Hoofdmenu

Busaberke

Gestart door Busaberke, 06 september, 2005, 23:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

#31
Citaat van: DeWitte op 09 december, 2012, 06:24:57
Niet om je te teleur te stellen, maar lees dit stuk maar eens en je hebt je antwoord

Ach , ik raak niet zo snel teleurgesteld door een stukje misplaatste journalistiek.

Ik heb de "allroad test" op Freaks, net als als enkele andere testen, meermaals gelezen voordat ik deze motor kocht.
Aan de Freaks test hecht ik totaal geen waarde, het is naar mijn mening eerder een poging geweest om een aparte test te schrijven dan een goed stukje journalistiek af te leveren. (deze motoren zijn immers al ontelbare keren door diverse media getest en vergeleken, en hoe ga je dan je eigen test zich nog laten onderscheiden? )
Trouwens, waarom zou je anders met een aantal all roads over het circuit gaan knallen?  :dunno:
In de test wordt meermaals beschreven hoe ze de motoren tot het uiterste uitwringen, en b.v. krampachtig proberen om met de KTM de 200km/h te bereiken.
Dat zijn zaken waarvoor het overgrote deel van de all road rijder zich absoluut niet mee bezighoudt, net zo min als dat ze er op een winderige zondagmiddag hun surfplank op vastbinden om er mee naar het strand te gaan.

En ja, het klopt dat de veren aan de voorzijde aan de zwakke kant zijn, maar dat is mede afhankelijk van je lichaamsgewicht en eenvoudig te verhelpen, dat probleem heb ik bij de Busa ook opgelost met een setje progressieve veren.

Dan klagen de "testrijders" nog over een gebrek aan eindschot ... maar wat verwacht je bij een 115 pk 3 cilinder die helemaal getuned is op bruikbaar vermogen?
Wat nóg vreemder is , is het feit dat over het gebrek aan vermogen bij het KTM eindoordeel geen woord gerept wordt, terwijl in de test letterlijk geschreven staat: "Fijne fiets, niks mis mee, maar wil je knallen dan zit je 'm constant uit te melken," is dat nou willekeur of juist een verborgen voorkeur van de redactie?

Met zijn 17" voorwiel is het natuurlijk geen echte allroad, je zult mij er niet mee door de modder zien ploeteren (tenzij ik misschien eens een bochte gemist zou hebben  :shock: ), maar dat is b.v. een SMT ook allerminst.
En voor de rest blijft het een kwestie van smaak. De motor heeft wellicht een iets te sportieve snit voor een allroad, maar ach, zo vind ik persoonlijk de BMW GS dan weer te lelijk om tegen aan te pissen...
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Joepie1958

Met die laatste zin ben ik dan weer blij :mrgreen:, jammer dat er nog figuren op deze wereld zijn die zo'n lelijke motor gelijk verwijderen uit het straatbeeld zonder de eigenaar op de hoogte te stellen, maar ik begin nu te begrijpen waarom dat is :-X
Ik hoop wel dat je er eens het dorp mee uit komt en éven richting de grote stad rijdt om te posen :worship-cool:
Och en wat je allemaal op de diverse fora leest over van alles en nog wat :shock: De pillen die ik van m'n internist moet slikken zouden zo'n rare dingen met je doen, maar ik merk er niks van (alhoewel mijn vrouw zegt dat ik wel allerlei rare dingen doe :schater:)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Citaat van: Joepie1958 op 09 december, 2012, 16:58:41
alhoewel mijn vrouw zegt dat ik wel allerlei rare dingen doe :schater:

Volgens mij doe jij helemaal niets anders dan rare dingen.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

De 955 van mij heeft 107 pk en die gaat toch echt wel vooruit, aangezien het het Daytona blok is kan ik er moeiteloos 131 pk uitpersen met een andere mapping maar ik vind het niet eens nodig.
En ja de voor vering is ook bij mij wat slap en dat is het eerst volgende wat wordt aangepast, maar over het algemeen alleen maar lof over mijn Tiger en @Dwars, ik heb op jouw KTM gereden en in vergelijking met mijn Tiger vond ik de Adventure niet meer dan een opgevoerde crosser, als ik moest kiezen stond er bij mij ook een nieuwe Tiger in de garage. :mrgreen:

DeWitte

Hoe beviel het ABS? Al uitgeprobeerd? Maar ook de wetenschap dat je het aan boord hebt? Is het trouwens uitschakelbaar?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Ik wens Busaberke veel plezier met zijn nieuwe motor...en ...ik denk dat over elke motor wel wat te zeggen is. Voor mij is de Honda X11 een lekkere en goede motor, al heeft ook deze wat naadeeltjes die andere motoren weer niet hebben, maar die hebben dan weer andere nadeeltjes. De perfecte motor..tja..voor mij een waar je makkelijk met twee op kunt, soepel door de bochten stuurt, niet te licht, ruim koppel en ook kwa snelheid mag het ook iets meer zijn. Dan de looks, spelen ook wel mee. een motor spreekt je aan of niet. Ieder zijn ding, ieder zijn visie op een leuke motor.

BusaB... leuke motor, rij er met plezier op en doe je ding.

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Citaat van: DeWitte op 11 december, 2012, 19:28:22
Hoe beviel het ABS? Al uitgeprobeerd? Maar ook de wetenschap dat je het aan boord hebt? Is het trouwens uitschakelbaar?

Het ABS heb ik nog niet getest. Voor zover ik weet is het niet uitschakelbaar, maar het is dan ook geen echte allroad.
De wetenschap dat er ABS aan boord is, vind ik wel prettig, met name omdat de voorremmen écht enorm vertragen.
Tijdens de eerste testrit op een Tiger vloog ik al zowat over het stuur heen omdat ik met de voor mij gebruikelijke kracht op het hendel onbedoeld zeer hard remde.
Dat zal dus telkens even wennen zijn als ik van de Busa op de Triumph overstap en vice versa.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Afgelopen zaterdag is de Tiger afgeleverd.
Dus eerst even naar huis om de koffers er af te gooien en vervolgens een tijdje door het heuvelland gaan rijden om dit beestje kennis te laten maken met z'n nieuw territorium.
Het is nog ff wennen aan de hoge zitpositie tijdens het snelle bochtenwerk, maar voor de rest bevalt de Tiger perfect!
Hopelijk wordt het een zachte en vooral korte winter, maar het levert in elk geval wél mooie sfeerplaatjes op:

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

m'n aanbod staat nog  :mrgreen:

DeWitte

heb je al een systeem helm?

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: DeWitte op 17 december, 2012, 18:10:35
heb je al een systeem helm?
:mrgreen:

neuh, wel een middenbok...  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Gassie

En hoe bevalt ie tot nu toe want ik heb er een paar op het oog in belgie 
KTM SMT 2011

Busaberke

Citaat van: Gassie op 11 mei, 2013, 18:40:50
En hoe bevalt ie tot nu toe want ik heb er een paar op het oog in belgie

Helemaal goed!

Het blok, het sturen, de remmen, de zithouding: allemaal toppie!
Alleen de windbescherming bij autosnelweggebruik valt tegen.
Dat komt natuurlijk omdat ik de badkuip van de Busa gewend ben, en daar kan een all-road niet aan tippen.
Zolang je de toegestane snelheden niet overschrijdt zul je er overigens weinig last van hebben.  hypocrite
Ik heb de Busa niet meer gebruikt sinds ik de Tiger heb  :oops: , maar dat komt ook omdat ik momenteel voornamelijk de witte weggetjes op de kaarten van de Euregio aan het ontdekken ben.

Over 4 weken staat een vader/zoon kampeer tripje naar Bouillon op de agende (ja, met de tent  :cool:). dan kan ik mooi de bagage capaciteiten testen.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

De Sjeng

#44
Citaat van: Busaberke op 13 mei, 2013, 13:13:47
omdat ik momenteel voornamelijk de witte weggetjes op de kaarten van de Euregio aan het ontdekken ben.

Over 4 weken staat een vader/zoon kampeer tripje naar Bouillon op de agende (ja, met de tent  :cool:). dan kan ik mooi de bagage capaciteiten testen.

Wie heeft je op het idee gebracht van de witte weggetjes?  :mrgreen: doorgangswegen zijn alom bekend, op de "witte" wegen is nog veel te ontdekken.

Algelopen week in regio Bouillon gezeten. Leuke wegen maar soms erg slecht. Ook de grintwegen eens proberen. Levert soms schitterende vergezichten/dorpjes op.

bij mij staat binnenkort eifel/moezel/Rijn gebied weer op het programma  :mrgreen:
God Forgives, I Don't