RGV '92 werkplaatshandboek???

Gestart door WhomBom, 01 februari, 2007, 23:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WhomBom

Heeft iemand een werkplaatshanboek van een RGV 250 uit '92 ergens op internet staan, of ingescand of wat dan ook?
ik moet mijn voorvork namelijk es uit mekaar halen, de keerringen zijn lek, en dan kunnen meteen de nieuwe veertjes erin  :twisted: . Maar ik weet natuurlijk wel graag vantevoren waar ik aan begin enz.  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."


Hakinnen

GSX-R750 91-92 manual kan evt ook..voor die vork...



voor de rest:

Showa 41mm
Stockspringrate : .525 kg/mm
Oil: SAE10W
Basic Airlevel: 120-130mm


Goede vork voor ne Showa..echter "stock-springrate" sucks..evenals de standaard shimstacks maar van dat laatste ga je op straat niks merken..

Openen...leegmaken..(inclusief cartridges) SCHOONMAKEN...weer monteren...frisse keeringen erin, setje LINEAIRE veren van een kiloke of 9 per mm erin...fijne schone en GOEDE olie erin...ff meten, onluchten, dichtmaken, weer ontluchten..en klaar is da Whombom

(kleine tip...laat de cartridge zelf dicht...is geborgd van binnen en met name de tap van de compressie zuiger breekt af als je niet weet hoe de borging weg te halen...)

Meer kan ik uiteraard niet vertellen... :roll: 8)  :roll:   :mrgreen:

succes


:wink:

WhomBom

bedankt voor de tips.. ik heb een handleiding gekocht voor 14 australische dollar  :)  euroke of 9,-  8)
@ hakki thanks voor de tips, ik heb al een set veertjes, alleen geeen idee wat t nou precies is, moet ik es nakijken. Wilbers zijn t meer weet ik niet  :oops:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

WhomBom

wazig; volgens mij zijn mij veren lineair, aangezien de afstand tussen de wikkelingen even groot blijft;



Maar Wilbers heeft alleen progressieve veren voor de rgv 92>



:?

"springrate" van deze veren is tussen de 0,63kg/mm en 0,8 kg/mm (niet zo super nauwkeurig gemeten  :roll: ) das dus 7N/mm +/- 0,85

al iets beter dan origineel dus  :D
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Hakinnen

Klopt..het zijn geen progresieve...die op jouw foto..

Twee-traps lineair..

Echte progresieve veren zijn idd zoals je stelt "progresief oplopend in veerconstante..

Vaak worden twee-traps lineair (dus een veer met twee elkaar (direct opvolgende) qua veerconstante lineaire gedeeltes)) onterecht progresief genoemd. In dit geval dus ook waarschijnlijk.. valt me bij deze overigens op dat het "stuggere gedeelte" wel zeer beperkt qua lengte is..

(je dient het stugge gedeelte aan de bovenzijde te monteren he)

Beste in een instelbare vork is gewoon Lineair..over de gehele veerlengte gelijk in veerconstante..heeft als grote voordeel dat de hoeveelheid demping die je instelt ook over die gehele lengte exact hetzelfde effect zal hebben.

Als ik die veren zo zie op de foto zijn dat niet bepaald "stugge jongens" , lange veren en dunne windingen..maak daarom de "air-level" die ik je hierboven ergens adviseerde maar rustig een 5-10 mm kleiner.

succes


[/u]