We hebben het over het RIJDEN op de motor , niet over alle techniek erachter !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat zijn nou de echte verschillen Qua rijden ?
alez..volgens de heren die beide klasses hebben gereden ..rijdt er niks makkelijker dan een Honda RCV....
tsja...het verschil ...bayliss deed met de megasterke motoGP desmosedici een 1.31 op Valencia...op de veel minder sterke 999F06 deed in tijdens de SBK in datzelfde valancia een 134.9 ..das slechts 4 seconden verschil tussen een `getunede straatfiets` en een motoGP prototype racer! terwijl er wel zeker 40pk verschil tussen beide fietsen zit...gaat gewoon megahard in de SBK tegenwoordig..
Ik stond toch wel te kijken van Bayliss zijn prestaties van afgelopen weekend...al was hij in de SBK in de jaren dat ie erbij was altijd zeer succesvol..in zijn motogp tijd eigenlijk niet zo..
had nu natuurlijk een plaatsje als `vervanger ` en niks te bewijzen of verliezen dus geen `druk op de ketel` maar zette wel het hele veld te kakken als `gastrijderke` ...dat ie voorin zou zitten had ik al niet verwacht ..laat staan dat ie Capirossi achter zich zou kunnen houden die al het hele jaar op die fiets zit..
Alé...Bayliss liet in één race zien waar gibernau het hele jaar de tijd voor had en het verzuimde..
ik denk dat alles klopte..hij lekker in zijn vel zat en het gewoon domweg zijn weekend was..
ik vindt bayliss qua kaliber een beetje gelijk waardig aan colin edwards..tenminste als je terugkijkt op de tijd toen beide met elkaar knokten in de sbk..maar edwards laat het ook slechts sporadisch zien in de motogp...
uiteindelijk denk ik dat rossi nog steeds de snelste van allemaal is..
al zou ik zo´n Hayden wel eens een seizoen SBK willen zien rijden..heeft ie wel de rijstijl voor..
pedrosa niet..guttegut...zie pedrosa al in een echte rauwe SBK knokpartij terechtkomen tussen mannen als Xaus en Haga....denk dat dani gauw terugging naar het veel `cleanere` motoGP