Enkele centrale voorremschijf

Gestart door Schmetzke, 30 november, 2006, 17:22:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke







Voordeel: Grote schijf, dus veel remvermogen? En minder gyroscopische krachten doordat het gewicht van de schijf (schijven) minder is. Verder nog wat besparing aan onafgeveerd gewicht?

Nadeel: Zeer complex ontwerp? De naaf waar de klauwen aan vastzitten moet stilstaan. Dus een 3-delige naaf  :roll: Enneh.. Hoe gaan we remblokken verwisselen? Ben je even mee bezig volgensmij :roll:

Prullenbakontwerp? Shoot  8)

Youp

dan vind ik de "buell" schijf een betere oplossing...



ook een grote schijf, nog groter zelfs... geen moeilijke constructies, makkelijk te vervangen remblokken en ook aanzienlijk minder onafgeveerde massa aangezien het hart van de velg de remkrachten niet meer hoeft op te vangen waardoor deze een stuk lichter gebouwd kan worden...  :D
opeloos benzine verslaafd...

Motzippaldy

Misschien wel goed maar ik vind een remschijf te lelijk  :?
Proud on the South  

Schmetzke

Citaat van: "Motzippaldy"ik vind een remschijf te lelijk  :?

:stupid:

Helemaal mee eens. Het zou verboden moeten worden, lelijke remschijven!

De tromelrem ruleerd! Stoppies gegarandeerd :mrgreen:


DeWitte

wel stoer  8) van wie is het ontwerp?? en op welke brommert zit ut gemonteerd???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"wel stoer  8) van wie is het ontwerp?? en op welke brommert zit ut gemonteerd???

Ik zag ergens de 2 laatste letters van het woord "suzuki" staan  :shock:

(edit)  :shock:

Youp

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Motzippaldy"ik vind een remschijf te lelijk  :?

:stupid:

Helemaal mee eens. Het zou verboden moeten worden, lelijke remschijven!

De tromelrem ruleerd! Stoppies gegarandeerd :mrgreen:


neem dan meteen een duplex exemplaar aan een simplex trommelrem heb je niks op een motor tenzij je achteruit wil gaan rijden 8)
opeloos benzine verslaafd...

Schmetzke

Citaat van: "Youp"neem dan meteen een duplex exemplaar aan een simplex trommelrem heb je niks op een motor tenzij je achteruit wil gaan rijden 8)

Het gaat hier niet over trommelremmen  :roll:

Desmo-devil

Ik vind het cool, en volgens mij heeft het ook voordelen.
Remblokken wisselen lijkt me inderdaad een  groot probleem bij dat gespaakt wiel, bij die andere niet.
Ik vind het altijd wel leuk als er nieuwe dingen geprobeerd worden. Dit is typisch een geval van waarom zijn ze daar niet eerder op gekomen.
Mooie techniek !