Hoofdmenu

Yamaha R1 2007

Gestart door DeWitte, 02 oktober, 2006, 18:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "WhomBom"je moet gewoon geen supersport kopen als je nog niet rijden kunt

:yes6rs:

sowieso niet kopen: lelijke hokken :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

crazy j

vind m echt wel mooi uitzien  :lol:
wil aleen wel n foto van t kontje zien van de bike.
living the life the way it comes

rsv2002

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Motzippaldy"Nieuwe R1 heeft kleinere schijven en daroom gebruiken ze 6 zuigers in plaats van 4  :wink:

onzin..imo

6 zuiger remt niet beter of harder dan 4 zuiger ongeacht een paar mm verschil in schijfdiameter..

In tegenstelling zelfs..6 zuiger tangen worden heter en dat is meteen de reden waarom ze in de racerij zelden gebruikt worden. omdat ze er minder geschikt voor zijn..



volgens mij is de enige reden waarom yamaha nu naar 6-zuiger tangen op een straatfiets gaat commercie...het "even iets hebben" wat de "anderen" nog niet heben. de radiaalremmerij waarmee de GIX1000 in de straatuitvoering is begonnen is inmiddels al overal op te vinden ..radiaaltrend is al weer voorbij en verzadigt en nu gaan we dus de 6-zuiger trend zien..

:wink:

Net eens ff gegoogled: radiale remklauwen lijken in 2003 gemeengoed te zijn geworden op verschillende supersports: o.a. idd Gixxer1000, Fireblade, Appie RSVR.
R1 daarentegen pas in 2004, 999s pas in 2005.
Kawasaki had vroegah al 6 zuigerklauwen op de ZX12R, maar is daar later, toen de radiale klauwen kwamen, weer vanaf gestapt, evenals Suzuki met de Gix 1000.
Nu dus de combinatie 6 zuiger in radiale uitvoering... Benieuwd waar ze volgend jaar weer mee komen... Rare jongens die Japaner :roll:
 dirty mind is a joy forever!!!

WhomBom

ik snap dat sowieso niet goed, het gaat toch om de verhouding oppervlakte pomzuiger/oppervlakte remklauwzuigers?

simpel gezegd; als de zuiger van mijn rempomp een oppervlakte van 30 mm^2 heeft, en mijn (enkele) remklauw een oppervlakte van 300 mm^2 dan wordt de beweging met een factor 10 gereduceerd. Als je de zuiger van de pomp 10mm naar binnen duwt, komen de zuigers van de remklauw 1mm naar buiten, 1/10 dus, maar wel met 10 keer zoveel kracht.

Waarom zouden 6 kleine zuigers dan beter zijn dan 4 grote? of wat dat betreft, 2 hele grote? imho dus flauwekul, dat hele zuiger-gezever.... ik heb al klauwen met 8 zuigers gezien  :?

het radiaal bevestigen is, denk ik, gewoon lichter en/of stijver ofzo. Vooral als het lichter is is wel te begrijpen dat iedereen daar op overstapt (tis tenslotte gewicht he  :roll:  en ook nog eens onafgeveerd gewicht)
maar ik blijf erbij multi-many-zuigers is kwatsch, ofnie? :?:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Citaat van: "rsv2002"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Motzippaldy"Nieuwe R1 heeft kleinere schijven en daroom gebruiken ze 6 zuigers in plaats van 4  :wink:

onzin..imo

6 zuiger remt niet beter of harder dan 4 zuiger ongeacht een paar mm verschil in schijfdiameter..

In tegenstelling zelfs..6 zuiger tangen worden heter en dat is meteen de reden waarom ze in de racerij zelden gebruikt worden. omdat ze er minder geschikt voor zijn..



volgens mij is de enige reden waarom yamaha nu naar 6-zuiger tangen op een straatfiets gaat commercie...het "even iets hebben" wat de "anderen" nog niet heben. de radiaalremmerij waarmee de GIX1000 in de straatuitvoering is begonnen is inmiddels al overal op te vinden ..radiaaltrend is al weer voorbij en verzadigt en nu gaan we dus de 6-zuiger trend zien..

:wink:

Net eens ff gegoogled: radiale remklauwen lijken in 2003 gemeengoed te zijn geworden op verschillende supersports: o.a. idd Gixxer1000, Fireblade, Appie RSVR.
R1 daarentegen pas in 2004, 999s pas in 2005.
Kawasaki had vroegah al 6 zuigerklauwen op de ZX12R, maar is daar later, toen de radiale klauwen kwamen, weer vanaf gestapt, evenals Suzuki met de Gix 1000.
Nu dus de combinatie 6 zuiger in radiale uitvoering... Benieuwd waar ze volgend jaar weer mee komen... Rare jongens die Japaner :roll:

volgens mij was de 2003 GSX-R1000 idd de eerste met radiaal-tangen..
Maar de  2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..

:wink:

rsv2002

______________

Hakki schreef:

Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..

______________

OK, de Blade was model 2004 (1000RR geintroduceerd herfst 2003 ?   8)  :wink: ) , maar de Mille R had in 2003 toch echt radiale klauwen. Was daarmee de Appie de eerste europese straatfiets?? :D  :D  

Had ook nie anders verwacht van zo'n vooruitstrevend merk.... :wink:
 dirty mind is a joy forever!!!

Steefke™

Citaat van: "Desmo-devil"Typisch geval van ik vond de "oude mooier"

volledig met je eens, ik vind het grouw hok
Smells like rubber

Schmetzke

Ik denk dat ie in het echt wel mooier is...

Mounty

Ik vond de 2001 veel mooier...de blauw met jazeker...wit.

like this..


vooral de achterkant is op deze wat "voller"....
Hou wel van een achterste met iets meer.. :lol:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gieskes

Citaat van: "rsv2002"______________

Hakki schreef:

Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..

______________

OK, de Blade was model 2004 (1000RR geintroduceerd herfst 2003 ?   8)  :wink: ) , maar de Mille R had in 2003 toch echt radiale klauwen. Was daarmee de Appie de eerste europese straatfiets?? :D  :D  

Had ook nie anders verwacht van zo'n vooruitstrevend merk.... :wink:

Tja maar toch nie, mijn 2005  RSV-R heeft geen radiale tangen maar wel radiale pompen voor rem en koppeling. De factory overigens wel, who cares, verschil is er toch niet in of......?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Hakinnen

Citaat van: "rsv2002"______________

Hakki schreef:

Maar de 2003 954 Fireblade en de RSV-mille hadden iig geen radiaal-tangen..

______________

OK, de Blade was model 2004 (1000RR geintroduceerd herfst 2003 ?   8)  :wink: ) , maar de Mille R had in 2003 toch echt radiale klauwen. Was daarmee de Appie de eerste europese straatfiets?? :D  :D  

Had ook nie anders verwacht van zo'n vooruitstrevend merk.... :wink:

Ok..jij je gelijk..
RSV-mille R had in 2003 radiaal tangen..


who gives a fuck anyway..

:wink:

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"
who gives a fuck anyway..

:wink:

Ik. Is echt wel hip, die radiale remmen  :rofl:

Steefke™

Citaat van: "FZ_Ron"Ik vond de 2001 veel mooier...de blauw met jazeker...wit.

like this..


vooral de achterkant is op deze wat "voller"....
Hou wel van een achterste met iets meer.. :lol:

kijk dat bedoel ik, ziet er toch een stuk beter uit.
Smells like rubber

Motzippaldy

Proud on the South  

Schmetzke

High-tech  :shock: