ABSoluut of relatief

Gestart door WhomBom, 10 oktober, 2006, 21:21:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

Citaat van: "May Day"Als je ABS op een straatmotor niets vindt kan dat volgens mij alleen maar betekenen dat:
A: je remt zelf beter dan ABS, ook in schrikreacties
B: je wilt lekker driften

Als het A is, prima (ook als is je zelfbeeld dan enigszins verstoord, maar goed). Als het B is, verkoop die straatfiets en ga het circuit op. De straat is geen speeltuin.

grijpt de abs ook in bij driften (k heb er geen idee van)
Smells like rubber

Hakinnen

jaja..maaruh..

heb me eens (alé..da zal ik vast wel eens ergens verteld hebben reeds) vergist in de ABS..althans ik wijtte het toen aan de ABS..

aftrit beek komende vanaf m-stricht..die afslag na het vliegveld..draait scherp naar rechts en "knijpt"in de bocht nog wat..

was met een honda VFR met ABS..kwam hard aan en ging vollepatat in de remmekes..gewoon laat en hard..en toen greep de ABS in in had ik dus bijna geen voorrem meer! had ik dankzij de abs meer snelheid in de bocht dan me lief was..ging net niet op mijn plaat.

tsja..ik wijtte dat aan de abs..wil vollepatat remmen komt die pokke  abs erin.hopla..vertraging weg..

ik weet het niet dus..

zou kunnen dat die ABS op die fiets gewoon te vroeg ingrijpt..zou uiteraard ook kunnen inhouden dat het voorwiel op "net niet blokkeren" stond en ik eigenlijk geluk had met het ingrijpen der ABS?

zal wel..naar mijn gevoel kwam ie er te vroeg in en remde ik daar niet harder dan met een andere fiets zonder ABS...

anyway...voor mijn gevoel had ik daar zonder ABS meer vertraging gehad dan met ABS..

zal wel..

:wink:

May Day

Ja, maar dat was een honda, die kunnen alleen dingen maken die lang werken, maar of ze dan ook goed zijn?  :twisted:

Even serieus: ik denk dat je gewoon op je plaat gegaan was zonder ABS (of minimaal een blokkerend voorwiel had gehad). Misschien was het wegdek niet schoon?
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

May Day

Citaat van: "steefke"
Citaat van: "May Day"Als je ABS op een straatmotor niets vindt kan dat volgens mij alleen maar betekenen dat:
A: je remt zelf beter dan ABS, ook in schrikreacties
B: je wilt lekker driften

Als het A is, prima (ook als is je zelfbeeld dan enigszins verstoord, maar goed). Als het B is, verkoop die straatfiets en ga het circuit op. De straat is geen speeltuin.

grijpt de abs ook in bij driften (k heb er geen idee van)
Ja!
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Youp

ABS is verre van perfect... bij automobielen komt het aardig in de buurt van de maximale remvertraging die plaatsvindt bij ongeveer 20% slip...

bij motoren weet ik dit zo net nog niet omdat je dan in principe niet meer kan sturen...

ook is het een feit dat wanneer de ABS ingrijpt je remweg langer is dan wanneer je perfect zou remmen... (maar let wel; er zijn maar weinig mensen die dit kunnen)
opeloos benzine verslaafd...

Youp

Citaat van: "May Day"
Citaat van: "steefke"
Citaat van: "May Day"Als je ABS op een straatmotor niets vindt kan dat volgens mij alleen maar betekenen dat:
A: je remt zelf beter dan ABS, ook in schrikreacties
B: je wilt lekker driften

Als het A is, prima (ook als is je zelfbeeld dan enigszins verstoord, maar goed). Als het B is, verkoop die straatfiets en ga het circuit op. De straat is geen speeltuin.

grijpt de abs ook in bij driften (k heb er geen idee van)
Ja!

volgensmij is dat toch iets in de trend van TC ;)
opeloos benzine verslaafd...

Schmetzke

Idd, driften doe je op het gas, sliden op de rem  :wink:

Maar Steefke zal wel sliden bedoelen.

