Hoofdmenu

Sluitstukje

Gestart door Desmo-devil, 20 oktober, 2006, 21:25:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Motzippaldy

Citaat van: "WhomBom"achterbrug demonteren  :wink:


En dan  :? flexen misschien  :roll:
Proud on the South  

R-yen

De ketting flexen en dan weer aan elkaar klinken  :wink: .
Mooi design idee die achterbrug, maar praktisch nietzo handig  :?:

Hakinnen

Citaat van: "R-yen"De ketting flexen en dan weer aan elkaar klinken  :wink: .
Mooi design idee die achterbrug, maar praktisch nietzo handig  :?:

yep...nie zo moeilijk..

lange ketting kopen..nameten..flex erin..klinken...klaar..

Motzippaldy

WhomBom praat over een kant en klare gesloten ketting dus geen flex   :roll:
Proud on the South  

Hakinnen

Citaat van: "Motzippaldy"WhomBom praat over een kant en klare gesloten ketting dus geen flex   :roll:

weet ik motz..

ik ook..

maar ik zet er de flex in..

@Nippon

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Motzippaldy"WhomBom praat over een kant en klare gesloten ketting dus geen flex   :roll:

weet ik motz..

ik ook..

maar ik zet er de flex in..


waarmee flex je dit  :!:


ik neem aan met 'n doorslijpschijf, maar hoe dik is die  :?:

d'r Blieje

Maakt niet uit doorslijpschijf of afbraamschijf...

Zoek wanneer je de ketting nog wil hergebruiken kun je het best de klink-schakel opzoeken. Slijp hiervan de uitstekende pennetjes weg tot halverwege de sluitplaat. De sluitplaat zelf natuurlijk ook. Waneer je dit voor beide pennen hebt gedaan kun je de schakel eruit tikken met een doorslag.

Bij hergebruik zou ik wel af en toe koelen, zodat de o-ring van de volgende schakel niet smelt, anders heb je niet lang meer van je ketting!
Blieve lache...8)

Steefke™

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "R-yen"De ketting flexen en dan weer aan elkaar klinken  :wink: .
Mooi design idee die achterbrug, maar praktisch nietzo handig  :?:

yep...nie zo moeilijk..

lange ketting kopen..nameten..flex erin..klinken...klaar..
dat schiet bij een crosser/offraod echt niet op dat klinken zeker niet als je de ketting regelmatig moet uitkoken. naar mijn mening is het helemaal geen probleem sluitstukjes op een ketting ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat een ketting los is gegaan.
Smells like rubber

WhomBom

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "WhomBom"achterbrug demonteren  :wink:


En dan  :? flexen misschien  :roll:

piccie had ik nog niet gezien toen ik antwoordde, inderdaad... daar moet je wel gaan klinken/slotje gebruiken  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Desmo-devil

Citaat van: "WhomBom"of eindloos  :roll:  kun je meteen de lagertjes van je achterbrug en link systeem "effe checke"

Gaat niet bij een dubbele brug !!!!!

Desmo-devil

Citaat van: "WhomBom"achterbrug demonteren  :wink:

Beter kijken naar de foto, achterbrug demonteren helpt niet , de ketting moet er altijd doorheen, dat heb ik dus ook !!!!

Desmo-devil

Citaat van: "d'r Blieje"Maakt niet uit doorslijpschijf of afbraamschijf...

Zoek wanneer je de ketting nog wil hergebruiken kun je het best de klink-schakel opzoeken. Slijp hiervan de uitstekende pennetjes weg tot halverwege de sluitplaat. De sluitplaat zelf natuurlijk ook. Waneer je dit voor beide pennen hebt gedaan kun je de schakel eruit tikken met een doorslag.

Bij hergebruik zou ik wel af en toe koelen, zodat de o-ring van de volgende schakel niet smelt, anders heb je niet lang meer van je ketting!

Wat bedoel je met " hergebruik" . Op is op toch ???

WhomBom

Citaat van: "Desmo-devil"
Citaat van: "WhomBom"of eindloos  :roll:  kun je meteen de lagertjes van je achterbrug en link systeem "effe checke"

Gaat niet bij een dubbele brug !!!!!

Citaat van: "Desmo-devil"
WhomBom schreef:
achterbrug demonteren  


Beter kijken naar de foto, achterbrug demonteren helpt niet , de ketting moet er altijd doorheen, dat heb ik dus ook !!!!



Citaat van: "WhomBom"

piccie had ik nog niet gezien toen ik antwoordde, inderdaad... daar moet je wel gaan klinken/slotje gebruiken

:roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "Desmo-devil"Vandaag een nieuwe ketting en tandwielen op de Supersport gezet.
Zeg ik vanmiddag tegen Dwars dat ik de ketting morgen ga laten klinken.
Zegt Dwars dat hoeft niet, zo'n sluitstukje met een veertje is sterk genoeg voor de PK"s op jouw fiets.
IK zeg No Way, dat komt er bij mij niet op.
Ga ik vandaag de oude ketting eraf halen en wat blijkt, zit dat ding vast met zo'n sluitstukje met een veertje, :oops:  Heb ik daar al 10.000 km
mee rondgereden. Dus Dwars waarschijnlijk heb je toch gelijk :?
Maar morgen wordt ie geklonken  :wink:

Dwars heeft ook gelijk...  :yes6rs:

Klinken is natuurlijk altijd veiliger ja... Toch heeft zo'n visje me nog nooit in de steek gelaten. En mijn kettingen hebben niet bepaald een makkelijk leven  :lol:

Road Racing Tonnie

De "oude" borgplaat-visje truc.
Een beetje kit aanbrengen, en dan als extra beschermmiddel, met een borgdraadje de zaak muurvast verankeren,succes verzekerd.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********