Belgisch Vignet

Gestart door DeWitte, 11 januari, 2007, 09:01:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Youp

da's dan beter... maar wat nou als ik een dagje naar zeeland wil? dan ga ik met de auto... en moet ik betalen  :x
opeloos benzine verslaafd...

Steefke™

Gezien op TVlimburg

BENT U OOK TEGEN DE INVOERING VAN HET BELGISCH AUTOVIGNET ?

Waarom tegen het vignet

Het Belgische autovignet is pure geldklopperij. De provincie Limburg en de Nederlandse regering moet scherp protesteren tegen de invoering van het vignet. Zonodig moeten stappen gezet worden op Europees niveau om de jaarlijkse kostprijsverhoging van 60 euro voor vele Limburgse autogebruikers te voorkomen.

De invoering van het wegenvignet betekent concreet dat alle weggebruikers € 60 moeten betalen voor het gebruik van een aantal Belgische snelwegen. Alleen de Belgische autobezitters krijgen het volledige bedrag volledig gecompenseerd via een korting op de wegenbelasting. Per saldo gaan dus alleen buitenlandse automobilisten meer betalen, bijvoorbeeld als zij op doorreis zijn naar Frankrijk of verder. Voor inwoners van Limburg brengt de invoering het vignet daarnaast specifieke problemen met zich mee omdat wij omgeven zijn door de Belgische grens. Alleen al in Limburg zijn 500.000 auto´s  zodat de mogelijke kostenpost voor de Limburgse automobilist tegen de dertig miljoen euro jaarlijks kost. Dat is bijna de helft van het bedrag dat de provincie Limburg zelf ophaalt voor onze eigen begroting.

Wij hebben moeite met het plan van de Belgen, vooral omdat het in de eerste plaats slechts bedoeld lijkt om buitenlandse automobilisten geld uit de zakken te kloppen. In tegenstelling tot het Nederlandse plan voor 'anders betalen voor mobiliteit' gaat van het Belgische plan geen enkele prikkel uit tot een bewuster autogebruik. De opgelegde heffing varieert immers niet naar tijd en/of plaats, en maakt geen onderscheid naar milieukenmerken van het voertuig. Er is dus niks te kiezen voor autogebruikers. Het is gewoon een ordinaire poging om buitenlanders te laten meebetalen aan de (vaak slecht onderhouden) Belgische wegen. Het plan lijkt bovendien in strijd met het Europese non-discriminatiebeginsel en het vrije verkeer tussen lidstaten. Er wordt door de compensatie aan de eigen inwoners immers een onderscheid gemaakt tussen Belgische en andere weggebruikers.

Ook maken wij ons ook zorgen over de lappendeken aan betalingssystemen voor de weg die in Europa ontstaat. Dit leidt vooral tot hogere kosten en administratieve rompslomp voor de automobilist die door meerdere landen wil rijden. Europa dient zich hier aan de kant van de burgers op te stellen. Anders krijgen grensbewoners hun autoruit vol met allerlei stikkers en vignetten geplakt. Waarbij de portemonnee voortdurend leger wordt gemaakt.

Steun daarom onze actie tegen dit vignet

Joep van der Linden

Hubert Mackus

Joe Gommans

info@autovignetnee.eu

http://www.autovignetnee.eu/
Smells like rubber

karz

Heb me op het bmw forum van vlaanderen in zo'n zelfde discussie gemengt ;)

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=11049&postdays=0&postorder=asc&start=0

Uitendelijk (als ze geen argumenten meer hebben) gooien ze het maar op dat wij hollanders ieder dubbeltje omdraaien :jack:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Bart

Zelfs de minister van Verkeer gaf dit als argument voor de protesten van de Nederlandse bevolking  :?
uw muk manne

wie durft, wint.

karz

Ik maak me niet druk, de belgische grensondernemer gaat mij dat terugbetalen. Zie het nu al in advertenties staan. :yes6rs:

Op dat belgische forum zijn ze het er ook niet helemaal mee eens. Ze vinden het niet erg dat wij moeten betalen, maar wel dat het geld dus niet naar het wegdek gaat maar naar het OV  :jack:

