paar uurtjes sleutelen. Ik heb de koplamp vervangen door de originele lamp van de Bandit 400. Ik heb een rempomp van de Bandit er op gezet met de bovenste remleiding. Het hoge stuur heb ik vervangen door een superbike stuur dat ik nog had liggen. Voor de rest alle onnodige beugels en ruitjes en flauwekul er af gehaald. Begonnen aan het schoon maken van de remklauwen. Nieuwe accu, remblokken, olie, filters, bougies etc. gehaald. Ben nog aan het wachten op de banden, de stoomboot uit Spanje heeft zeker een vastloper gehad :roll:











Volgende week nieuwe knipperlichten gaan zoeken. Morgen de nieuwe accu er in zetten en kijken of de kabelboom nog in orde is. Misschien even laten lopen met wat flush in de olie om alle troep er uit te krijgen en dan meteen de nieuwe olie er in, maar eerst moet ik de carburateurs schoon maken en ik vrees dat ik daar niet vrolijk van ga worden :lol: Meteen eens kijken of de 33'ers van de Bandit er niet op gemaakt kunnen worden :twisted:

Ik heb nog 2 koffers met bevestigingsbeugel liggen, als iemand met een GS(X) 550 / 750 / 1000 (geen idee of dat allemaal hetzelfde is, lijkt er wel op) ze wil hebben, een krat bier doet wonderen :mrgreen:

Na de winter ga ik het ding overspuiten, een leuke zwart metallic kleur of zo. Ook moet ik nog ergens 2 dempers vandaan halen want die wat er nu op zitten zijn min of meer ontploft :roll:

Morgen verder :)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Raaaaam vet Quintel, echt super gaaf apparaat  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:

QuattroFrits

Citaat van: "Herr Tod"de stoomboot uit Spanje heeft zeker een vastloper gehad :roll:

:shock: Heb je dat nog niet gehoord dan??

De boot had een lekke band, onder water houdt de lijm niet en jouw banden waren te klein, dus nog even wachten op de ANWB. :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Hakinnen

dempers?

had ik al eens gezegd..kom maar halen..

liggen hier voor wie ze hebben wilt..GSX-R1100..

:wink:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Denk je ook aan een nieuwe kentekenplaat 8)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Steefke™

Je gaat toch niet die KS 50 als donor gebruiken hoop ik ( k heb zelf ook een jaar of 20 geleden met 100 op z'n ding door het drop geknald)
Smells like rubber

Herr Tod

Vandaag weer een paar uurtjes bezig geweest. De voorrem is helemaal schoon gemaakt, nieuwe remblokken en morgen even remvloeistof er in en hopen dat niets lek is. Ik ga ook eens een poging wagen om de 'bling bling' gepolijste vorkpoten en velgraden weer te laten glimmen :lol:





Ik ben de carburateurs schoon aan het maken. In de vlotterbakken zat iets dat leek op verf :shock: Voor de rest zijn ze nog netjes. 32 mm zijn ze, ik dacht dat die kleiner waren... ik heb nog een setje 33'ers van een GSXR 400 die passen er op, maar die zijn al voor de Bandit bedoeld.



Toen ik de bougies er uit had heb ik het blok even rond laten draaien. Werkt allemaal nog prima. De vonk is wel erg zwak vind ik. Ben benieuwd of die daar mee kan lopen anders wordt het een zoekplaatje :roll: Bobines heb ik nog wel van de Bandit mocht het zijn. Maar eerst eens de kabels nakijken mocht die niet lopen.

De kabelboom is ook nog in orde, althans alle licht werkt prima... in verhouding natuurlijk :twisted: Cockpit lampjes werken ook, versnelling aangever werkt ook. Alleen de benzinemeter weet ik nog niet maar dat zie ik wel als ik met dat hok ga rijden.









En dan nog wat bandjes. De BT45's voor de GSX en de 120/70 Pilot Power voor de nieuwe vork van de Bandit :twisted: Een 16 inch, een 17 inch en een 19 inch band :roll:



Morgen verder :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Is dat BT45 in 16 inch?

wat voor breedte maat?
indien 130 of alé...120...waarvandaan gehaald en wa kost ie?

Herr Tod

100/90-19 als voorband en 130/90-16 als achterband. Er moet uiteindelijk een 18 inch achtervelg in komen zoals de GSX 750 E. Bt45 krijg je in de stomste maten, echt een uitkomst want het is geen slechte band. Daarnaast kon ik nog Metzeler Lasertec kopen maar dat leek me niet zo'n goed plan. Voor de GSX 750 E kun je zelfs Pirelli Sport Demon krijgen :lol: Ik moet wel nog even nakijken of ik binnenbanden meot gebruiken bij deze velgen.

Ik heb ze gekocht in Spanje bij Rodamoto, ze zijn ook te krijgen via motorbandenmarkt.nl Achterband was 59,30 euro. Verzendkosten voor 3 banden was 32 euro.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Herr Tod"100/90-19 als voorband en 130/90-16 als achterband. Er moet uiteindelijk een 18 inch achtervelg in komen zoals de GSX 750 E. Bt45 krijg je in de stomste maten, echt een uitkomst want het is geen slechte band. Daarnaast kon ik nog Metzeler Lasertec kopen maar dat leek me niet zo'n goed plan. Voor de GSX 750 E kun je zelfs Pirelli Sport Demon krijgen :lol: Ik moet wel nog even nakijken of ik binnenbanden meot gebruiken bij deze velgen.

Ik heb ze gekocht in Spanje bij Rodamoto, ze zijn ook te krijgen via motorbandenmarkt.nl Achterband was 59,30 euro. Verzendkosten voor 3 banden was 32 euro.

130/90-16...hmmmm

das een achterband...moet een 130-16 hebben als voorband voor de Paso..

alé...kan da?  tuurlijk kan da... :wink:

edit...alhoewel...das wel megahoog he ..ne 90er.

hebben ze die niet in 60 hoog?

Herr Tod

Krijg je onder andere Pilot Sport, Conti Force, Avon Viper Sport, Sportec M-1, Sportmax Qualifier, BT014. 130/70 ZR16, allemaal voorbanden.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

CiteerVandaag weer een paar uurtjes bezig geweest. De voorrem is helemaal schoon gemaakt, nieuwe remblokken en morgen even remvloeistof er in en hopen dat niets lek is. Ik ga ook eens een poging wagen om de 'bling bling' gepolijste vorkpoten en velgraden weer te laten glimmen  

Mag ik je een tip geven ik gebruik voor het polijsten Wiro het groene potje waar de dames de spoelbak in de keuken mee oppoetsen kost 13 euro is echt superspul

http://www.majoorbussum.nl/wiro-300.html
Smells like rubber

WhomBom

die gear indicator is vet! es kijken of zoiets op ebay te vinden is.... :twisted:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Herr Tod

Het blok loopt :D Duurde niet lang, na 10 seconden begon het hele ding wat te rammelen, choke er op gezet en hoppa 8) De helft van de luchtfilter lag er nog af en de dempers hebben 2 grote gaten er in die er niet in horen... en nog maakt de Bandit veel meer muziek :mrgreen:

Ik vind het goed geweest voor vandaag. Ben stoned van de roet en het uitlaatgas :roll:

Volgens mij heb ik nog binnenbanden nodig, donderdag even navragen. Komende tijd ga ik met het blok verder zodat die fatsoenlijk loopt. Zal nog wel even duren. Misschien dat ik van het weekend even een rondje om de kerk kan rijden, letterlijk, maar veel meer zal er nog niet in zitten.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: