Hoofdmenu

Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 september, 2005, 23:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gassie

KTM SMT 2011

QuattroFrits

Die zou mij ook heel goed kunnen bevallen.  :yes6rs:
Alvast veel plezier ermee.  :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Road Racing Tonnie

Robert, veel plezier ermee, mooie fiets.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Joepie1958

Je wordt ouder papa, geef 't maar toe :worship-cool:
En zo zie je maar, het verstand komt met de jaren :yes6rs: (of nooit, zoals Tonnie ons doet geloven)
Veel plezier met je Aygo :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Motzippaldy

Proud on the South  

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

begrijp ik ook niet ??????

m@rtijn

leuke motor!! veel plezier ermee.
off-line

R-yen

Mooi hoor :yes6rs:, de busa blijft?

Busaberke

#25
Citaat van: R-yen op 07 december, 2012, 16:37:36
Mooi hoor :yes6rs:, de busa blijft?

Ja , voorlopig blijft de Busa.
De inruilwaarde ligt momenteel dermate ver van mijn gevoelswaarde verwijderd, dat ik besloten heb 'm te houden.
Door niet in te ruilen, in combinatie met de keuze voor een import motor, kon ik de Triumph voor een erg aantrekkelijk bedrag kopen.
Overigens, naar mijn mening worden de "oer" Busa's in de nabije toekomst semi klassiekers, net zoals de Z1000 & CB 6 cilinders dat nu al zijn, en zal de waarde alleen nog gaan stijgen.
Ondertussen zal ik er zeker regelmatig mee blijven rijden, maar misschien verkoop ik de Triumph ooit nog eerder dan de Busa.  :yes6rs:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke



Ondertussen vermaak ik mij prima met de Triumph.
Rosa motoren heeft de motor inmiddels afleveringsgereed gemaakt en vandaag heb ik in afwachting van de kentekenpapieren een uitgebreide testrit met de groene plaat gemaakt.
Met de huidige temperaturen beneden het vriespunt bewijzen de handvatverwarming en de handkappen hun nut. In combinatie met de isolerende kleding is het momenteel prima uit te houden op deze Brit.
Tevens blijkt alweer dat de 115 pk van de Tiger onder de huidige omstandigheden veel bruikbaarder zijn dan de 175+ pk's van de Busa. Ondanks de lage temperatuur van het wegdek deed het achterwiel geen enkele keer een poging om het voorwiel in te halen, zoals de Busa dat nogal eens pleegt te doen in zo'n geval.
De zithouding, het motorkarakter, de remmen en de vering: het vormt samen een prima uitgepalanceerd geheel.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet veel meer Triumph Tigers rondrijden, dit is absoluut een een motor met onderschatte kwaliteiten.
Maar ach, zo blijft het wel een onderscheidende motorfiets.





Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: Busaberke op 08 december, 2012, 19:49:05
Ik begrijp eigenlijk niet waarom er niet veel meer Triumph Tigers rondrijden, dit is absoluut een een motor met onderschatte kwaliteiten.


Niet om je te teleur te stellen, maar lees dit stuk maar eens en je hebt je antwoord
http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/allroad-test-ardennen-vs-mettet/triumph-tiger-1050.html

Citeer+soepele krachtbron, goede windbescherming, prima rijwielgedeelte
-slappe voorvork, blinkt nergens écht in uit, geen eindschot



Citaat van: Busaberke op 08 december, 2012, 19:49:05
Maar ach, zo blijft het wel een onderscheidende motorfiets.

Dat laatste klopt uiteraard, duidelijk herkenbaar en persoonlijk vind ik het een mooie brommert gezien van voren. Zelfs ietwat te mooi (gelikt) voor een all-road. De oude 955i Tiger, zeker de zwarte van Desmo, een Gs en zeker een KTM Adventure vind ik persoonlijk stukken ruiger qua uitstraling. Van achter, vooral het hoogoplopende kontje kan mij niet bekoren van de 1050. Neemt niet weg dat je deze met wellicht enkele kleine aanpassingen (voorvork?) stukken strakker krijgt. En laten we wel wezen, elke brommert is net zo goed als zijn motard ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Prachtige motor op een prachtige foto.  :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

mooie brommer  :yes6rs:

ruilen tegen m'n boxer en 150 stoeptegels  :mrgreen: