Loud is out???

Gestart door DeWitte, 18 september, 2005, 08:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rookie

Op mijn motor zit nog een originele demper. Zolang die niet versleten is ga ik die niet vervangen voor een 'beter' geluid of 2 pk meer. Dat is gewoon € 400,- weggooien.

Je krijgt ook dempers met een 'betere' sound die wel binnen de geluidsnormen vallen.

Voor mij mag de kwaliteit van het geluid best omhoog, de kwantiteit houd ik liever binnen de perken.

NrGiZeR

Ik vind dat wij als motorrijders al zeer vaak te laat gezien worden.
Dit komt mede en vooral door de onoplettendheid van de automobilist.
Hierdoor moeten wij motorrijders iets doen om meer aandacht te krijgen en dus oplettendheid van de automobilisten.
Daarom zetten vele een open uitlaat eronder.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Herr Tod

Vrijdag eens testen hoe aso het is om zonder demper te gaan rijden :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


WhomBom

Citaat van: "NrGiZeR"Ik vind dat wij als motorrijders al zeer vaak te laat gezien worden.
Dit komt mede en vooral door de onoplettendheid van de automobilist.
Hierdoor moeten wij motorrijders iets doen om meer aandacht te krijgen en dus oplettendheid van de automobilisten.
Daarom zetten vele een open uitlaat eronder.

yeah, right....

iedereen doet t gewoon voor t lekkere geluid, dat je meer opvalt is mooi meegenomen  :D
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Ace

Rij nog met een gekeurde demper maar dat word in de toekomst een open bos demper.Voorlopig maakt de uitlaat van mijn vrouw geluid voor 2.Als ik ernaast rij hoor je me niet meer. :)

Karin

Er is wel groot verschil tussen open uitlaten. Sommige vind ik ook echt niet kunnen, en dan kan ik me voorstellen dat mensen die bijvoorbeeld in de Eifel wonen er gek van worden. Maar een uitlaat met meer "sound" vind ik persoonlijk heel mooi. Grijnsss....heb tenslotte niet voor niks een  bos eronder liggen.

Desmo-devil

Laats na het monteren van de nieuwe ketting en tandwielen even de monster laten lopen om te kijken of alles goed recht draaide.
Alleen vergeten dat ik de uitlaatdempers  er nog niet terug  op gezet had.
Shit en dat in de garage. Ik heb nu nog een piep in mijn oren, en ruzie met de buurvrouw. Volgende keer ook nog het licht uit doen voor de vlammen !!!!!!!

@Nippon

loud pipes sucks  :!:

Op sommige campings mag je al niet meer komen  :!:
zo ook voor assen/zolder enz. hetzelfde verhaal
bij sommige reisorganisaties is 't ook "exit".

Wacko Jacko

Rij al de laatste paar maanden met mn orgineel pijpje.

1e reden Rijden in de Eifel
2e reden , te lui om mn leovince er weer op te zetten

Een Vtwin maakt imo al genoeg herrie met zn orginele schoorsteen.
Op mn laatste motor ( een VTR ) had ik een setje van Scorpion liggen.
Was inderdaad associaal wat een herrie die maakten !!!!

DeWitte

:whipping: zo en hier ook nog eens de zweep erover :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Loud is in.... anders moeten we met dit soort achterlijke scooter dempers gaan rijden :roll: Valt je toch de vot van open...

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


@Nippon

nou... :shock:
gelukkig zit er 'n bocht in  :rofl:

peter

Een Duc met open uitlaten...je kan er bijna opklaark......
Maar ik zit ook regelmatig op mijn racefietsje(dus echt zonder motor)in het Limburgse land en als er dan één vol gas voorbij komt schrik ik me echt te pletter.Kun je nagaan hoe een niet-motorrijder zich voelt.
Alles met mate dus.

t_rex1970

Wat is herrie? Een zeeeeeeerrrrrrr open vraag. Wat de één als herrie beschouwd, is voor de ander muziek. Persoonlijk kan ik er erg van genieten als ik in de verte (Sirkwietjuh... :?: ) een motor of auto met open uitlaat eens lekker hoor door trekken. Prachtig. Maar als dat in de zomer is, en ik zit buiten in de tuin bv met bezoek, is de algemene reactie van het bezoek "wat een lawaai" of "daor geit weer zoene gek..."
Over het algemeen is het wel duidelijk dat teveel lawaai en een wat steviger rijgedrag het beeld van een motorrijder niet ten goede komt.
Ik persoonlijk rijd met een originele uitlaat, daar ik geen zin heb in boetes. Zeker niet in de Ardennen of de Eifel. Maar ondanks die uitlaat vindt ik persoonlijk het geluid van mijn twin best aardig om aan te horen.
Het ultieme geluid is voor mij nog altijd het geluid van een Formule 1. Als je het nog nooit gehoord hebt, zou ik het zeker aanraden. Er is voor mij geen mooiere symphonie...

Hakinnen

tsja...loud pipes

ik mag er ook wel van genieten eigenlijk,..vooral van de dikke snelle twins.

Mijn circuit Duc is volledig open qua dempers, zit helemaal niks meer van demping in.  Dat vindt ik nou machtig mooi om te horen , vooral als ie in de hogere toerentallen zit. En nog mooier als je al "aanremmend" het gas dicht gooit en ie gaat "na bulderen" Kan ook zeer genieten van een langsbulderende sport -twin als een TLR /RSV e.d

Maar heb ook vaker "dagelijks gebruik" motoren met "luide uitlaten" gereden en dan ging het na verloop toch vervelen of zelfs irritant worden.  Naarmate de afstand vordert leer je denk ik een stille motor waarderen.

Heb ooit een GSX-R750W met een open SPES uitlaat op de testbank horen schreeuwen en dat was een ongelooflijk lawaai.  Echt snoeihard schreeuwen.


Mooiste motorgeluid van de laatste jaren vindt ik zonder twijfel een uitaccelerende en snel in de toeren klimmende Honda RCV V-5 MotoGP racer. Waanzinnig...

Kan me overigens ook wel voorstellen dat het voor "omstanders" niet altijd even tof is al dat geluidsgeweld ...........

:wink: