Hoofdmenu

allroad banden ?

Gestart door karz, 23 november, 2006, 11:54:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

ik had in de vogezen deze erop liggen heidenau's K60 enduro
18 " is bijna geen noppenband te vinden  :!:

eigenlijk bedoeld voor finland op de gravelwegen  8)  met de metzelers me33/55 was 't na een paar dagen regen niet mee te rijden  :evil:

maken wel herrie  :roll:






ohja... ook handig om te weten  :!:  je hebt wel minder ruimte onder je voorspatbord dus...... niet harder dan 150km/uur  :mrgreen:

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Desmo-devil"Aqua planing zal je zelden hebben met motorbanden. Hoe kleiner het oppervlak dat contact heeft met de weg, hoe groter de druk op die plaats is. Dus motorbanden drukken altijd door het water. Geld ook voor auto's hoe smaller de band hoe minder kans op Aqua planing.

Helemaal correct Desmo devil, je ziet b.v. bij sportmotoren, bijna of geen profiel meer aan de zijkanten zitten, heeft ook geen zin.
Toch zijn er nog div drivers, die een band kopen vanwege het mooie profiel, echt zinloos.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Road Racing Tonnie

Citaat van: "Toledo"
Citaat van: "suzuki-girl"Volgens mij begint de waterafvoerende werking pas als er flink wat water op de weg staat, dan verkomen die groeven aqua planing?? toch??
Op een gewoon nat wegdek is er eigenlijk niet veel af te voeren, maar als je door plassen rijdt ineens wel
(don't shoot me als ik het mis heb, zo is het mij iig ooit uitgelegd) :wink:

Zo denk ik er ook over, profiel lijkt mij wel degelijk nut hebben. Zelfs bij enduro/cross banden moeten de noppen lossend zijn ,zodat zand en gesteente niet vast blijft zitten tussen de noppen, want anders is je grip ook direct weg

Een crossband heeft een geheel andere functie, dan een wegband, indien men met een crossmotor op div circuits, met steeds een andere grondslag rijdt, moet je daar ook de band op aanpassen, b.v een ondergrond van klei-zand-leem enz.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

toch lijkt het me een beetje raar dan zouden de fabrikanten zich toch geen moeite doen om banden met profiel te produceren, voor wegmotoren. :?
Ik denk dat ik eens in de huid van Sherlock Holmes moet kruipen, maw, ik ga dat eens tot op de bodem uitzoeken.... 8)

jullie horen het tzt :wink:

ffkes een mailtje gestuurd naar Michelin, ben benieuwd :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

''Enorm belangrijk bij natte grip is het profiel van de band ,omdat het water immers door de profielrillen naar de buitenkant van de band wordt getransporteerd en er aan dw rand van het profiel hoge drukpiek wordt opgebouwd..Zo onstaat een uitweg voor de waterfilm en wordt het contact met het wegdek zeker gesteld''


Bron MOTOPLUS  :wink:
Proud on the South  

Zwerver

Citaat van: "Motzippaldy"''Enorm belangrijk bij natte grip is het profiel van de band ,omdat het water immers door de profielrillen naar de buitenkant van de band wordt getransporteerd en er aan dw rand van het profiel hoge drukpiek wordt opgebouwd..Zo onstaat een uitweg voor de waterfilm en wordt het contact met het wegdek zeker gesteld''

Klinkt als een zeer aanneembare verklaring voor alle moeite die bandenfabrikanten zich al jaren getroosten om motorbanden met profiel te ontwikkelen en produceren...  :wink:
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

WhomBom

Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "Desmo-devil"Aqua planing zal je zelden hebben met motorbanden. Hoe kleiner het oppervlak dat contact heeft met de weg, hoe groter de druk op die plaats is. Dus motorbanden drukken altijd door het water. Geld ook voor auto's hoe smaller de band hoe minder kans op Aqua planing.

