Reïnkanarie Husky 610

Gestart door Steefke™, 10 oktober, 2006, 20:44:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CafeCB360

Leuk project! Gaat volgens mij helemaal goed komen  :worship-cool:

Foto's ???

Steefke™

Citaat van: CafeCB360 op 07 oktober, 2008, 19:03:10
Leuk project! Gaat volgens mij helemaal goed komen  :worship-cool:

Foto's ???

Ja, alleen jammer dat het dit niet gepland was :( Maar goed tis ook een stukje hobby.

Eigenlijk ben ik natuurlijk ook zelf voor een deel schuld dat hij nog steeds niet klaar is, ik moest zo nodig een nieuwe cilinder en zuiger hebben.

Nu ik het blok in elkaar heb staan heb ik de compressie eens even getest. Eeder kreeg ik hem met gemak met de hand door de compressie heen gedrukt dat gaat nu niet echt meer lukken. Ik ben benieuwd wat dat met aankicken gaat geven :shock:

Eigenlijk is het gewoon weer in elkaar zetten en is er niet veel bijzonders om te laten daarom heb ik geen piccies genomen.

Ik heb wel al weer wat hersenspinsels over dingen die ik tzt wil aanpassen.
Smells like rubber

Steefke™

#122
'T heeft veel te lang geduurt maar gisteren kon ik dan eindelijk het apparaat weer eens starten. Omdat de cilinder een nieuwe Nicasil wand heeft en er ook een nieuw pistonneke zit moest ik hem eerst 3 keer op de bok warm laten draaien voor dat ie de weg op mog. Nu dat ik hem warm heb laten draaien moet ik eerst nog een volle tank met maximaal half gas rijden voor dat ik hem kan opendraaien. Het motorgeluid is een stuk rustiger. Ik hoor nu eigenlijk alleen de kleppen maar dat is normaals bij een Husq. De compresie is een stuk hoger dan met de oude cilinder waardoor ik een stuk harder moet trappen. Gelukkig ben ik een tijdje geleden aan het fitnesse gegaan dus dat aantrappen is geen probleem. :mrgreen:

Wel wil ik alsnog een paar kleine aanpassingen doen:
- De uitlaat bochten (standaard al) zitten niet zo als ik het graag gehad had.
- De carburateur wil ik vervangen door een Keihin FCR MX deze is veel beter af te stellen.
- De velgen van de oude set wielen wil ik zwart spuiten.
- Op het oude setje wielen ga ik een setje intermediate banden leggen zo kan ik in het najaar ook nog een stukje sturen. 


Maar nu eerst het tankje voorzichtig leeg rijden :D
Smells like rubber

Herr Tod

It's alive again :mrgreen: Good bezig!
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


CafeCB360

mooooi  :cool:


Geen foto's tussendoor gemaakt? Altijd cool om te zien!

Bakkertjedeeg

Hey steefke,

Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D

Steefke™

#126
Citaat van: CafeCB360 op 11 november, 2008, 18:29:36
mooooi  :cool:


Geen foto's tussendoor gemaakt? Altijd cool om te zien!

Een paar maar niks bijzonders. Piccie volgen nog :mrgreen:
Smells like rubber

Steefke™

Citaat van: Bakkertjedeeg op 11 november, 2008, 19:03:10
Hey steefke,

Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D

Ik wil het nog ff rustig aan doen ik moet hem eerst nog ff een beetje inrijden.
Smells like rubber

@Nippon

Citaat van: Steefke™ op 11 november, 2008, 21:00:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 11 november, 2008, 19:03:10
Hey steefke,

Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D

Ik wil het nog ff rustig aan doen ik moet hem eerst nog ff een beetje inrijden.

kom op zeg.... tis 'n Husk

geen vrouw  :lol:

Bakkertjedeeg

Citaat van: BoxerQ op 12 november, 2008, 16:22:41
Citaat van: Steefke™ op 11 november, 2008, 21:00:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 11 november, 2008, 19:03:10
Hey steefke,

Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D

Ik wil het nog ff rustig aan doen ik moet hem eerst nog ff een beetje inrijden.

kom op zeg.... tis 'n Husk

geen vrouw  :lol:

:stupid:

Hij is niet van suiker.... :D

Steefke™

Citaat van: Bakkertjedeeg op 12 november, 2008, 19:48:30
Citaat van: BoxerQ op 12 november, 2008, 16:22:41
Citaat van: Steefke™ op 11 november, 2008, 21:00:59
Citaat van: Bakkertjedeeg op 11 november, 2008, 19:03:10
Hey steefke,

Zin om de 29ste mee naar spa te gaan. Vanaf deze maand kan je er ook iedere zaterdag terecht. Bij goed weer ben ik er. Moet wel de mijn terug bouwen. Staat nu op nopjes... :D

