voorvork verlengen dmv van bussen,of langere voorvork

Gestart door Gehaktbal, 12 september, 2005, 17:12:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gehaktbal

Ik zit al een tijd te dubben of ik de voorvork met bussen laat verlengen of een langere voorvork erin laat zetten.

doel is eigenlijk dat voorvork weer iets schuiner staat,en een betere chopperlook.

nu heb ik echter begrepen dat het blok hierdoor omhoog komt te liggen en of dat nu echt mooier is weet ik zo net nog niet,nadelen voor het blok weet ik niet.

men heeft mij echter ontraden met bussen te werken in verband met de stevigheid,terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat het kan,met bussen werken zou wel de makkelijkste manier zijn denk ik.

iemand toevallig een suggestie of mening hierover?
naked bike or wife,i like it both

WhomBom

ik zou het niet met bussen doen iig, het mooiste zouden ook andere kroonplaten zijn, zodat je vork ook platter ligt zeg maar, dan komt je blok ook niet hoger.

khe alleen geen idee of zoiets te krijgen is... :roll:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Enne ff checken of het geen kwaad kan voor je olie niveau in het blok, als dit schuiner komt te liggen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

zelf maken (laten) wellicht de een of andere "handige" gast van hier die je verder kan helpen of verwijzen :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Ik zou eens uitzoeken welke motor hetzelfde balhoofd heeft als die van jou. Zo past de upside down vork van een GSX-R 750 W in mijn Bandit 400 :shock: Zo'n grapje is misschien bij jou ook wel uit te halen?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Gehaktbal

Balhoofdhoek is al aangepast ,hoek veranderd met 6 graden,daarna nog iets aan frame veranderd,hierdoor staat hij nog iets schuiner,maar voor mij mocht het nog extremer.
naked bike or wife,i like it both

Herr Tod

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Busaberke

81,

het verhaal met de bussen wordt best moeilijk.
Uiteraard moeten ze naadloos op de bestaande poten passen, dus dat wordt een secuur stukje draaiwerk.

Daarnaast moeten ze vrij lang uitgevoerd worden, ik zou zeggen dat de overlapping minimaal zo lang moet worden als de afstand tussen de kroonplaten, uitwendig gemeten. Anders wordt de knikbelasting op de bestaande vorkpoten groter dan in de huidige situatie.

Tot slot:
De diameter van de bussen wordt groter dan die van de vorkpoten, dus moet je OF weer andere kroonplaten hebben c.q. laten aanpassen als dat kan OF  de bussen moeten getrapt uitgevoerd worden, zodat ze in de bestaande gaten passen.

hoe dan ook: het wordt er niet mooier van, dus zou ik kiezen voor langere vorkpoten.

btw
je stuurgedrag wordt hoe dan ook ook nog eens slechter, of is dat geen item?  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Gehaktbal

stuurgedrag is niet zo zeer een item,ik zal eens verder informeren,en denk als ik het doe toch voor de poten ga.
naked bike or wife,i like it both