Steefke™

Citaat van: "Schmetzke"Idd, driften doe je op het gas, sliden op de rem  :wink:

Maar Steefke zal wel sliden bedoelen.

gij slaat de spijker op zene kop
Smells like rubber

DeWitte

Wat inge domme kaal heur ich hej  :banghead4rv: : iemand die verteld dat ie het op de harde manier wil leren doet er goed aan ff de Lucas-Kliniek in Hoensbroek van binnen alvast te verkennen. Wel zo makkelijk als je er later met een dwarsleasie in je elektrieke rolstoel doorheen moet: is namelijk best groot dat gebouw :!:  :roll:

Dit soort systemen waaronder ook imo plofzakken in auto's vallen, ter discussie stellen: LET OP, op de openbare weg, doet mij ernstig twijfelen aan iemands geestelijk vermogen  :yes6rs: In ieder geval getuigd het van weinig ervaring op die openbare weg (lees penibele situaties meegemaakt) bedoel zet dan ook je helm af en rij zonder; als het te koud is gewoon een ijsmuts op voor je oren: Hersenletsel zal toch niet voorkomen in dat geval.  :lol:

@ Hakinnen: als ABS ingrijpt, moet je wel blijven knijpen en niet lossen: that's the point :wink: enne by the weg, die nieuwe KTM 990 Adventure is ook verkrijgbaar met de elektrieke remhulp 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Youp

Citaat van: "Dwars"Wat inge domme kaal heur ich hej  :banghead4rv: : iemand die verteld dat ie het op de harde manier wil leren doet er goed aan ff de Lucas-Kliniek in Hoensbroek van binnen alvast te verkennen. Wel zo makkelijk als je er later met een dwarsleasie in je elektrieke rolstoel doorheen moet: is namelijk best groot dat gebouw :!:  :roll:

Dit soort systemen waaronder ook imo plofzakken in auto's vallen, ter discussie stellen: LET OP, op de openbare weg, doet mij ernstig twijfelen aan iemands geestelijk vermogen  :yes6rs: In ieder geval getuigd het van weinig ervaring op die openbare weg (lees penibele situaties meegemaakt) bedoel zet dan ook je helm af en rij zonder; als het te koud is gewoon een ijsmuts op voor je oren: Hersenletsel zal toch niet voorkomen in dat geval.  :lol:

@ Hakinnen: als ABS ingrijpt, moet je wel blijven knijpen en niet lossen: that's the point :wink: enne by the weg, die nieuwe KTM 990 Adventure is ook verkrijgbaar met de elektrieke remhulp 8)

een blokkerend wieltje hier en daar is imo helemaal geen probleem, daar leer je alleen van... ik heb het niet over me onderuitremmen in een noodsituatie...

en zo'n systeem als ABS ter discussie stellen is imo geen probleem... ik heb dagelijks met die rommel te maken (in de automobielwereld) en ik ben er niet heel erg van gecharmeerd als het aankomt op "freude am fahren"... ;)

en ik rij dus motor voor mn plezier
opeloos benzine verslaafd...

karz

Het vervelende van ABS vind ik dat het het gevoel geeft dat de remdruk wegvalt.  Dat is gewoon schrikken als je het niet verwacht.

Zeker als je op een 'vreemde' fiets rijdt.


Waar het SS en SM betreft hebben we het over een segment dat aaneenhangt van gewicht / pk verhoudingen. Dat is de graadmeter voor het verkoopsucces van die krengen. Dat niemand hier daar ooit maximaal gebruik van zal maken is ook al meerdere malen uitgekouwd .

Als ze op al die fietsen ABS zouden gooien en het niet erbij vertellen en het niet kon zien, dan zou eenieder hier het niet merken , totdat de ABS ingrijpt natuurlijk ;)  Dus mensen die piepen dat ABS hun 'in de weg' zit... :roll:  beetje flauwekul denk ik. Op het circuit wil ik nog even buiten beschouwing laten. Maar als je daar zo hard moet remmen dat ABS ingrijpt dan ben je niet goed bezig denk ik.

Maar je gaat als motorproducent niet ABS hangen op een SM fiets waar je de remschijven van platgeslagen cocablikjes maakt om het gewicht maar omlaag te houden voor de specs. gebeurt niet. Je gaat ook geen SM kopen met ABS als je vriendjes dat niet hebben, en lichter zijn dus theoretisch je ass zouden kunnen kicken.

dat ABS veiliger is klopt,  fijn , thuisblijven is nog veiliger.


Het lijkt misschien dat ik mezelf tegenspreek. Maar het is simpel , eigenlijk zou iedere motor ABS moeten hebben, maar ik snap dat sommige dat niet hebben ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Ozze

Heb ABS op de BMW Rockster, ik weet iig, da ik nie meer zonder wil, tenzij het een ratbike is  :lol:

Met ABS rij ik agressiever, zonder ABS defensiever.

Heb 3 motoren, 2 zonder en 1 met ABS, maar ik kan ook zeggen, heb der 2 met ABS en 1 zonder, want de remmen van de ratbike doen het ook nie zo best  8)
resident Frans Bauer fanclub chapter Belfeld

Youp

Citaat van: "karz"Het vervelende van ABS vind ik dat het het gevoel geeft dat de remdruk wegvalt.  Dat is gewoon schrikken als je het niet verwacht.

Zeker als je op een 'vreemde' fiets rijdt.


Waar het SS en SM betreft hebben we het over een segment dat aaneenhangt van gewicht / pk verhoudingen. Dat is de graadmeter voor het verkoopsucces van die krengen. Dat niemand hier daar ooit maximaal gebruik van zal maken is ook al meerdere malen uitgekouwd .

Als ze op al die fietsen ABS zouden gooien en het niet erbij vertellen en het niet kon zien, dan zou eenieder hier het niet merken , totdat de ABS ingrijpt natuurlijk ;)  Dus mensen die piepen dat ABS hun 'in de weg' zit... :roll:  beetje flauwekul denk ik. Op het circuit wil ik nog even buiten beschouwing laten. Maar als je daar zo hard moet remmen dat ABS ingrijpt dan ben je niet goed bezig denk ik.

Maar je gaat als motorproducent niet ABS hangen op een SM fiets waar je de remschijven van platgeslagen cocablikjes maakt om het gewicht maar omlaag te houden voor de specs. gebeurt niet. Je gaat ook geen SM kopen met ABS als je vriendjes dat niet hebben, en lichter zijn dus theoretisch je ass zouden kunnen kicken.

dat ABS veiliger is klopt,  fijn , thuisblijven is nog veiliger.


Het lijkt misschien dat ik mezelf tegenspreek. Maar het is simpel , eigenlijk zou iedere motor ABS moeten hebben, maar ik snap dat sommige dat niet hebben ;)

je vergeet alleen even dat met een SM heel veel geslide wordt... en dat kan dan niet meer met ABS ;)
opeloos benzine verslaafd...

DeWitte

Dat sliden is toch voornamelijk voor de show  :roll: zelden van toegevoegde waarde op de weg:  het ABS op mijn beemer is trouwens uitschakelbaar voor als je onverhard wil: dat extra knoppie voel je trouwens niet extra als gewicht :idea: : dus dat valt dan weer mee in de gewicht/pk verhouding :rofl:  goe over nagedacht van mneer Beemer he?? :roll:

het ABS werkt met 3 procesoren (van 2 verschillende fabrikaten, die elkaar continue sjekken :yes6rs: ) in tegenstelling tot het menselijk brein dat het met 1 (stukken langzamere) moet doen (alhoewel ik bij sommigen ook nog aan die 1ne twijfel :? )
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Youp

Citaat van: "Dwars"Dat sliden is toch voornamelijk voor de show  :roll: zelden van toegevoegde waarde op de weg:  het ABS op mijn beemer is trouwens uitschakelbaar voor als je onverhard wil: dat extra knoppie voel je trouwens niet extra als gewicht :idea: : dus dat valt dan weer mee in de gewicht/pk verhouding :rofl:  goe over nagedacht van mneer Beemer he?? :roll:

het ABS werkt met 3 procesoren (van 2 verschillende fabrikaten, die elkaar continue sjekken :yes6rs: ) in tegenstelling tot het menselijk brein dat het met 1 (stukken langzamere) moet doen (alhoewel ik bij sommigen ook nog aan die 1ne twijfel :? )

tuurlijk heeft het op de openbare weg niet veel toegevoegde waarde... of nouja... bij de haarspelden wel :D maar je kan wel lekker oefenen voor op t circuit ;)
opeloos benzine verslaafd...