Fraude en omkatten bij Motorcentrum Eindhoven

Gestart door MarcT, 30 september, 2006, 17:23:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Citaat van: "MarcT"Trouwens, zodra ik niet particulier een motor koop ga ik er helemaal van uit dat dit legaal is. Ik begrijp dat dat naif is ?  Wat een land, wat een land !
Ik heb mijn koffiemolen bij Rekers gekocht. Is die nog bonafide tegenwoordig ?

Treurig verhaal, maar wellicht was een beetje van die ellende te voorkomen geweest als de koper beter opgelet had.
Ik begrijp wel dat hij voor de leuke prijs 2 motoren bij dezelfde zaak kocht, maar ik zou dat persoonlijk never nooit niet doen. Is er, als nu blijkt, iets niet pluis met die zaak ga je dubbel het schip in.
Spreiding van risico heet dat.  :lol:

Je kan risico's nooit uitsluiten, maar wel aanzienlijk verminderen!! Kwestie van je de tijd nemen, alles tot op de bodem proberen uit te zoeken, en een beetje achterdochtig c.q. wantrouwig t.o.v. de verkopende partij zijn.
Ja, ook als de verkoper/eigenaar een heel aardige vent is, die je met een verse kop koffie bij de deur al staat op te wachten.  :fuckyou:  Dan wordt ik juist extra wantrouwig  :lol:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Toledo

Mijn vrouw wacht me ook op met koffie bij de deur als ik thuiskom van m'n werk, en word daardoor ook niet wantrouwig.
:lol:
En ik koop gewoon de motor die me aanstaat, bekijk hem technisch en maak een proefrit , kom ik financeel overeen dan is hij van mij. Als je eerst alles moet doorlichten voor je een motor koopt. dan kan ik mischien beter met m'n armen overmekaar gaan zitten kan me ook niks gebeuren.
En alles wat ingeruild word of het nu auto of motor is, er zijn ook mensen die gebreken niet vermelden bij inruil. en daardoor dupeer je ook bedrijven, en dat mag ook niet, en toch gebeurt het.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

Allez, heel eerlijk: wie controleerd er bij aanschaf van een 2e hands (auto of moto) het chassis of serienr??? :? Na ??? bijna niemand schat ik zo.....

in elk geval heb ik nog nooit gedaan :oops: ..... alleen bij de eend echt waar :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Citaat van: "Dwars"Allez, heel eerlijk: wie controleerd er bij aanschaf van een 2e hands (auto of moto) het chassis of serienr??? :? Na ??? bijna niemand schat ik zo.....

in elk geval heb ik nog nooit gedaan :oops: ..... alleen bij de eend echt waar :mrgreen:

Nou, ik dus wel! Sterker nog;  Ik rij zelfs tijdens een proefrit met een auto naar een bevriende monteur met een brug en bekijken dat ding van onder tot boven. En dus ook de serienummers. Deze gaan ook gelijk op een foto.
Bij mijn laatste auto aankoop had ik een ex-autohandelaar bij me tijdens een paar proefritjes. Je gelooft niet wat die man allemaal kan 'ontdekken' aan zo'n auto. :thumbsup: Hij zag dingen die ik nooit had gezien. Mijn auto, die ik op zijn advies heb gekocht, heeft nu meer dan 280000 km op de teller, ziet er uit als nieuw en loopt nog als een zonnetje. :D

Ik heb een aantal jaren een PC laten samenbouwen door een bedrijfje en voor aflevering heb ik de kast laten openen en.... ja hoor, niet het merk en type componenten die ik besteld had. En argumenten van "Deze zijn beter dan degene die U besteld had" kunnen er bij mij niet in, dus het was "Tot Ziens en zoek maar een andere domme". :fuckyou:

Als ik een bepaald type motor wil hebben zoek ik eerst naar een meeting of club van dit type motor. Daar ga ik dan eens een pintje drinken en wat babbelen over het betreffende type motor. Meestal hoor ik dan ook de prijzen die ervoor betaald zijn, en krijg ik gelijk een idee over de zwakke punten van de brommer en beschikbaarheid van onderdelen en accesoires. Soms ontmoet je zelfs iemand die iets meer weet over dezelfde motor waar jij je oog op hebt laten vallen.
Daarna op zoek naar zo'n fiets. Heb ik een gegadigde gevonden, gaan de serienummers op blok en frame op de digitale foto. Daarna eens kijken of ik iets kan achterhalen van dat ding.
Ook een motorproefritje loopt via een 'deskundige' ( liefst van de betreffende merken club ) die mijn beoogde aankoop even voor me checkt op de zwakke punten. Kwestie van er even achteraan gaan en het even organiseren.  Vaak kan dit voor een vriendenprijsje :lol:

Je kan hiermee niet alle risico uitsluiten, maar wel tot een minimum terugbrengen.  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Motzippaldy

Proud on the South  

DeWitte

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "Dwars"Allez, heel eerlijk: wie controleerd er bij aanschaf van een 2e hands (auto of moto) het chassis of serienr??? :? Na ??? bijna niemand schat ik zo.....

in elk geval heb ik nog nooit gedaan :oops: ..... alleen bij de eend echt waar :mrgreen:

Nou, ik dus wel! Sterker nog;  Ik rij zelfs tijdens een proefrit met een auto naar een bevriende monteur met een brug en bekijken dat ding van onder tot boven. En dus ook de serienummers. Deze gaan ook gelijk op een foto.
Bij mijn laatste auto aankoop had ik een ex-autohandelaar bij me tijdens een paar proefritjes. Je gelooft niet wat die man allemaal kan 'ontdekken' aan zo'n auto. :thumbsup: Hij zag dingen die ik nooit had gezien. Mijn auto, die ik op zijn advies heb gekocht, heeft nu meer dan 280000 km op de teller, ziet er uit als nieuw en loopt nog als een zonnetje. :D

kijk da's wat anders, dat doe ik ook, zelfs met een eend  :lol: maar serienummer sjekke??? nooit gedaan :oops:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "HD4ever"Mijn auto, die ik op zijn advies heb gekocht, heeft nu meer dan 280000 km op de teller, ziet er uit als nieuw en loopt nog als een zonnetje. :D

Die Audi bedoel je???
Had ik dus nooit gedacht dat die al zoveel gelopen heeft, ziet er dus echt goed uit :!:

Te vaak wordt met het hart gekocht in plaats van met het verstand. :yes6rs:
Zie je een geweldig mooie bike staan, ga je daar voor, rij je een proefritje, en dan probeer je een mooie prijs overeen te komen.
Te veel mensen gaan over één nacht ijs, terwijl je meestal toch een behoorlijk bedrag mag neertellen. :?
Ik zeg vaker, een aankoop van een motor (of auto)  wordt vaker sneller beslist, dan de aankoop van die merkbroek, die eigenlijk net 5 tientjes te duur is.
krom, maar is wel zo.
Mss toch doen zoal HD4ever, denk dat je dan idd veel risico's uitsluit :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

HD4ever

Citaat van: "suzuki-girl"Te vaak wordt met het hart gekocht in plaats van met het verstand. Zie je een geweldig mooie bike staan, ga je daar voor, rij je een proefritje, en dan probeer je een mooie prijs overeen te komen.
Te veel mensen gaan over één nacht ijs, terwijl je meestal toch een behoorlijk bedrag mag neertellen. :?
Ik zeg vaker, een aankoop van een motor (of auto)  wordt vaker sneller beslist, dan de aankoop van die merkbroek, die eigenlijk net 5 tientjes te duur is.
krom, maar is wel zo.
Mss toch doen zoal HD4ever, denk dat je dan idd veel risico's uitsluit :wink:

Je gaat mij toch niet als voorbeeld nemen voor iedereen? Ben je vergeten dat ik Harley rij en dat voldoet dus werkelijk niet aan de gebruikelijke prijs/kwaliteit verhouding. Veel prijs en weinig kwaliteit, dus eigenlijk hebben ze mij ook besodemieterd. Alleen wist ik dit al voor de aankoop.  :rofl:
Als ik nu ( met gezond verstand ) een andere motor zou moeten kopen die voldoet aan mijn eigen eisen, had ik nu zeer waarschijnlijk de Honda Pan European of bijvoorbeeld de Honda Goldwing 1800 gereden. Eventueel zelfs een BMW K1200LT. :oops:
Mischien als ik straks 65 jaar ben. Nu nog even niet!!  :rofl:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