Ik wil het nog ff rustig aan doen ik moet hem eerst nog ff een beetje inrijden.



kom op zeg.... tis 'n Husk

geen vrouw  :lol:

:stupid:

Hij is niet van suiker.... :D

Dat klopt, maar ik heb net ongewilt voor bijna 1000 euries aan een nieuwe kop, cilinder, zuiger en pakkingen uitgegeven. Ik wil het daar voorlopig even bij laten. :cry:
Smells like rubber

Steefke™

Gisteren toch nog een ritje naar Schilde (bij antwerpen) gemaakt. Omdat ik niet tevreden was met hoe de uitlaatbochten op de motor zaten was ik opzoek gegaan naar een paar nette gebruikte. Deze vond ik in Schilde bij een husqvarna handel die al jaren aan van de krengen sleutelt. Hij had voor 40 euries een set hele nette bochten, nieuw kosten ze 105 euries per stuk. Ook had hij nog een paar andere dingen zoals een rechter veerpoot en een nieuwe chokehendel die ik nodig had liggen.


Het grappige van die belgen is dat het meestal mensen zijn die al jaren in het vak zitten en een overschat aan kennis hebben. Zo was het bij deze man het zelfde. Ik kwam om 10.30 binnen en ging met mss wel 25 tips op zak pas om 12.15 weg. Hij vertelde en liet van allerei fotos zien. Zo vertelde hij dat hij afgelopen Superbiker www.superbiker.com evenement door husqvarna benaderd was om de amerikaan Micky Dymond van technische bijstand te voorzien. Micky Dymond was in de 80er jaren een zeer succes vol motorcrosser en is begin dit jaar door Husqvarna USA binnen gehaald om het AMA supermoto kampioenschap te rijden. Dymond werd tussen mannen als Stefan Everts en nog een aantal andere wereld kampioenen 5 bij dit evenement
Smells like rubber

@Nippon

#132
Citaat van: Steefke™ op 16 november, 2008, 20:31:48
Gisteren toch nog een ritje naar Schilde (bij antwerpen) gemaakt. Omdat ik niet tevreden was met hoe de uitlaatbochten op de motor zaten was ik opzoek gegaan naar een paar nette gebruikte. Deze vond ik in Schilde bij een husqvarna handel die al jaren aan van de krengen sleutelt. Hij had voor 40 euries een set hele nette bochten, nieuw kosten ze 105 euries per stuk. Ook had hij nog een paar andere dingen zoals een rechter veerpoot en een nieuwe chokehendel die ik nodig had liggen.


Het grappige van die belgen is dat het meestal mensen zijn die al jaren in het vak zitten en een overschat aan kennis hebben. Zo was het bij deze man het zelfde. Ik kwam om 10.30 binnen en ging met mss wel 25 tips op zak pas om 12.15 weg. Hij vertelde en liet van allerei fotos zien. Zo vertelde hij dat hij afgelopen Superbiker www.superbiker.com evenement door husqvarna benaderd was om de amerikaan Micky Dymond van technische bijstand te voorzien. Micky Dymond was in de 80er jaren een zeer succes vol motorcrosser en is begin dit jaar door Husqvarna USA binnen gehaald om het AMA supermoto kampioenschap te rijden. Dymond werd tussen mannen als Stefan Everts en nog een aantal andere wereld kampioenen 5 bij dit evenement


zo zijn Notten in Brunssum of boxertoko in Ysselsteyn ook  :yes6rs: een Wikipedia op 't gebied van BMW  :worship-cool:
mannen met smeer onder de nagels  ;)
van zo iemand wordt je alleen maar wijzer  :mrgreen: bij Mokam alleen maar armer  :-X

alhoewel ben nog nooit bij Mokam geweest  :oops:

Steefke™

T was al weer een tijdje geleden dat ik de heleboel weer in elkaar gezet had. Om de nieuwe cilinder in te laten lopen was me verteld dat ik hem eerst 3 keer op de bok moest laten warm draaien voor ik de weg op kon. Nu moet ik eerst nog een volle tank leeg rijden voor ik weer een wheelie mag maken.

Afgelopen zaterdag was het de eerste keer dat ik een stukje ben gaan rijden. Was wel gaaf dat ik hem bij de eerste keer starten met 2 x kicken aan had. Dat was eerder wel anders, ik moest soms wel een keer of 6 kicken. na een lekker stukje tuffe had ik wel een lamme linkerhand. Omdat ie te veel kp's voor de koppeling heeft had ik de druk op de platen verzwaard. Hierdoor trekt hij niet meer door de koppeling maar krijg je wel een rambo arm van het koppelen. Er moet dus nog iets aan de koppeling gebeuren. Voor de rest loopt ie als een zonnetje.  :worship-cool:
Smells like rubber

karz

Rem ook verzwaren, dan gaan je armen tenminste wel gelijk op  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.