Hoofdmenu

allroad banden ?

Gestart door karz, 23 november, 2006, 11:54:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Hoi,

Heb op de RS nu bt-020's liggen. Ik geloof dat dit een van de meest geprezen banden is voor het algemene gebruik.

Echter met dit weer vind ik het toch allemaal wat slippery. Ik ben al een paar keer uitgebroken terwijl de banden toch nog redelijk veel profiel hebben.

Ik zie de GS-en en v-stroms allemaal met tourance achtige banden rijden. Is dat beter voor dit weer ? Gaat dit werken op een RS ?

Iemand daar een idee over.  :?:

RS:


bt 020:



Tourance:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

May Day

edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

Ik zweer bij de Michelin Anakee: 8) voor op de Gs (snel op temp ook bij kou/nat) volgende zomer wil ik de nieuwe Battle Wings (meer straatgericht a la pilot road) uitproberen, want door hoor ik ook lovende kritieken over.

Anakees, Trailwings, Tourance etc. hebben toch een meer all-road uitstraling/karakter en dito grover profiel. Of die in de maten voor een Rs te krijgen weet ik echter ook niet :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "May Day"Pilot Road!

Deze dus:



Lijkt me een beetje hetzelfde als wat ik al heb. Compound verschillen daargelaten. De voorband ziet er wel geschikter uit :yes6rs:

Misschien alleen die voorband halen, ik heb het idee dat de Bt's op mijn fiets niet gelijk gewisseld zijn. De voorband heeft een stuk minder profiel dan de achterband.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: "Dwars"\
Anakees, Trailwings, Tourance etc. hebben toch een meer all-road uitstraling/karakter en dito grover profiel. Of die in de maten voor een Rs te krijgen weet ik echter ook niet :wink:

Volgens mij niet  :(
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Road Racing Tonnie

Voor alle duidelijkheid, profiel op een wegband, heeft GEEN enkele functie,
of het moet ter versiering zijn, maar niet ter bevordering van waterafvoer, of een betere wegligging, allemaal onzin.
Loop dit al jaren te verkondigen, en velen wilden dat niet aannemen (begrijpelijk) totdat er dit jaar een grote bandentest is gedaan, door????????, en een bekende tot mij sprak, van, "je had toch gelijk"
Maakt ook niet uit, maar leuk om te horen.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

karz

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Voor alle duidelijkheid, profiel op een wegband, heeft GEEN enkele functie,
of het moet ter versiering zijn, maar niet ter bevordering van waterafvoer, of een betere wegligging, allemaal onzin.

Deze deze dingen hebben geen zin  ?





Of wordt op een circuit ineens wel het water afgevoerd via het profiel  :?


Citaat van: "Road Racing Hayabusa".. (begrijpelijk) totdat er dit jaar een grote bandentest is gedaan, door????????,

Wie ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

May Day

Citaat van: "karz"
Citaat van: "May Day"Pilot Road!

Deze dus:



Lijkt me een beetje hetzelfde als wat ik al heb. Compound verschillen daargelaten. De voorband ziet er wel geschikter uit :yes6rs:

Misschien alleen die voorband halen, ik heb het idee dat de Bt's op mijn fiets niet gelijk gewisseld zijn. De voorband heeft een stuk minder profiel dan de achterband.
waarschijnlijk toen de achterband versleten was, alleen de achterband gewisseld. Voorband gaat zo'n 1,5 achterbanden mee op een RS. De pilot road is VEEL beter in de regen dan een BT020.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Road Racing Tonnie

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"Voor alle duidelijkheid, profiel op een wegband, heeft GEEN enkele functie,
of het moet ter versiering zijn, maar niet ter bevordering van waterafvoer, of een betere wegligging, allemaal onzin.

Deze deze dingen hebben geen zin  ?





Of wordt op een circuit ineens wel het water afgevoerd via het profiel  :?


Citaat van: "Road Racing Hayabusa".. (begrijpelijk) totdat er dit jaar een grote bandentest is gedaan, door????????,

Wie ?

1)We praten over normale wegbanden voor de openbare weg

2) test uitgevoerd door Motorforum
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

karz

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"

1)We praten over normale wegbanden voor de openbare weg


Dat weet ik  :roll:   daarom schrijf ik ook :

Citaat van: "Kars"
Of wordt op een circuit ineens wel het water afgevoerd via het profiel


M.a.w. waarom werken groeven op het circuit dan wel en op de openbare weg niet ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Road Racing Tonnie

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"

1)We praten over normale wegbanden voor de openbare weg


Dat weet ik  :roll:   daarom schrijf ik ook :

Citaat van: "Kars"
Of wordt op een circuit ineens wel het water afgevoerd via het profiel


M.a.w. waarom werken groeven op het circuit dan wel en op de openbare weg niet ?

Dat zijn regenbanden, met een hele andere (sponsachtige rubber) samenstelling.
Een normale wegband, daarvan is de waterafvoer, middels groeven, 0,0 omdat een motorband, niet op het water, maar door het water rijdt, gezien het smalle draagvlak, en er dus geen waterfilm tussen band en wegdek kan ontstaan
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

karz

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"

Dat zijn regenbanden, met een hele andere (sponsachtige rubber) samenstelling.
Een normale wegband, daarvan is de waterafvoer, middels groeven, 0,0 omdat een motorband, niet op het water, maar door het water rijdt, gezien het smalle draagvlak, en er dus geen waterfilm tussen band en wegdek kan ontstaan



Dus deze banden zouden ook werken zonder groeven ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Volgens mij begint de waterafvoerende werking pas als er flink wat water op de weg staat, dan verkomen die groeven aqua planing?? toch??
Op een gewoon nat wegdek is er eigenlijk niet veel af te voeren, maar als je door plassen rijdt ineens wel
(don't shoot me als ik het mis heb, zo is het mij iig ooit uitgelegd) :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Aqua planing zal je zelden hebben met motorbanden. Hoe kleiner het oppervlak dat contact heeft met de weg, hoe groter de druk op die plaats is. Dus motorbanden drukken altijd door het water. Geld ook voor auto's hoe smaller de band hoe minder kans op Aqua planing.

Toledo

Citaat van: "suzuki-girl"Volgens mij begint de waterafvoerende werking pas als er flink wat water op de weg staat, dan verkomen die groeven aqua planing?? toch??
Op een gewoon nat wegdek is er eigenlijk niet veel af te voeren, maar als je door plassen rijdt ineens wel
(don't shoot me als ik het mis heb, zo is het mij iig ooit uitgelegd) :wink:

Zo denk ik er ook over, profiel lijkt mij wel degelijk nut hebben. Zelfs bij enduro/cross banden moeten de noppen lossend zijn ,zodat zand en gesteente niet vast blijft zitten tussen de noppen, want anders is je grip ook direct weg
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017