Hoofdmenu

dunlop D205F

Gestart door Steefke™, 30 november, 2006, 22:12:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

Ik heb op de Husk een set je dunlop D 205F sportmaxtouring (voor 120/60
en achter 160/60) maar ik heb geen idee wat dit voor bandjes zijn, heeft iemand ervaring met deze banden.
Smells like rubber

Youp

in ieder geval helemaal niks voor op een supermoto ;)
opeloos benzine verslaafd...

Schmetzke

Citaat van: "Youp"in ieder geval helemaal niks voor op een supermoto ;)

:stupid:

Steefke™

wat hebben jullie d'r op liggen ik wil he liefst een band waar je het hele jaar door me kan rijden.
Smells like rubber

Youp

ik rij met een Pirelli Diablo Supercorsa 1 op het voorwiel, dit is een af fabriek opgesneden slick (straat legaal) en er is het hele jaar wel mee te rijden... natuurlijk is de waterafvoer niet optimaal maar in de regen moet je sowieso voorzichtiger aan doen en ik moet zeggen ik heb er nog nooit problemen mee gehad.. wel merk ik dat onder de 10 graden extreem hoeken wat listiger is aangezien het moeilijk is de SC1 op temperatuur te krijgen.. daarom ben ik ook aan een circuit regenband aan het denken voor op het voorwiel

op het achterwiel rijd ik met een pirelli diablo, high end sportband die het prima doet, in de regen, in de kou en wanneer het warm is.. natuurlijk wel ook minder grip wanneer het koud is maar dat is op het achterwiel geen probleem  :D

een michelin pilot power is ook een goede optie als achterband evenals een dunlop D208(GP) de dunlop heeft iets minder grip maar is bijna onverslijtbaar, de GP uitvoering heeft echt een hele lading grip, meer dan de diablo en de pilot power maar er is niet zo goed aan te komen..

de moraal van het verhaal is, zorg dat je op het voorwiel altijd een band hebt die veel méér grip levert dan je achterband  :)
opeloos benzine verslaafd...

Steefke™

Citaat van: "Youp"ik rij met een Pirelli Diablo Supercorsa 1 op het voorwiel, dit is een af fabriek opgesneden slick (straat legaal) en er is het hele jaar wel mee te rijden... natuurlijk is de waterafvoer niet optimaal maar in de regen moet je sowieso voorzichtiger aan doen en ik moet zeggen ik heb er nog nooit problemen mee gehad.. wel merk ik dat onder de 10 graden extreem hoeken wat listiger is aangezien het moeilijk is de SC1 op temperatuur te krijgen.. daarom ben ik ook aan een circuit regenband aan het denken voor op het voorwiel

op het achterwiel rijd ik met een pirelli diablo, high end sportband die het prima doet, in de regen, in de kou en wanneer het warm is.. natuurlijk wel ook minder grip wanneer het koud is maar dat is op het achterwiel geen probleem  :D

een michelin pilot power is ook een goede optie als achterband evenals een dunlop D208(GP) de dunlop heeft iets minder grip maar is bijna onverslijtbaar, de GP uitvoering heeft echt een hele lading grip, meer dan de diablo en de pilot power maar er is niet zo goed aan te komen..

de moraal van het verhaal is, zorg dat je op het voorwiel altijd een band hebt die veel méér grip levert dan je achterband  :)

oke bedankt voor je advies, ik wil toch voor dat ik hem klaar heb een beetje rond kijken wat er te krijgen en wat de ervaringen van andere zijn, je moet het uiteindelijk zelf ervaren maar een advies is nooit weg zeg ik maar.
Smells like rubber

Schmetzke

Citaat van: "Youp"ik rij met een Pirelli Diablo Supercorsa 1 op het voorwiel, dit is een af fabriek opgesneden slick (straat legaal) en er is het hele jaar wel mee te rijden... natuurlijk is de waterafvoer niet optimaal maar in de regen moet je sowieso voorzichtiger aan doen en ik moet zeggen ik heb er nog nooit problemen mee gehad.. wel merk ik dat onder de 10 graden extreem hoeken wat listiger is aangezien het moeilijk is de SC1 op temperatuur te krijgen.. daarom ben ik ook aan een circuit regenband aan het denken voor op het voorwiel

op het achterwiel rijd ik met een pirelli diablo, high end sportband die het prima doet, in de regen, in de kou en wanneer het warm is.. natuurlijk wel ook minder grip wanneer het koud is maar dat is op het achterwiel geen probleem  :D

een michelin pilot power is ook een goede optie als achterband evenals een dunlop D208(GP) de dunlop heeft iets minder grip maar is bijna onverslijtbaar, de GP uitvoering heeft echt een hele lading grip, meer dan de diablo en de pilot power maar er is niet zo goed aan te komen..

de moraal van het verhaal is, zorg dat je op het voorwiel altijd een band hebt die veel méér grip levert dan je achterband  :)

:stupid:

SC1 vóór, Diablo/MPP/D208 achter  :yes6rs:

Steefke™

2 keer het zelfde advies daar kom ik natuurlijk niet meer om heen, maar ja nu eerst dat ding maar eens in elkaar krijgen. :lol:
Smells like rubber