Voorvorkpoten demonteren

Gestart door Desmo-devil, 02 oktober, 2006, 20:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Vrijdag gaat Hakki mijn voorvorkpoten uit elkaar draaien omdat de demping niet klopt.
We hadden afgesproken dat ik met de losse poten kom dus even eruit halen dacht ik.
Eerst achter opgebokt en kuip gestript.

Nou dacht ik garage krik eronder en klaar, paste niet door de uitlaatbocht.
Uitlaten en bochten eraf , krik eronder en... helaas de onderkant is niet recht dus schuift iedere keer eraf. Iets verder naar achter gezet en het achterwiel komt omhoog in plaats van het voorwiel. Vanalles geprobeerd en de motor viel ook nog bijna van de bok af !!! :(
Had ik toch maar die stalen balk met een lier gemaakt in de garage, shit.
Tijd voor actie. Bok achter aan de brug vastgemaakt met electriciteitsdraad, weer opkrikken met een stukje hout onder de voorste cilinder, opzij gesteund onder het frame en.......... hij blijft staan.
1,5 uur bezig geweest om dat pokke ding omhoog te krijgen.  Voorwiel en vorkpoten eruit in 10 minuten !
HOE DOEN JULLIE DAT ?????????
piccies




Toen ik klaar was voor de zekerheid even extra stabiel neergezet, je weet maar nooit of er een aardbeving komt.


Nou Hakki, ze komen eraan !!

Bakkertjedeeg

:shock: Of je komt bij mij ff een voorbok ophalen met balhoofdpen....

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Ja inderdaad dat is een mooi stukje gereedschap, ga ik me ook maken .

Herr Tod

Ik zet de middenbok er onder en leg een 'tuut drek' op het zadel. Of ik zet een schaarkrik onder de uitlaatcollector om hem voor omhoog te krijgen. Schaarkrik onder het linksysteem van de schokdemper om het achterwiel omhoog te krijgen.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"Vrijdag gaat Hakki mijn voorvorkpoten uit elkaar draaien omdat de demping niet klopt.
We hadden afgesproken dat ik met de losse poten kom dus even eruit halen dacht ik.
Eerst achter opgebokt en kuip gestript.

Nou dacht ik garage krik eronder en klaar, paste niet door de uitlaatbocht.
Uitlaten en bochten eraf , krik eronder en... helaas de onderkant is niet recht dus schuift iedere keer eraf. Iets verder naar achter gezet en het achterwiel komt omhoog in plaats van het voorwiel. Vanalles geprobeerd en de motor viel ook nog bijna van de bok af !!! :(
Had ik toch maar die stalen balk met een lier gemaakt in de garage, shit.
Tijd voor actie. Bok achter aan de brug vastgemaakt met electriciteitsdraad, weer opkrikken met een stukje hout onder de voorste cilinder, opzij gesteund onder het frame en.......... hij blijft staan.
1,5 uur bezig geweest om dat pokke ding omhoog te krijgen.  Voorwiel en vorkpoten eruit in 10 minuten !
HOE DOEN JULLIE DAT ?????????
piccies




Toen ik klaar was voor de zekerheid even extra stabiel neergezet, je weet maar nooit of er een aardbeving komt.


Nou Hakki, ze komen eraan !!

:shock:  :shock:

Ai.............ik bedoelde IN de fiets desmo!  :cry:










































































:nana9oi:  :mrgreen:  :lol:  :mrgreen:

Geintjuh..................

Good gedoan heur Desmo...

idd beetje lastig bij een duc als je dat bokje niet hebt (uh..had je rustig ook hier kunne lenen.. : oops: .) omdat die carters niet helemaal vlak zijn van onder en er bij ne 2-klepper altijd die uitlaat in de weg zit..


maar iig..laat maar komen die voorpootjes...

zal het gereedschap vast ff opkuisen en nog ff bij de Albert Heijn wat verse Bertolli inslaan...dan veart dea wie ne drachtige oliefboam es ver klaor zin..





:mrgreen:  :wink:

WhomBom



:rofl:  :rofl:

als ik mijn voorwieltje in de lucht moet hebben zet ik hem op de bok, en steek een gewicht door het achterwiel, werkt prima!

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Joepie1958

Ik gooi gewoon wat extra gewicht in m'n hutkoffer :shock:  :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Desmo-devil

Gisteravond bij Hakkinen geweest met mijn vorkpoten, alles uit elkaar gedraaid en wat bleek  veel te veel olie in de poten. Stefan heeft er nieuwe olie in gedaan en alles weer gemonteerd.
Vanmorgen motor opgebouwd en testrijden. PERFECT, een wereld van verschil. Stefan bedankt. En voor iedereen hier GA NAAR BITUBO als je een probleem hebt !!!!!! :thumbsup:

karz

Citaat van: "Desmo-devil"En voor iedereen hier GA NAAR BITUBO als je een probleem hebt !!!!!! :thumbsup:

Thanks for the tip, es kijken of Hakki weet wat ik met die rare uitslag op mijn linkerbil moet ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Desmo-devil"En voor iedereen hier GA NAAR BITUBO als je een probleem hebt !!!!!! :thumbsup:

Thanks for the tip, es kijken of Hakki weet wat ik met die rare uitslag op mijn linkerbil moet ;)

jajoa..bertolli..


es et good is veur desmo devil zien veurvork is het good genog veur op dien bats..

karz

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Desmo-devil"En voor iedereen hier GA NAAR BITUBO als je een probleem hebt !!!!!! :thumbsup:

Thanks for the tip, es kijken of Hakki weet wat ik met die rare uitslag op mijn linkerbil moet ;)

jajoa..bertolli..


es et good is veur desmo devil zien veurvork is het good genog veur op dien bats..
:rofl:  Jezeker, bitubobertolliwax for all your dermo issues !
sometimes the same is different, but mostly it's the same.