Ohja, en dat zij dat geld terug krijgen geloven ze ook niet, misschien het eerste jaar en dan gaat de wegenbelasting gewoon ineens omhoog.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

half europa heeft vignetten of tol, behalve wij weer niet :roll: : terwijl we een van de kwalitatief beste wegennetten hebben. Gewoon hier ook invoeren imo. De duitsers zijn er ook al over bezig trouwens voor auto's (voor vrachtwagens is het daar al)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

De echte hollanders hebben al een oplossing gevonden voor hun zomervakantie :


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

:laughing49so:

ja stel je voor ze kunnen hun zak aardappels niet meenemen  :rofl:
You may own the bike, but the bike possesses you.

crazy j

pa van me kreeg een mail doorgestuurd
daarin stond een link naar een site daar kun je een digitale handtekening zetten als je tegen het belgis vignet bent denk dat t wel moeite waard is op hier te posten
het is al een waslijst lang zoveel mense hebben al getekend

www.autovignetnee.eu
living the life the way it comes

karz

't is al weer een jaar uitgesteld :cool:  , en van uitstel komt ...   juist ;)

http://www.nu.nl/news/968985/21/Belgisch_wegenvignet_jaar_uitgesteld.html
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

das fijn voor de Belgen...
maar dit krijgen wij al gauw voor de kiezen:

CiteerKilometerheffing deze kabinetsperiode ingevoerd
07 februari 2007, 12:15  

DEN HAAG (ANP) - Een kilometerheffing om het spitsverkeer terug te dringen wordt al in de loop van de komende kabinetsperiode gefaseerd ingevoerd. Dat staat in het regeerakkoord dat woendag is gepresenteerd. Tot dusver was het de bedoeling dat de kilometerheffing er pas vanaf 2012 zou komen.

Uit het regeerakkoord blijkt ook dat er in het stads- en streekvervoer experimenten komen met gratis openbaar vervoer voor specifieke doelgroepen. Ook staat in het stuk dat het oneigenlijk gebruik van koopzondagen zal worden tegengegaan.

Het regeerakkoord heeft geen duidelijke titel, maar boven het inleidende hoofdstuk staat 'Samen werken, samen leven'. De tekst onderstreept het belang van dialoog met de samenleving en het wekken van vertrouwen.

blablablaaaaaaaaaaaaa............

:?
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl"das fijn voor de Belgen...
.

Das fijn voor ons, voor de belgen maakt het (nog) niet zoveel uit.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"
Citaat van: "suzuki-girl"das fijn voor de Belgen...
.

Das fijn voor ons, voor de belgen maakt het (nog) niet zoveel uit.

Oke, je hebt gelijk, maar wat ik er van begrepen heb ging het meer om het gebruik van de autoweg in Belgie, en die kan je evt. mijden :wink:
Dus ik maak me niet druk erover, meer bezorgd ben ik over de kilometerheffing in Nederland :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "suzuki-girl"das fijn voor de Belgen...
.

Das fijn voor ons, voor de belgen maakt het (nog) niet zoveel uit.

Oke, je hebt gelijk, maar wat ik er van begrepen heb ging het meer om het gebruik van de autoweg in Belgie, en die kan je evt. mijden :wink:
Dus ik maak me niet druk erover, meer bezorgd ben ik over de kilometerheffing in Nederland :wink:

Echt niet alleen autoweg. Is geen frans systeem, je betaald voor iedere kiezel.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: "karz"
Citaat van: "suzuki-girl"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "suzuki-girl"das fijn voor de Belgen...
.

Das fijn voor ons, voor de belgen maakt het (nog) niet zoveel uit.

Oke, je hebt gelijk, maar wat ik er van begrepen heb ging het meer om het gebruik van de autoweg in Belgie, en die kan je evt. mijden :wink:
Dus ik maak me niet druk erover, meer bezorgd ben ik over de kilometerheffing in Nederland :wink:

Echt niet alleen autoweg. Is geen frans systeem, je betaald voor iedere kiezel.

dat klopt, ik heb ook gehoord dat de camera's waar mee je geregistreerd word alleen op de snelwegen/grotewegen komen te hangen
Smells like rubber