B-Witch

Citaat van: "HD4ever"
Citaat van: "suzuki-girl"Te vaak wordt met het hart gekocht in plaats van met het verstand. Zie je een geweldig mooie bike staan, ga je daar voor, rij je een proefritje, en dan probeer je een mooie prijs overeen te komen.
Te veel mensen gaan over één nacht ijs, terwijl je meestal toch een behoorlijk bedrag mag neertellen. :?
Ik zeg vaker, een aankoop van een motor (of auto)  wordt vaker sneller beslist, dan de aankoop van die merkbroek, die eigenlijk net 5 tientjes te duur is.
krom, maar is wel zo.
Mss toch doen zoal HD4ever, denk dat je dan idd veel risico's uitsluit :wink:

Je gaat mij toch niet als voorbeeld nemen voor iedereen? Ben je vergeten dat ik Harley rij en dat voldoet dus werkelijk niet aan de gebruikelijke prijs/kwaliteit verhouding. Veel prijs en weinig kwaliteit, dus eigenlijk hebben ze mij ook besodemieterd. Alleen wist ik dit al voor de aankoop.  :rofl:
Als ik nu ( met gezond verstand ) een andere motor zou moeten kopen die voldoet aan mijn eigen eisen, had ik nu zeer waarschijnlijk de Honda Pan European of bijvoorbeeld de Honda Goldwing 1800 gereden. Eventueel zelfs een BMW K1200LT. :oops:
Mischien als ik straks 65 jaar ben. Nu nog even niet!!  :rofl:


Snap ik nog steeds niks van, zeker een bugje in je brain gekregen toen je dat ding ging bekijken :rofl:

:mrgreen:


Ben maar niet bang, denk dat er hier niemand is die mij letterlijk neemt en naar de Harley dealer gaat :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Zwerver

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "karz"hmm dat is ook de club die mijn 'totall loss' sabre heeft weggehaald. :?   Dus verzekeraars doen daar ook zaken mee.

zelfde laken een pak


verzekeraars verklaren op redelijk grote schaal motoren total-los die niet total-los zijn..."wrak" gaat in samenspraak naar de vaste opkoper die zaken doet met de verzekeraar en staat 3 mnd later weer vrolijk tekoop..

verzekeraar blij. gedupeerde verzekerde blij want die beurt zijn geld, opkoper blij...jammer voor degenen die nooit schade rijden en wel verzekeringspremie betalen en voor degenen die zo'n opgeknapt hok kopen als een goede gebruikte

kan ik je legio voorbeelden van geven...

het hele zaakje stinkt imo..

Hoorde dat de opkoper van mijn total-loss 1150gsa dat ding ook weer op de weg heeft gekregen. En nu vast zit...

Krijg nu ook het idee dat echt niet al die gestolen gs'en (bij mij 2 in 5 jaar)
hie rin het zuiden richting oosten gaan, maar gewoon hier in de buurt worden gebruikt om schadefietsen mee op te bouwen...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

Citaat van: "Zwerver"Krijg nu ook het idee dat echt niet al die gestolen gs'en (bij mij 2 in 5 jaar) hie rin het zuiden richting oosten gaan, maar gewoon hier in de buurt worden gebruikt om schadefietsen mee op te bouwen...

dat is bij mij meer dan een idee of een vermoeden :yes6rs: tel daarbij op dat je voor een Euro of 1000 een compleet frame met "fahrzeugbrief" kan kopen op e-bay en klaar is de rekensom> heb in het verleden al eens een spiksplinternieuwe Kawa "huppeldepupracer" aangeboden gekregen voor 1500 pleuro van een in kerkrade wonende duitser. ben er niet op ingegaan: had um eigenlijk moeten aanschijten: mja de zgn druppel op de gloeiende plaat????
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

ik koop alleen maar bij een motorzaak waar ik ook door de werkplaats kan/mag lopen.

prive zal ik er nooit een kopen al is 't m'n familie  :wink:  en van vrienden moet je nooit kopen  :!: ( krijg je altijd gezeik mee ).










en wie mij bezeikt  :evil:  kan de rest van z'n leven achterom kijken
er komt 'n dag dat ie wakker wordt en zegt " what the fuck "

karz

Citaat van: "BoxerQ"ik koop alleen maar bij een motorzaak waar ik ook door de werkplaats kan/mag lopen.

prive zal ik er nooit een kopen al is 't m'n familie  :wink:  en van vrienden moet je nooit kopen  :!: ( krijg je altijd gezeik mee ).



en wie mij bezeikt  :evil:  kan de rest van z'n leven achterom kijken
er komt 'n dag dat ie wakker wordt en zegt " what the fuck "

Gewoon heldere afspraken maken, geen probleem mee.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.