de koning is dood, lang leve de koning

Gestart door Schmetzke, 29 oktober, 2006, 13:52:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"wat is eigenlijk pcies het (grote-) verschil tussen SBK en de GP?? wie weet er het fijne van? :roll:



Prototype en opgevoerde straat fietsen  :shock: Voor details zoek bij FIM naar reglement  :?
Proud on the South  

DeWitte

bedoel niet qua reglementen: meer op het rijvaardig (technisch) gebied?? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

GP motoren zijn veel duurdere motoren met veel meer complexere techniek en moeilijker voor alles goed af te stellen  :wink:
Proud on the South  

Desmo-devil

Los van alle techniek en materiaal.
Ik begrijp wat Dwars bedoeld, als je Bayliss zag zou je zeggen dat hij de Desmosedici met twee vingers in de neus onder bedwang had terwijl ik Capirossi altijd zie vechten met die machine. Betekend dit dat de 999 R van Bayliss zo moeilijk te berijden is dat de GP machine voor hem een eitje is geworden ?
Je zou toch verwachten dat Bayliss die het hele jaar in de SBK met traction control heeft gereden meer moeite zou hebben om de moto GP pk's op het asfalt te houden.

Motzippaldy

GP motoren hebben ook TC en nog veel meer hulp middelen en natuurlijk 20kg minder en veeeeeeeeeeel betere banden tuK  :guns:  Pirelli
Proud on the South  

Desmo-devil

We hebben het over het RIJDEN op de motor , niet over alle techniek erachter  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat zijn nou de echte verschillen Qua rijden ?

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"We hebben het over het RIJDEN op de motor , niet over alle techniek erachter  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat zijn nou de echte verschillen Qua rijden ?

alez..volgens de heren die beide klasses hebben gereden ..rijdt er niks makkelijker dan een Honda RCV....

tsja...het verschil ...bayliss deed met de megasterke motoGP desmosedici een 1.31 op Valencia...op de veel minder sterke 999F06 deed in tijdens de SBK in datzelfde valancia een 134.9 ..das slechts 4 seconden verschil tussen een `getunede straatfiets` en een motoGP prototype racer!  terwijl er wel zeker 40pk verschil tussen beide fietsen zit...gaat gewoon megahard in de SBK tegenwoordig..

Ik stond toch wel te kijken van Bayliss zijn prestaties van afgelopen weekend...al was hij in de SBK in de jaren dat ie erbij was altijd zeer succesvol..in zijn motogp tijd eigenlijk niet zo..
had nu natuurlijk een plaatsje als `vervanger ` en niks te bewijzen of verliezen dus geen `druk op de ketel` maar zette wel het hele veld te kakken als `gastrijderke` ...dat ie voorin zou zitten had ik al niet verwacht ..laat staan dat ie Capirossi achter zich zou kunnen houden die al het hele jaar op die fiets zit..

Alé...Bayliss liet in één race zien waar gibernau het hele jaar de tijd voor had en het verzuimde..

ik denk dat alles klopte..hij lekker in zijn vel zat en het gewoon domweg zijn weekend was..

ik vindt bayliss qua kaliber een beetje gelijk waardig aan colin edwards..tenminste als je terugkijkt op de tijd toen beide met elkaar knokten in de sbk..maar edwards laat het ook slechts sporadisch zien in de motogp...

uiteindelijk denk ik dat rossi nog steeds de snelste van allemaal is..
al zou ik zo´n Hayden wel eens een seizoen SBK willen zien rijden..heeft ie wel de rijstijl voor..

pedrosa niet..guttegut...zie pedrosa al in een echte rauwe SBK knokpartij terechtkomen tussen mannen als Xaus en Haga....denk dat dani gauw terugging naar het veel `cleanere` motoGP

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"wat is eigenlijk pcies het (grote-) verschil tussen SBK en de GP?? wie weet er het fijne van? :roll:

in 1 woord..geld

WhomBom

SBK zijn productie motoren als ik het goed heb, motoGP de juweeltjes van engineering, als het beter kan wordt het gedaan, ongeacht de kosten/moeite.

qua stuurmanskunsten denk ik niet dat er zo een groot verschil is, en zeker door het veel grotere startveld is de SBK meestal leuker om te kijken  :twisted:

helaas gister slechts delen van de race gezien, in dat ze startten gingen mensen eten  :x  en toen ik terug kwam zei zo'n ouwe knakker aan de bar "hey.. die rossie ofzo lag er net naast..." de rest nog maar gekeken, want ik had tegen mijn ma gezegd, neem me die race op...... kom je thuis staat het franse nieuws op de band  .<<((.
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

:laughing49so: zeker een cursus kunstig met kurk in het frans :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

crazy j

Citaat van: "Desmo-devil"Geweldig wat Bayliss vandaag heeft laten zien.  ?Rijdt Gibernau dus echt als een dweil als je ziet wat Bayliss doet op dezelfde machine ?

Wat vinden jullie ?

Shoot !!

lol :thumbsup:  :thumbsup:  :mrgreen:
living the life the way it comes

DeWitte

vond net nog een mooie foto van een hevig geëmotioneerde Hayden 8)

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"vond net nog een mooie foto van een hevig geëmotioneerde Hayden 8)


z'n moeder had zeker net gezegt dat hij geen hagelslag op z'n brood kreeg :rofl:
Smells like rubber

QuattroFrits

:shock: En dan wordt hij nog in het openbaar geknuffeld door een kerel ook nog. :lol:

:oops: En waar knijpt de linkerhand van die kerel in :oops:

Dan zou je toch wel janken. :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.