Helemaal correct Desmo devil, je ziet b.v. bij sportmotoren, bijna of geen profiel meer aan de zijkanten zitten, heeft ook geen zin.
Toch zijn er nog div drivers, die een band kopen vanwege het mooie profiel, echt zinloos.

dat ze geen profiel meer hebben aan de zijkanten is imo omdat je toch niet zooo achterlijk plat gaat in de regen, en dat deel van de band dus nooit water ziet. Dus laat je het profiel weg, en heb je bij droogweer, als je wel zo plat gaat meer contactoppervlak. Of sla ik de plank nu mis?  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Road Racing Tonnie

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "Desmo-devil"Aqua planing zal je zelden hebben met motorbanden. Hoe kleiner het oppervlak dat contact heeft met de weg, hoe groter de druk op die plaats is. Dus motorbanden drukken altijd door het water. Geld ook voor auto's hoe smaller de band hoe minder kans op Aqua planing.

Helemaal correct Desmo devil, je ziet b.v. bij sportmotoren, bijna of geen profiel meer aan de zijkanten zitten, heeft ook geen zin.
Toch zijn er nog div drivers, die een band kopen vanwege het mooie profiel, echt zinloos.

dat ze geen profiel meer hebben aan de zijkanten is imo omdat je toch niet zooo achterlijk plat gaat in de regen, en dat deel van de band dus nooit water ziet. Dus laat je het profiel weg, en heb je bij droogweer, als je wel zo plat gaat meer contactoppervlak. Of sla ik de plank nu mis?  :?

Sterker nog, je ziet steeds minder profiel op het midden v/d band,.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

May Day

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Road Racing Hayabusa"
Citaat van: "Desmo-devil"Aqua planing zal je zelden hebben met motorbanden. Hoe kleiner het oppervlak dat contact heeft met de weg, hoe groter de druk op die plaats is. Dus motorbanden drukken altijd door het water. Geld ook voor auto's hoe smaller de band hoe minder kans op Aqua planing.

Helemaal correct Desmo devil, je ziet b.v. bij sportmotoren, bijna of geen profiel meer aan de zijkanten zitten, heeft ook geen zin.
Toch zijn er nog div drivers, die een band kopen vanwege het mooie profiel, echt zinloos.

dat ze geen profiel meer hebben aan de zijkanten is imo omdat je toch niet zooo achterlijk plat gaat in de regen, en dat deel van de band dus nooit water ziet. Dus laat je het profiel weg, en heb je bij droogweer, als je wel zo plat gaat meer contactoppervlak. Of sla ik de plank nu mis?  :?
:stupid:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

Vraag: als het zo zou zijn dat profiel op (weg) motorbanden er niet toe zou doen: Waarom dan een verplichte minimale profieldiepte??? met kale bandjes rijden waardeert de pliessie echt niet..........

na ??? :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Heidenau gaat winterbanden voor de motor uitgeven:

http://www.reifenwerk-heidenau.de/snowtex.php

Ook terug te vinden in PROMOTOR , de Heidenau K60 M&S.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

@Karz..

Michelin Pilot Road

wil do the job

rsv2002

Citaat van: "Dwars"Vraag: als het zo zou zijn dat profiel op (weg) motorbanden er niet toe zou doen: Waarom dan een verplichte minimale profieldiepte??? met kale bandjes rijden waardeert de pliessie echt niet..........

na ??? :roll:

Ik denk dat anders iedereen tot op het canvas doorrijdt en dat zorgt ook bij droog weer voor onveilige situaties. (denk aan een klapband door steentjes e.d.)

Overigens denk ik wel dat profiel zin heeft bij nat weer, al is het effect wel minder dan bij een auto.
 dirty mind is a joy forever!!!

DeWitte

Citaat van: "karz"Heidenau gaat winterbanden voor de motor uitgeven:

http://www.reifenwerk-heidenau.de/snowtex.php

Ook terug te vinden in PROMOTOR , de Heidenau K60 M&S.

vroeg ik me ook al af of winterbanden voor motoren bestonden: :)  zijn deze in Duitsland dan ook verplicht gelijk autobanden??

@ RSV2002, klinkt logisch, niet aan gedacht :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "karz"

vroeg ik me ook al af of winterbanden voor motoren bestonden: :)  zijn deze in Duitsland dan ook verplicht gelijk autobanden??


Heidenau heeft de primeur volgens mij. Het was / is commercieel niet zo interessant om motorwinterbanden te ontwikkelen.

Ook voor moto verplicht. :yes6rs:
Alleen, verplicht wil zeggen: Dat je ze erop moet hebben als de weersomstandigheden daar om vragen en je erop uit wil.
Dus niet tijdens een gehele bepaalde periode die toevallig winter heet.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.